Ga naar inhoud

Na 3 Fabia's geen Fab 4


Fabia123
 Delen

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Cordoba zei:

@EdK Is je baas niet bang dat ie de boot in gaat? 😉

@Fabia123 De Fabia is ook met 6-bak geleverd, met iets potentere motoren dan de 5-bak. (eigenlijk zit bij de Fabia het vermogensverschil in de software, en het hardware verschil in een 6-bak i.p.v. een 5-bak). Wat ik wel bijzonder vind, is dat de Bayon geen verwarmde spiegels heeft maar wel verwarmd stuur en stoelen, dus comfort boven veiligheid, zo vertaal ik dat tenminste.

Zo kan je het zien. Maar je mag niet met bevroren spiegels wegrijden, en wachten tot ze schoon zijn kost tijd. Even afpoetsen gaat sneller.

De Bayon heeft wel  meer veiligheidselectronica. Navigatie en een achteruitrijcamera. Bij Skoda zaten veel van die zaken in extra paketten en zijn niet meer leverbaar.

2 minuten geleden, EdK zei:

Ja de camping en botenbeurzen zijn allemaal in najaar / winter en vroege voorjaar....
 

Daar maken ze vaak iets mooi's van.  Op de vakantiebeurs in Utrecht wel gezien dat ze een complete hal hadden omgebouwd tot camping in een zomeravond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, EdK zei:

4 jaar terug hadden ze hal als beach resort met topless bediening
Hele rijen mensen voor de entree van die hal..........😅

Nu weet ik waar je avatar vandaan komt.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De verlichting in de Bayon is full led. Dat is tegenwoordig gewoon maar bij een Fabia uit 2016 is dat anders. Die had alleen ledlampen in de dagrijverlichting, kentekenplaten en stadslicht. Dat laatste is heel fijn omdat vervangen van een lamp in de uiterste hoek niet fijn is.

De Bayon heeft ook bochtverlichting net als de Fabia.

Na een aantal ritjes over onverlichte binnenwegen ben ik verrast over de ledlampen.

Meer egaal en heldere lichtbundel ook breeder vooral aan de rechterkant. Zo breed had ik anders alleen met de mistlampen aan.

Er zit ook een systeem op dat verblinden van tegenliggers moet voorkomen.  Ook fijn dat je ledlampen normaal gesproken niet hoeft te vervangen omdat ze veel langer meegaan.

Zijn er hier anderen die ervaring hebben met het verschil tussen LED en Hallogeen lampen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA de Fab 4 heeft ook LED en zelf nivellerend.
Leuk om te zien in de ochtend als hij de lichten aan het uitlijnen is.
En ja je hebt er een puist licht van tov de halogeen, al had ik in algemeen met ons goed verlichte wegen ook wel voldoende aan.

Op 17-1-2024 om 21:50, Cordoba zei:

@EdKTopless bediening, je bedoelt kip zonder kop?

JE moet toch eens wat verder om je heen kijken dan in Barneveld hoor !!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 18-1-2024 om 20:30, Fabia123 zei:

De verlichting in de Bayon is full led. Dat is tegenwoordig gewoon maar bij een Fabia uit 2016 is dat anders. Die had alleen ledlampen in de dagrijverlichting, kentekenplaten en stadslicht. Dat laatste is heel fijn omdat vervangen van een lamp in de uiterste hoek niet fijn is.

De Bayon heeft ook bochtverlichting net als de Fabia.

Na een aantal ritjes over onverlichte binnenwegen ben ik verrast over de ledlampen.

Meer egaal en heldere lichtbundel ook breeder vooral aan de rechterkant. Zo breed had ik anders alleen met de mistlampen aan.

Er zit ook een systeem op dat verblinden van tegenliggers moet voorkomen.  Ook fijn dat je ledlampen normaal gesproken niet hoeft te vervangen omdat ze veel langer meegaan.

Zijn er hier anderen die ervaring hebben met het verschil tussen LED en Hallogeen lampen?

 

Hoe bevalt het een paar maandjes verder, @Fabia123??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe bevalt de nieuwe Peugeot @Wasmachineman Ik heb twee Peugeots gehad, en daar fijn mee gereden. Veel rijders uit de VAG hoek beginnen vaak over de kwaliteit van Franse auto's

Maar met de komst van de golf 8 Octavia 4 enzovoort heb ik de indruk dat de kwaliteit van Stellantis beter is dan Volkswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 408 bevalt goed. Heel soms doet de software raar, dan blijft het scherm bevroren maar werkt de stuurbediening nog wel als je gaat doorscrollen met muziek bijvoorbeeld. En de afwerking is ook gewoon goed, al zie ik wel soms op plekken (bovenkant dashboard bijvoorbeeld, waar ik niets te zoeken heb) dat het plastic daar hard is. Maar overal waar ik mijn handen normaal plaats, voelt het gewoon comfortabel gelukkig. De 1.2 (3 -cilinder) motor doet goed zijn/haar best en is met 1 op 14 niet echt zuinig denk ik. Qua gewicht moet er wel veel meegenomen worden, ruim 1400kg. Qua ruimte is deze 408 gewoon erg goed en dat was het belangrijkst eigenlijk. Achterbank is royaal en kofferbak met 536 liters is ook prima met grote klep die veel opslokt. En dan de looks...die zijn gewoon top. Erg mooi uiterlijk maar smaken verschillen uiteraard. Voor hetzelfde geld (ruim 43k in euro's) is er veel moois te koop hoor maar deze 408 stond ook nog eens in de startblokken en dat zocht ik ook, een auto die binnen een maand geleverd kon worden. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe