Kleine aanvulling: (auto)accu's leveren aan de polen ca. 12-13,6V gelijkSPANNING. Maar accu's in andere apparaten kunnen best heel andere poolspanningen leveren (afhankelijk van het aantal in serie geschakelde individuele cellen). Juist het zorgvuldig en corrosievrij aansluiten van de aansluitpungen is van levensbelang. Zeker accu's die gebruikt worden om startmotoren te laten draaien (in een auto dus) kunnen makkelijk piekstromen van 100A of meer leveren! En aangezien P = U*I (vermogen = voltage * stroomsterkte) kun je heel makkelijk beredeneren wat voor een enorme stromen er lopen om een startmotor van een paar honderd Watt bij een laag voltage (die 12V bij een auto, of 24-48volt bij PV panelen) te kunnen laten functioneren. Verder (natuurkunde op de middelbare school!) kun je m.b.v. de Wet van Ohm (U=I*R) 'zien' dat lage overgangsweerstanden van belang zijn bij lage spanningen en hoge stroomsterktes. M.a.w. een slechte verbinding veroorzaakt bij hoge stroomsterktes een relatief groot verlies. En dat verlies wordt weggestookt als warmte, vonkenregen, of nog erger... Heel simpel, een losse klem op je accupool van je auto (dat ene boutje wat niet goed aangedraaid is) kan flinke schade veroorzaken. Gaten in de aansluitmaterialen branden, of nog erger, vonken die daardoor brand veroorzaken. In het geval van een slechte/onjuiste klemverbinding op een PV paneel veroorzaakt dat eenzelfde soort effecten in die junction box. En het materiaal rond die connectoren c.q. het materiaal van de junction box zelf is waarschijnlijk niet vlamdovend (dat is natuurlijk weer te duur) en dan weet je wat de gevolgen kunnen zijn...