En vandaag ben ik geweest. <--- onzeker De monteur kon/durfde de beginwaarden niet uit te lezen wegens de tuning en was bang hierdoor het regel apparaat naar z´n grootje te helpen. Heb dus zelf de stekertjes los gehaald en alles weer origineel aangesloten. Voor de rest in het begin zelfde verhaal als van Erik. Dus uitlezen, controle op fout codes, software EN DSG (jawel, bij mij ook, en niet in het boekje) update, plaatje plaatsen en weer online controle. Vervolgens nog visuele controle of alle lampjes/schakelaars werken (zie op mijn maxidot of mijn motorkap open is, was me voorheen nooit opgevallen). Klaar. Dus zeker geen proefrit en nogmaals controle. Het willekeurig verhoogd stationair draaien, gebeurde deze keer dus niet, dus geen probleem/probleem verholpen?. De trilling van motorblok (in vergelijk met de Yeti´s die ik gezien heb) was ook normaal. Het rammeltje rechts voor was op dat moment niet te horen, dus ook geen probleem? *** (zie onder) Zelf de tuning er weer tussen gezet en de auto werd weer naar buiten gereden en ik kon naar huis (dat is dan wel weer lekker een keertje zonder iets te hoeven afrekenen). Wel veel staan kletsen over van alles en nog wat en zo wat monteurs wijsheden opgedaan; ABT tuning heeft nog een extra regelapparaat ertussen (dus die is nog minder powerbox achtig), de software update kan niet worden teruggedraaid, ze voeren alleen maar updates door als er problemen zijn of er werkplaats acties zijn (daar software updates dus ander karakter kunnen geven), er zullen best verschillen zijn in regelapparaten tussen de yeti, fabia, roomster en ook VW, draaiend gedeelte zal wel grotendeels gelijk zijn, maar zelfs dat is niet zeker en ga zo maar door. ook de longlife olie op mijn 15K beurt rekening was vast fout geboekt, want dat gaat nooit in de fabia.... Tja,nog maar heel weinig kilometers gemaakt, maar ook hier een zelfde gevoel als Erik schreef. Soepeler optrekken, minder rauw (zolang je gewoon gewoon optrekt), de drie keer dat ik even wat sneller wilde duurt het naar mijn idee ietsje langer voordat ik mijn rugleuning gedrukt werd. Wel de verbruiksmeter in de gaten gehouden en die is momenteel héél erg onrustig. Terwijl snelheden niet noemenswaardig veranderden zwalkte die tussen de 1:10 en de 1:20 ook de resterende kilometers zijn opeens fors gezakt. Maar we zullen het pas over grotere afstand weten. *** Bij het 1e stoplicht had ik de rammel ,luider dan ooit, zelf maar weer eens gekeken en de oorzaak ontdekt (het witte slangetje in de koker aan de rechter voorpoot) en lees net bij de buren dat dit probleem bij de dealers bekend is en de oplossing voorhanden is, Heel fijn weer, dat de mijne dat dus blijkbaar niet weet.