Ik rij hem eigenlijk ook nooit 'helemaal' leeg. Maar ben ook wel benieuwd naar de inhoud, dus wie zich hier niet in kan vinden hoeft niet te reageren, no problemo... :notworthy: Bovendien vind ik het nogal kort door de bocht te zeggen dat iets meteen een non-discussie is. Je mag je toch wel iets afvragen, controleren en bevinden? Doe mijn hele (eigenlijk nog korte) leven niks anders en ben dan ook een boel ervaringen rijker. Maarja, dat zal wel een non-discussie zijn Mocht één van jullie zich toch afvragen of dit klopt, dan moet je toch maar even verder lezen. Nagoed, om verder in de te gaan op het verhaal van de TS: Het rode begon dus met 120 km resterend, nog geen 10 km verderop stond hij op 75 waar hij een hele poos op gestaan heeft. Eenmaal op de helft aangekomen sprong hij op 65. Met die 65 ben ik vanmorgen richting Maarsbergen gereden (47 km), waar ik bij Shell getankt heb voor 1,295 (diesel) dus heb hem zo vol mogelijk gedaan. De range was nog iets van 25 km, mijn gemiddeld verbruik op de BC was op dat moment 3,6l/100km en er ging 42,5 liter brandstof in. Ik kreeg er ongeveer 1,5 liter extra in door 2x het mondstuk wat verder uit de opening te halen en nogmaals verder te vullen. Afhankelijk of een 45 liter tank incl. of excl. de reserve is mis ik dus ergens 2,5 liter (of 4l i.v.m. behoorlijk vol tanken). Op basis van die 25 km resterend op de meter zou je zeggen dat hij nog 1 liter had tot hij 0 aan zou geven en de meter helemaal onderin het rood zou staan. Dan zou ik dus nog 33 km of 66 km kunnen rijden (bij een gemiddeld verbruik van 1 op 22) na het bereiken van de 0, dat maakt gemiddeld 50 km... Mede aangezien mijn brandstof meter pas terug begin te lopen na 110-130km en ik er nooit meer dan 42,6 liter in heb gekregen (zelfs een keer 0km resterend gehad) vind ik dat je de brandstof meter dus als een indicatie moet gebruiken, net als het gemiddeld verbruik. Ik geloof er niet helemaal in dat de tank precies zo groot is als in het boekje staat, ook geloof ik niet dat range 0 betekend tank leeg (dat had ik dus al een keer stil gestaan). Ik gok dat je minstens iets van 2-3 liter hebt nadat je 0 hebt bereikt, je radius zal dan afhangen van je gebruik. Veel meer dan dit was ik niet van plan te gaan doen, zoals al eerder geopperd is het verder eigenlijk helemaal niet zo belangrijk. Het is misschien gewoon leuk om te weten, normaal gezien zou ik namelijk niet proberen zo lang mogelijk te wachten. Het zelfde met geld, ga niet op pad zonder wat geld ergens je weet nooit wat er gebeurd. En zo sta ik dus liever altijd minimaal met 1/4 tank i.p.v. 1/4 in het rood.