Ga naar inhoud

Interieur ventilator maakt tikkend geluid


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Vorige week had ik afspraak bij de dealer om naar mijn interieur fan te kijken. De rechtse fan (passagierszijde) maakt een tikken geluid. Als of er een takje of iets dergelijks tegenaan loopt. Duidelijk te horen als de radio uit is, zelfs aan de buitenzijde bij dat rooster onder het raam.

Ze hebben dus mijn dashboardkastje losgehaald en gekeken of er wat tussen de ventilator zat, helaas pindakaas: er zat niks in maar het geluid blijft.

7 november gaat hij dus terug naar De Waal, de fan zelf zal helemaal vervangen moeten worden. En daarvoor moet het hele dashboard los :o

Hoewel ik geen idee heb hoe het geluid is ontstaan kneep ik hem toch wel even, er zou verdorie maar iets in gevallen zijn en het kost ze 4 uur om het te herstellen! Blij toe dat ik nooit dingen op mijn dashboard leg, er niet in de auto gegeten of gedronken mag worden en ik de parkeerkaartjes in de houder doe en daarna afvoer richting de 'asbak'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze dachten eerst dat er een magneetje los was gekomen. Schijnbaar worden de fans gebalanceerd. Kunnen ze zo niet zien, maar ze denken iig dat de motor zelf is.

Het geluid is bij mij altijd te horen, als ik achteruit rijdt wordt het trouwens wel harder. Volgens mij komt dat omdat dan de recirculatie wordt ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vanmorgen de wagen gebracht om het dashboard los te halen. Ik heb nog maar eens voor de zekerheid gevraagd hoe los 'los' is, en zowel aan de blik van de monteur als de woorden 'echt los' van zijn aftersales collega werd me duidelijk dat dus echt alles los moet... En dat voor zon stomme fan :s

Direct erna staat de wagen 3 dagen ingepland voor de schade afhandeling van de inbraak dus kan nu nog niet zeggen hoe of wat dit verlopen is, ben niet gebeld dus ga er vanuit dat alles naar wens gaat (voor zover mogelijk).

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het plaatje volledig te maken...

Het dashboard is dus geheel los geweest. En hoewel zowel de dealer als ik zelf nog altijd het vermoeden hadden dat er iets tussen de fan zat (takje, papiertje, bindertje, verzin iets) bleek het toch echt de fan te zijn.

Deze hebben ze dus vervangen en de boel weer in elkaar gezet (incl. radio/navigatie - want echt alles moet los) en ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal niks van merk. Anders dan dat het irritante geluid nu dus weg is natuurlijk :lol:

Hoewel garantie en het 'gewoon zijn werk' is, toch petje af voor :notworthy: voor Adem van Skoda De Waal (Tiel). Lijkt me een behoorlijke rotklus waarbij je uiterst goed moet blijven opletten zodat je niet opeens onderdelen overhoudt of het erger maakt dan het was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe