Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05/08/12 in alle zones

  1. . De ketting drijft o.a. de nokkenas(sen) aan, die op hun beurt de uitlaatkleppen, tegen de verbrandingsdruk en klepveerdruk in, moeten opendrukken. Het gaat om de verbrandingsdruk, die overblijft, na de arbeidsslag, deze druk is dan afgenomen tot de uitlaatgassendruk. Des te meer motorvermogen wordt opgewekt, des te hoger de resterende uitlaatgassendruk. Bij een relatief kleine motor, qua cilinderinhoud en opgeladen met een turbo, zijn deze drukken vrij hoog. De distributieketting moet deze extra hoge openingsdrukken wel aankunnen, ook op langere termijn. Als je de distributieketting wilt "ontzien" kun je de gemeenschappelijke uitlaatgassendruk verlagen door de wastegate wat verder te openen, waardoor extra weerstand van de afgassenturbine wordt omzeild. Waarbij we dan weer zijn aangekomen bij de turbo-actie, waarbij de wastegateopening wordt vergroot.
    1 punt
  2. Dan zal ik er gauw nog wat bij plaatsen !
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe