Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/31/12 in alle zones

  1. En vandaag ben ik geweest. <--- onzeker De monteur kon/durfde de beginwaarden niet uit te lezen wegens de tuning en was bang hierdoor het regel apparaat naar z´n grootje te helpen. Heb dus zelf de stekertjes los gehaald en alles weer origineel aangesloten. Voor de rest in het begin zelfde verhaal als van Erik. Dus uitlezen, controle op fout codes, software EN DSG (jawel, bij mij ook, en niet in het boekje) update, plaatje plaatsen en weer online controle. Vervolgens nog visuele controle of alle lampjes/schakelaars werken (zie op mijn maxidot of mijn motorkap open is, was me voorheen nooit opgevallen). Klaar. Dus zeker geen proefrit en nogmaals controle. Het willekeurig verhoogd stationair draaien, gebeurde deze keer dus niet, dus geen probleem/probleem verholpen?. De trilling van motorblok (in vergelijk met de Yeti´s die ik gezien heb) was ook normaal. Het rammeltje rechts voor was op dat moment niet te horen, dus ook geen probleem? *** (zie onder) Zelf de tuning er weer tussen gezet en de auto werd weer naar buiten gereden en ik kon naar huis (dat is dan wel weer lekker een keertje zonder iets te hoeven afrekenen). Wel veel staan kletsen over van alles en nog wat en zo wat monteurs wijsheden opgedaan; ABT tuning heeft nog een extra regelapparaat ertussen (dus die is nog minder powerbox achtig), de software update kan niet worden teruggedraaid, ze voeren alleen maar updates door als er problemen zijn of er werkplaats acties zijn (daar software updates dus ander karakter kunnen geven), er zullen best verschillen zijn in regelapparaten tussen de yeti, fabia, roomster en ook VW, draaiend gedeelte zal wel grotendeels gelijk zijn, maar zelfs dat is niet zeker en ga zo maar door. ook de longlife olie op mijn 15K beurt rekening was vast fout geboekt, want dat gaat nooit in de fabia.... Tja,nog maar heel weinig kilometers gemaakt, maar ook hier een zelfde gevoel als Erik schreef. Soepeler optrekken, minder rauw (zolang je gewoon gewoon optrekt), de drie keer dat ik even wat sneller wilde duurt het naar mijn idee ietsje langer voordat ik mijn rugleuning gedrukt werd. Wel de verbruiksmeter in de gaten gehouden en die is momenteel héél erg onrustig. Terwijl snelheden niet noemenswaardig veranderden zwalkte die tussen de 1:10 en de 1:20 ook de resterende kilometers zijn opeens fors gezakt. Maar we zullen het pas over grotere afstand weten. *** Bij het 1e stoplicht had ik de rammel ,luider dan ooit, zelf maar weer eens gekeken en de oorzaak ontdekt (het witte slangetje in de koker aan de rechter voorpoot) en lees net bij de buren dat dit probleem bij de dealers bekend is en de oplossing voorhanden is, Heel fijn weer, dat de mijne dat dus blijkbaar niet weet.
    2 punten
  2. Sinds mijn vorige melding van het verhoogde toerental bij starten, is dit bijna om de dag het geval. Anders dan voorheen is, dat ik de afgelopen twee weken korte stukjes rij binnen m'n woonplaats, maar toch stukken van 20 km tussendoor. Mocht het eraan liggen dat de accu niet genoeg vermogen zou kunnen leveren, dan moet hij toch na 20 km genoeg zijn opgeladen. Binnen 15 km is de startprocedure voor de accu weer hersteld, is mijn ervaring. Daar komt bij dat ik Stop/Start heb uitgeschakeld. Ook de verlichting laat ik niet op automatisch staan... nou ja soms. De mogelijkheid dat de katalisator automatisch wordt gereinigd, lijkt mij bij het huidige weer ook niet echt van toepassing. De motor is zo snel op temperatuur, dat ik mij dat moeilijk kan voorstellen. Ook een eventuele chokewerking lijkt mij bij dit weer niet echt de reden, want dan had het zich vanaf het begin moeten voordoen. Kan natuurlijk wel, maar het komt mij niet logisch over. Overigens zie ik het niet als een probleem hoor, zolang de motor maar weer netjes terugregelt en dat doet ie
    2 punten
  3. Ik zal het proberen Ronald
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe