Ga naar inhoud

Aardgas voor TSI, hoe goedkoop kan dat?


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Punten om te tanken zijn altijd het probleem bij rijden op biogas. Ik heb gekeken op http://www.fuelswitch.nl/index.php?mod=map&filter=aardgas en ook gemaild met fuelswitch.nl en daaruit bleek dat voor mijn situatie er voldoende dekking is om op biogas te rijden.

Ik heb bij Greenes.nl geinformeerd wat (globaal) de kosten zijn van inbouw van een aardgas-installatie voor de tsi-motor. Dat bleek 5200 euro te zijn = veel te veel voor mij. Nou gebruikt Greenes ook mooie lichtgewicht tanks, dus ze leveren ook heus iets moois, maar 't is voor mij nog steeds te veel geld.

Weet iemand toevallig ook of dit goedkoper kan als een bedrijf andere types aardgastanks gebruikt? Ik heb wat rondgegoogled, maar het lijkt toch wel of er bitter weinig bedrijven zijn die dit inbouwen en informatie over geven.

Dus mijn vraag is: Weet iemand of je goedkoper een aardgas=biogasinstallatie kan laten inbouwen?

Skoody

p.s.

Er is wel een VW Touran fabrieksaf op Biogas... Maar das boven mijn budgetje helaas.

p.p.s

Gaat dit over geld? Nee, dit gaat over milieu. Je kan dan namelijk rijden op Biogas, en dat is wat ik wil. Dus LPG is niet boeiend genoeg. Het idee dat je kunt autorijden op het gas van rottende aardappelschillen of rioolslib vind ik echt geweldig. De fijnstof-uitstoot is ook verwaarloosbaar. Qua milieu veel beter dan een greenline, maar wel bijna de zelfde prestaties van een tsi. Op macro-schaal ook een serieuze wereldverbeterende oplossing? Nee, want er is potentieel in Nederland niet veel meer dan biogas beschikbaar dan voor 10% van het huidige energieverbruik door auto's in Nederland. Zal dus ook op wereldschaal nooit toereikend zijn. Maar die 10% laten liggen is natuurlijk wel jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je één vraag

Wordt het met garantie door PON ondersteund ?

Zo nee, wat als je je TSI blok opblaast, de gasinbouw leverancier gaat het dan ook niet vergoeden.

Dus weet waar je aan begint

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inmiddels een gesubsidieerde biogasmaffia,

biovergistingsinstalltaties maken inmiddels uit afval, groene stroom en wat moeilijker is, warmte.(Stadsverwarming)

De overheid moedigt deze gecentraliseerde E- opwekking aan.

Verkoop aan de pomp van biogas is een illusie,

zelfs aardgas (LNG) wil niet van de grond komen, wat je wel ziet in Duitsland , is het bijmengen van vloeibare Biobrandstof (max. 10 %)

Maar niet elk brandstofsysteem is daar tegen bestand, denk aan kunststofpakkingen, etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK: Ik had begrepen dat Vialle die garantie dan overneemt. Don't worry, er gaat helemaal niets of niemand aan mijn eerste nieuwe autootje zitten voordat dit tot in de puntjes helder is. En anders geldt: bij tijfel >> niet doen.

@hobbel de bobbel:

klopt, de dekking van biogasstations is beroerd, maar voor mijn situatie toevallig voldoende. Van aardgas vind ik het meevallen. Op fuelswitch.nl kan iedereen het voor zichzelf bekijken, want de individuele situatie is het enige wat telt toch? Vakantie door Duitsland zal met aardgas nog wel gaan, maar reken verder weg op benzinekilometers. Maar alle woon-werk en familie-ritten zou ik op biogas kunnen doen.

Maar goed, aardgas is voor mij alleen een optie als het niet veel duurder is dan een LPG-installatie. Maar ik kom domweg niet eens aan de info...

En verder, van de 100% ideeen voert een verstandig mens er niet meer dan 3% uit. En dit idee hoort naar alle waarschijnlijkheid toch bij die andere 97%. Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK: Ik had begrepen dat Vialle die garantie dan overneemt. Don't worry, er gaat helemaal niets of niemand aan mijn eerste nieuwe autootje zitten voordat dit tot in de puntjes helder is. En anders geldt: bij tijfel >> niet doen.

Ja die garantie is alleen op hun onderdelen en dat is het !

Dat is wat zij overnemen, dus lees de kleine letters maar heel erggg goed !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe