Ga naar inhoud

regensensor


speedy
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben hier nieuw op dit forum en heb een vraagje?

Ik rij met een nieuwe skoda yeti die voorzien is van licht en regensensor.De lichtsensor kan ik aktiveren maar de regensensor niet die moet aangepast worden in de software van de auto.Als ik een 5 tal weken geleden mijn nieuwe wagen mocht in ontvangst nemen zegden ze me in de garage dat ze me gingen opbellen om die regensensor te activeren maar dit is nog altijd niet gebeurd.De reden is ze moesten die software bestellen en bla bla en bla bla.Ik heb al intussen naar 2 andere garages geweest en die zegden me dat dit niet mogelijk is.Ik ben woonachtig in belgie en ik heb zo'n vermoeden dat wij belgen nog niet zo ver staan of onze nederlandse vrienden waar het wel gaat.Zou er iemand weten waar ze dat wel kunnen in belgie of is er iemand die daar ervaring mee geeft en die me zou kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Speedy,

laat je niets wijs maken. Als het een officiële garage is hebben ze de nodige aparatuur al in huis de codes voor het onderdeel 1K0955559AH in de VAS 5105 is PR: 8N3/8N6 + 4GC/4GF en Code: 0730ED hexadecimaal (voor ingave in de tester).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me al flink bedrogen als ze voelen dat je gaat kopen wordt er vanales beloofd maar als je gekocht hebt komt er niets meer van in huis.

Ik zal wel moeten blijven aandringen zeker er zal niets anders opzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Speedy

het heeft er manifest niks mee te maken dat we in België zogezegd "minder zouden zijn gevorderd dan in Nederland"

eerder met onbekwaamheid of zal ik zeggen onwil van je dealer...

("opbellen om te zeggen wanneer je sensor wordt geactiveerd"....wat een onzin en gelul man!....gewoon even op de VAS 5105 aansluiten zoals Sodela terecht opmerkt...en in een oogwenk is de zaak geactiveerd)

normaal is je regensor af-fabriek geactiveerd...is toch zo bij alle Skoda's die mijn vrienden/kennissen hebben gekocht.

De regensensor op mijn nieuwe Superb Combi werkte prima vanaf Dag 1...

Ik weet niet wie je wagen leverde...je spreekt van een "garage"...ik veronderstel dat het niet jouw regio-Skodadealer Delbar is (Rekkem-Moeskroen)....die staan naar ik hoor uitstekend aangeschreven...

Ik kan je anders mijn Skoda-Dealer ten zeerste aanbevelen (regio Kortrijk)

Ik kan mij alleen maar erg lovend uitspreken over hun perfekte service, klantvriendelijkheid en vooral vakbekwaamheid

Garantie in België wordt overal en door alle officiële SKODA-dealers verzekerd dus daar kan je zeker terecht.

Hun adres: Lamaire Motors - Waterven 2 - 8501 Heule (Kortrijk)

Of indien je voorafgaandelijk contact wil opnemen met de chef werkplaats daar...kan ik je het email-adres bezorgen

Simply clever hé...winner_third_h4h.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn skoda yeti aangekocht bij verbeke autotechniek te roeselare een Officiele autodealer van skoda een groote garage waar ze ook vele nieuwe skoda's op stock hebben staan.

Ik denk dat ze daar geen bekwame vakmensen hebben die op de hoogte zijn.Zeker geen aanrander om daar een nieuwe wagen te kopen.Ik zal in de loop van de dag eens gaan kijken naar skoda in kortrijk en eens zien of ze me daar kunnen helpen.

Alvast bedankt voor de goeie raad.Hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben gisteren naar lamaire motors geweest in heule en zij hadden daar ook nog nooit van gehoord een code aanpassen en hadden dat nog nooit gedaan ook een regensensor aktiveren in de software voor hen kan dat eindelijk ook niet.Het goede nieuws is als ik de codes meebreng die hier op het forum staan willen ze het wel eens proberen.

Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

...en zij hadden daar ook nog nooit van gehoord een code aanpassen en hadden dat nog nooit gedaan...

Ik doe geen uitspraken over dat belgen en/of nederlanders dommer of slimmer zouden zijn. Maar jouw garage doet één ding in ieder geval niet: en dat is bijblijven c.q. zich op de hoogte stellen wat er allemaal mogelijk is met de auto's die ze verkopen/onderhouden... <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het sowieso wel vreemd vinden dat je regensensor niet af fabriek is geaktiveerd.

Bij Lamaire in Kortrijk werken ze heel sekuur en professioneel dat kon ik zelf meermaals vaststellen...ze zijn officiële SKODA dealer en werken uiteraard met de VAS 5105 apparatuur.

In hoeverre ze zijn bijgeschoold in de laatste software mogelijkheden en evoluties daar heb ik geen zicht op.

Ik denk wel dat ze best toch even wat bijbenen in die materie want het evolueert razendsnel.

We kochten drie jaar geleden een nieuwe SKODA Fabia II Go Plus 1.2 HTP voor mijn vrouw bij Lamaire, die wagen is schitterend en we hadden nog niks voor ermee...behalve dat we 1 maal

het vensterglas van bestuurdersportier hebben laten vervangen (was beschadigd door een inbraakpoging met een brandblusser op de parking terwijl mijn vrouw nachtshift deed)

Lamaire heeft dit werkje uiterst zorgvuldig geklaard. En met de glimlach.

Toen ik in april dit jaar mijn nieuwe Superb V6 in ontvangst nam...had ik een vraag voor hen. Ik kan namelijk niet in het Service Menu van mijn Columbus.

Ik las ergens dat je toets SETUP zo'n 10 sec moet ingedrukt houden en je dan in het servicemenu kan komen.

Maar dat werkt niet bij mij.

Toen ik hen dan ook vroeg om dat via VCDS te doen voor mij...keken ze allen verbluft of ze het in Keulen hoorden donderen.

De chef werkplaats zei (en hij leek oprecht) : ik heb daar nog nooit van gehoord.

Dus helaas nog altijd geen servicemenu op mijn Columbus...

@ Speedy: ze geven toch blijk bij Lamaire van goodwill hé als ze het voor jou willen proberen...

Anders niets dan lof voor mijn SKODA dealer...nog een echt familiebedrijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb woensdagnamiddag om 14.00 u een afspraak en ze gaan kijken of ze die regensensor kunnen aktiveren met die codes die hier gepost zijn.Ik ben benieuwd.

Heb bijna medelijden met je, want vanaf morgen is het weer een paar dagen droog

En kun je het weer niet in de praktijk testen

Maar neem even een plantensproeier met water mee naar de dealer zodat je hem ter plekken kunt testen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb licht en regensensor maar als je wilt dat regensensor gaat vanuit de fabriek moet je die eindelijk in optie erbij nemen en dan heb je rengensensor en dimmende binnenspiegel.Ik heb geen dimmende achteruitkijkspiegel dus een regensensor zit in vooruit maar ligt niet aan omdat die eindelijk in een optie pakket zit.Dat is eindelijk een beetje het probleem maar achteraf zou je de regensensor moeten kunnen activeren.Dit hebben ze me gezegd in de garage waar ik mijn nieuwe wagen heb aangekocht.Dit was één van mijn eisen dat ik moest een regensensor hebben dus zegden ze me geen probleem er zit er één in de vooruit en die gaan we achteraf activeren maar daar hebben ze blijkbaar een probleem mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor nederland gesproken

In elke Yeti zit de regensensor ingebouwd, maar alleen standaard vanuit fabriek aangezet bij het model elegance

Ikzelf heb de ambition en ook daar zit hij ingebouwd maar was niet geactiveerd ( aangezet )

En ook hier in nederland waren er menig dealer die niet weet of wist hoe deze aan te zetten

Maar welke documentatie neem je mee naar de dealer ??

Degene die wij ook gebruiken met de Vag Com kabel aangesloten op de laptop

Of degene die men met zo'n duur dealer apparaat moet instellen

Want als ik goed heb , hebben we namelijk 2 documenten op forum hier om die regensensor te activeren !

Hou er rekening mee dat als je regensensor is geactiveerd je ook nog raamsluiten kan laten activeren

Dit werkt ook met de regensensor en sluit de elektrische ramen op moment dat het regent en ze nog open staan en de auto staat bij huis en sleutel eruit is !

Ook erg makkelijk namelijk om die meteen mee te laten activeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Speedy,

Ik heb een Yeti Active+, toendertijd de op 1 na minst luxe uitvoering en daar zit een regensensor in. Deze wordt standaard bij dit model niet geactiveerd, maar is met Vagcom (kabel+software) en natuurlijk een laptop simpel te activeren.

Als je aan de buitenkant naar de plek kijkt waar je spiegel zit, zie je daar 4 lichte plekjes. Dat is de lichtsensor, maar ook de regensensor

Als je een keer in de buurt van Amsterdam bent, kunnen we kijken om je regensensor te activeren en ook rainclosing

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Speedy,

Als je een keer in de buurt van Amsterdam bent, kunnen we kijken om je regensensor te activeren en ook rainclosing

Wel Pim dat zal niet zo vlug gebeuren

toets maar eens in google maps in : Woonplaats: Menen (west-vlaanderen) belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk gelukt!!!!

Ben vandaag langsgeweest bij dealer Lameire in HEULE en het is gelukt.Regensensor en Corner Lights werken.

Dank voor de vele reacties en de goeie raad.Heb natuurlijk vergeten te vragen of ze kunnen mijn ramen laten sluiten als het begint te regen maar dat vindt ik nu persoonliljk niet zo erg.Ik laat nooit mijn wagen achter met open ramen of deuren die niet gesloten zijn.Ik woon juist aan de Franse grens en dit is zeker niet aan te raden ramen of deuren open te laten.Ik heb het document meegenomen dat ik heb gekregen van EDK en meschien sluiten ze toch zal moeten afwachten om te testen tegen als het begint te regenen.

Bedankt iederéén.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speedy, men nemen een plantenspuit vult deze met water loopt naar de wagen en ontgrendeld deze.

Dan gaat men in de wagen zitten steekt sleutel in contact en doet één of beide of alle 4 de ramen ( elektrisch ) open

hierna haalt men sleutel uit contact en sluit de deur.

Dan nemen we de planten spuit en spuit water op raam ( ruimschoots ) op raam over de regensensor

En als goed is zal na een x aantal seconden de ramen sluiten.

Als de gehele spuit is leeg gespoten en ramen staan nog open dan is deze dus niet ingesteld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mooi dat het gelukt is. Weet je garage het voor de volgende keer!

Voor je informatie, de regensensor werkt in de intervalstand en de gevoeligheid kun je instellen met het "schuifje" bovenop de hendel. Klinkt overbodig, het staat nogal vestopt in je handleiding.

Wat de rainclosing betreft kan het zijn dat die ook in je maxidot staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk gelukt!!!!

Mooi dat het gelukt is en je dealer is ook weer wat wijzer geworden ;)

Voor die rainclosing heb je daarvoor ook een code nodig of moet dit aangepast worden in de software van de auto ?

Hier (klik hier) staat de beschrijving hoe je rainclosing kunt activeren (werkt alleen in combinatie met actieve regensensor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe