Ga naar inhoud

Volgende Skoda Octavia Combi staat gereed


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Volgende Skoda Octavia Combi staat gereed

AMSTERDAM - Boven de Rapid is er nog ruimte voor een grotere Octavia. We kunnen nu al een blik werpen op de Combi-versie van deze Skoda

Skoda is met een heus modellenoffensief bezig. Binnenkort kunnen we kennis maken met de stadsauto op basis van de Volkswagen Up. Met de VisionD concept lieten ze ons voor het eerst kennis maken met de nieuwe designrichting van het Tsjechische merk en de MissionL gaat vrijwel ongewijzigd in productie als Rapid. Een sedan op basis van de Vento (Polo sedan) wordt ook binnenkort verwacht voor de Indiase markt. De naam Lauretta gonst al maanden door de spreekwoordelijke gangen van het internet.

Octavia Combi

Boven de Rapid is er ruimte voor een nieuwe Octavia. Deze zal dichter bij het D-segment liggen dan voorheen. En dankzij de Tsjechische autosite auto.cz kunnen we nu al een blik werpen op de nieuwe generatie Octavia Combi! Deze is op de foto gezet in de lakstraat van een fabriek. De auto is in grote lijnen herkenbaar als Octavia maar de kenmerken van de MissionL vinden we ook hier terug. De website meldt dat de productie van het nieuwe model zal starten in november 2012. Een maand eerder, op de Paris Motor Show, haalt Skoda het doek van de Octavia.

bron: telegraaf

post-27-0-94945200-1317034121_thumb.jpg

post-27-0-20905600-1317034145_thumb.jpg

desbetreffende foto's toegevoegd

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe hij in het echt wordt! Een Superb is eigenlijk iets te groot voor mij dus de nieuwe O3 maakt kans maar misschien komt hij net te laat want ik moet eind 2012 al alles berekend hebben. Dus misschien ga ik wel voor een heel andere leasewagen, er is nog veel mogelijk!

aangepast door Wasmachineman
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

De telegraaf noemde de MissionL ook al de nieuewe Octavia, dus ik ga in dit geval roepen dat dit de facelift van de S2 is!!!

Past aardig i.c.m. de gespotte Superb met afgeplakte neus en kont, die zogenaamd een remmentest aan het uitvoeren was.

Wat ik mij ook af zat te vragen: zou er van het uiteindelijke productiemodel van de MissionL ook een Combi komen?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De telegraaf noemde de MissionL ook al de nieuewe Octavia, dus ik ga in dit geval roepen dat dit de facelift van de S2 is!!!

Die "krant" roept veel als de dag lang is, nadoen is misschien niet zo handig ;) .

Het zou natuurlijk de nieuwe O3 kunnen zijn op de foto, dat van de S2 geloof ik eerlijk gezegd niet, daarvoor is de cyclus te kort, vooral in vergelijking met de O2 die al veel langer meedraait met deze smoel en qua volumes ook eerder aan vervanging toe is.

Wat die Mission betreft, daar wordt door sommige bladen geroepen dat het de opvolger van de Octavia tour is. Dat is dus vanuit Skoda gezien de O1 die nog steeds geproduceerd werd en zelfs in Duitsland nog redelijk verkocht werd omdat hij tegen "stuntprijzen" kon worden aangeboden. Deze auto is trouwens een half jaar geleden uit het programma gehaald. Hij heeft niets te maken met de Nederlandse actiemodellen met dezelfde naam. Zie hier de verwaarring :D . Marketing technisch was het een grote Fabia met wat verouderde techniek. Daar heeft de wakkere krant waarschijnlijk zijn wijsheid vandaan dat het de opvolger is van. Maar zoals wel vaker gebeurd bij dat bedrukte toiletpapier, het melden is belangrijker dan het verifiëren en interpreteren...

Wat wel frapant is, die Octavia Tour die door de Mission vervangen wordt, was vooral de kombi/ station uitvoering, dus een terechte vraag waar de Mission-station blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sodela: even beter orienteren: er is al een "nieuwe" Octavia Tour, wat een budget versie is van een licht geupdate pre-facelift O2...

V.w.b. de cyclus: O2 heeft in 2009 een facelift ondergaan en de S2 loopt in huidige vorm al vanaf 2008 mee. Daarbij komt het feit dat er S2 modellen gespot zijn met gecamoufleerde voor en achterpartij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe