Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/23/13 in alle zones

  1. Volgens mij zijn er dus 3 verschillende types: De atmosferische variant: zuigt gewoon een bepaalde hoeveelheid lucht aan, zonder enige meting, en verliest dus het meeste vermogen De turbo variant met enkel luchtmassameter: comprimeert de lucht en zal dus minder vermogensverlies kennen. De turbo variant met omgevingsdruksensor: ECU verhoogt de turbodruk (via wastegate) zodat evenveel zuurstof (= meer lucht) de cilinders wordt ingepompt (vergelijkbaar met tuning dus). Zeker ben ik niet helemaal hoor, het is een theorie op basis van mijn kennis
    1 punt
  2. Dit is wellicht interessant: http://www.facebook....314274645361492 Another advantage of the TSI engine is better performance in high altitude areas. It’s a common known fact that a naturally aspirated engine (no turbo) loses between 10% - 17% of its quoted power in high altitude conditions. This is especially applicable to vehicles sold in the Highveld area (e.g. Gauteng) where altitudes range from 1,500m to 2,100m above sea level. The air is thinner at high altitudes than at low altitudes, therefore the airflow into the engine is also less dense than usual, and less effective at burning fuel. This means less power and torque. Volkswagen’s more compact TSI engines will always outperform its naturally aspirated competitors by pumping compressed air into the engine making more air available to burn up the fuel. En nog specialer, de TSI motor heeft zelfs een omgevingsdruk sensor aan boord! http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf zie blz. 32 + 33. It measures the pressure and the temperature in the intake manifold Signal use The engine control unit calculates the air mass drawn in from the signals and engine speed
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe