Ga naar inhoud

Columbus POI's niet beschikbaar


NWN
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik beschik sedert kort over een nieuwe Superb met Columbus gps met volgende versies :

HW-version: H066

SW-version: 3974

Map version HDD: 7333 (idem versie toc dvd)

Het probleem is dat het POI menu gedimd staat en niet te kiezen valt. Ook niet als ik in het setup menu van de kaart, de kaartdetails wil bekijken.

Hij blijft een hele lange tijd hangen op "even wachten" en keert dan terug naar het setup menu zonder iets te tonen.

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste NWN, ga er niet vanuit dat er iemand antwoord als je niet even de moeite neemt je hier voor te stellen: http://www.skodaforum.eu/index.php?app=forums&module=post&section=post&do=new_post&f=19

Wie ben je, wat doe je, sinds wanneer rij je Skoda, etc.

Dit forum kan zich alleen onderscheiden als we er met z'n allen wat van maken dus vragen we ook jouw bijdrage. Verdere uitleg staat bovenaan op de voorpagina (kan je niet ontgaan zijn...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ja, ik vergat nog te vermelden: al de wagens waar de dealer ff dit euvel uitprobeerde op de Columbus hadden dit probleem ook. Volgens iemand uit een andere forum zou mijn DVD de EDB folder missen, en idd die mist ie ook. Ik denk dat er een foute serie DVD's in omloop zijn.

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt dus aan je DVD te liggen, waarop de MAPS staan, die de EDB folder mist?

Ik heb alleen geen Columbus (omdat die vaak gestolen worden). Maar kan wel op zoek gaan naar een DVD met EDB mapje :)

Ook zijn er anderen die volgens mij wel een Columbus hebben, dus ook nog maar even afwachten wat hun bevindingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Die iemand van dat andere forum" is hier ook ;)

Je probleem is dat je 'nog' een V7.0 DVD hebt en je software op je Columbus heeft minimaal versie V7.1 nodig...

Dus je moet even ergens de V7.1 of V7.2 zien te scoren, of nog even wachten tot de V8.0 uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, hoe kan het dat jouw Superb affabriek niet helemaal over de juiste versies beschikt? Of heb je die los verkregen/zelf bijgewerkt?

Ik heb DVD 7353 gevonden, maar ook daar geen EDB map. Hoe herken ik een 7.1 CD of verschillen die nummers verder niet?

moet je nagaan, 7353 is dus al van 11-08-2010

Volume: CD_7353

Date: 11.8.2010

db: EU(2009Q4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist een 7.1 en 7.2 DVD gevonden. Als het goed is zijn die van de RNS 510 en Columbus identiek toch?

Ze downloaden nu in ieder geval, zal kijken wat ik op de DVD's aantref en dat hier posten. :)

--- 5 minuutjes later ----

7.1, 7388 die ik gevonden heb heeft de edb map wel!

Content

Volume: CD_7388

Date: 13.10.2010

db: EU(2009Q4)

7.2 7551 heeft ook de edb map!

Content

Volume: CD_7551

Date: 2.5.2011

db: EU(2009Q4)

Kopen? :lol:

Heb je usenet? Of, heb je een huisadres? Wil het wel eenmalig voor je branden en opsturen :) (uiteraard tegen een review ruilen of zo :P)

Valt me trouwens op dat die db 2009Q4 is. Hoop niet dat het de datum van de kaart is?

Volledige TOC


Continental Automotive GmbH
I IC RD G SW NM DB

Content

Volume: CD_7551
Date: 2.5.2011
db: EU(2009Q4)
Area: West Europe
Supplier: Navteq
Version: 505.20.943.10.84
Customer Version: V7.2
Customer: 1627387042
Customer Info: VW
Features: V10
TPD: 2010087006
SVD: EDB_20110407075723_203
TMC: 20101006
Phoneme: yes
DBAL: V5.18 V6.28 V7.20

- rounding of negative coordinates corrected
- fix for "Wine & Liquor" / "Tourist Attraction"
and gas stations (LPG, CNG): POIs are doubled

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ronald: als je de CD_7551 kunt vinden heb je V7.2 te pakken.

En jawel, 2009Q4 is helaas wel de stand van de map-data..!

Binnenkort zal de V8.0 beschikbaar komen, waarvan bekend is dat hiervan de kaarten gebaseerd zijn op 2010Q4.

Nog altijd een jaar oud, maar wel weer een jaar nieuwer dan het bestaande...

aangepast door HeMi24
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk een foutje van de dealer, die het verschil tussen de 2xxx en de 3xxx firmware nog niet helemaal kent en heeft ondekt...

En ja, de dealer moet natuurlijk ook eerst van z'n oude voorrraad DVD's af..!

Het is natuurlijk nog erger als je bijna 150k aan een VW Touareg hebt uitgegeven en ook met zo'n oude DVD op pad wordt gestuurd. (of wat denk je van een Bentley?!?)

aangepast door HeMi24
Link naar reactie
Delen op andere sites

of die wagen nu 10K kost of 300K als ik een nieuw systeem koop verwacht ik er wel de nieuwste software bij Hemi

Als ik een garmin koop dan kan ik bij thuiskomst ook het apparaat aan de pc hangen en hem gratis updaten naar de meest recente versie

En dan bedoel ik kwa firmware maar ook mbt het kaart materiaal

En dat moet toch bij een columbus ook zo zijn als je 2K neerlegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit weekend de V7.2 proberen te branden (DL DVD) en te installeren. Maar de columbus gaf aan dat er een fout op de dvd is en kan deze niet lezen.

Nochtans aan alle vereisten voldaan : - gepaste dvd writer - trage snelheid 2x-4x - goede kwaliteit dvd (emtec).

Het enige wat eventueel kan fout gelopen zijn, is dat er ergens op die dvd een map met bestanden staat (ik denk met taalkeuze bestanden of stemmen denk ik), die nog altijd 'unzipped' op de pc staan. Allemaal zip-bestandjes dus.

Ik kan deze op de PC normaal openen, maar blijven wel als zip-bestand staan.

Zo heb ik ze dus ook gebrand (unzipped), aangezien ik op apple niet wist hoe ik deze er normaal (zipped) kon op krijgen :)

Kan dit mijn fout zijn geweest dat de dvd niet gelezen word? Het klinkt mss ingewikkeld, maar ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen :P

Greetz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ISO die heb ik ook, een dvd van 4,69 giga of zoiets.

Maar in dat ISO bestand heb ik 1 map met verschillende submappen (talen) die allemaal zip-bestanden zijn.

En daar is het bij het branden fout gelopen denk ik.

aangepast door Ikke_zelf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok, dus ik moest alleen het ISO bestand op een dvd branden?

:wub2:

Wanneer ik op die iso dubbelklikte, kwam er een bestand (CD_7551) op men bureaublad met allemaal mapjes (en daarin de zip files) in.

Dat bestand heb ik proberen te branden op een dvd :doh2:

aangepast door Ikke_zelf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe