Ga naar inhoud

Auto inruilen??


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

'Inruilen auto is geen pretje' DEN HAAG - Het inruilen van de oude auto voor een nieuwe is niet de meest populaire bezigheid van de consument. Uit onderzoek van de ANWB blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders de inruil ziet als een noodzakelijk kwaad, vervelend of lastig. Slechts 29 procent ziet het juist als een sport om er een goede deal uit te slepen.

De ANWB peilde onder ruim 1500 mensen, zowel leden als niet-leden. De helft van de respondenten zei extra hulp te willen bij het inruilen van de oude auto. Bij vrouwen is die wens nog groter. "Zowel mannen als vrouwen willen advies en informatie over alles wat bij het kopen van een nieuwe auto komt kijken'', aldus de ANWB.

De vraag naar informatie over de koop en verkoop van auto's neemt toe, constateert de ANWB. Zo steeg het bezoek aan speciale websites ANWB/BOVAG Koerslijst en anwb.nl/auto dit jaar met 2,4 procent. De autoadvieslijn van de bond ontvangt zo'n 70.000 telefoontjes per jaar. De inhoud van de gevraagde adviezen verschuift de laatste tijd van puur technisch naar adviezen die de consument steunen bij koop en verkoop van een auto.

Volgens de ANWB heeft ongeveer 30 procent van de Nederlanders de afgelopen twee jaar een auto ingeruild of is dit nog van plan. Door het vrijkomen van het spaarloon zullen naar verwachting meer mensen zich gaan oriënteren op een andere auto.

Bron: www.ad.nl

aangepast door PC-fre@k
(stukje dubbele tekst weggehaald :))
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een reactie van mij:

Als je een auto koopt kun je met de verkoper afspreken dat je zelf probeert te verkopen. Als dat niet lukt dan heeft hij alsnog een prijs voor jouw auto als je hem toch inruilt daar.

Ik ruil nooit in, verkoop deed ik via Marktplaats, laatst 2 x gedaan en de ene keer duurt het wat langer dan de andere keer. Het langst was 2 maanden. Je krijgt wel veel meer geld natuurlijk omdat er geen handelaar tussen zit. Bij de ANWB kun je een rapport laten maken en zo laten zien wat er aan je auto eventueel mankeert. Je moet er wel zin in hebben natuurlijk, zelf verkopen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen hier geen zin in hebben. Vreemden over de vloer etc??? Ik sprak bij de McD af en ging mee met proefrijden etc. Overschrijven van geld bij het postkantoor, geen cash geld aannemen als het een groot bedrag is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn goede tips ja. Zelf zit ik nu ook nog met mijn oude auto. Ben er niet eens aan begonnen die in te ruilen, de eerste kwam al met 100 euro over de brug...

Ik moet dus mijn oude auto oprijden (min tot week 50 - dan heb ik vakantie en 3 jan heb ik de GL) of zo snel mogelijk zien te verkopen. Het laatste onderhoud/reparatie koste mij incl. APK e.d. iets van 600 euro. Had dus eigenlijk gehoopt de auto nog te kunnen verkopen voor 600-900 euro. Afgezien van de schade aan de rechterkant (r.a. deur heeft een paal gekust, tongzoen van voor naar achter) is de auto nog in goede staat. Er zitten genoeg toeters en bellen op (airco, 4x electr. ramen, 7 zitplaatsen, lpg), alleen ja die kilometerstand en leeftijd...

Moet dus nog even zien hoe ik dit ga oplossen, voor nu gekozen voor oprijden. Anders staat hij niks te doen en kost het me MRB en 13 euro retour naar Amersfoort elke dag. Ik moet echt iemand zien te vinden die op zoek is naar een goedkope 7 zitter op LPG en er nog een jaartje of 2 ik wil rijden. Zo niet, dan proberen onderdelen te verkopen/goeie sloop te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heh, nee, moet nog foto's maken. Ik heb hem van het weekend gewassen, in de was gezet en al een stuk tekst met de opties klaar gezet. Zal er dus op neerkomen dat ik pas aankomend weekend tijd heb om foto's te maken (en hem van te voren te stofzuigen). Foto van buiten zou ik morgen al kunnen maken (ben pas om 2200 thuis - ben met de trein).

Maar als ik hem niet plaats verkoop ik natuurlijk helemaal niks...

Zit net even te kijken op marktplaats, startprijs van 1000 euro of zo is best mogelijk zo te zien. Ik het is een oudere auto met wat handigheidjes (laag in toeren als hij koud is) maar is gewoon met goed door de APK (tot sept 2011) gekomen en we hebben redelijk wat onderhoud gedaan (remschijven/schoenen, uitlaat, koppeling, waterpomp)

aangepast door PC-fre@k
Nog even op marktplaats gekeken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg net een advertentie van een lokale occasion-dealer.

"minimaal €1500 euro voor uw huidige auto. Zelfs als deze in werkelijkheid maar een paar honderd euro waard is."

Dat wil zeggen als ik een Toyota Yaris [1.0 16V VVT 3-deurs (56-HR-SX), 11-2001, 130.000 km, benzine] zou aanschaffen ter waarde van 3750, 1500 euro korting voor mijn spacewagon, afleverkosten (6mnd bovag*, beurt, apk, reinigen) 495 euro.

*= In tegenstelling tot de website van de dealer staat op de advertentie dat je 6 maanden garantie krijgt bij een minimale aanschafwaarde van 4500 euro, maar ik heb goede hoop dat ik toch wel wat geregeld kan krijgen (kopie website is gemaakt).

3750 Yaris

1500- Korting spacewagon

0495+ Afleverkosten

-----

2745,-

De MRB komt neer op 57 euro per kwartaal, t.o.v. +/- 330 voor de Spacewagon.

Ik zou hem dan willen rijden tot week 50, dan heb ik namelijk 2 weken vakantie en ergens week 1 krijg ik mijn Greenline.

Alternatief is SW inruilen en direct de Yaris weer verkopen voor de dagwaarde (geschat rond de 3750-4000 aldus Autotrader vergelijkbare auto's).

Wat denken jullie, is dit slim?

Ohja, Ik moet HEEL SNEL beslissen. Actie gaat morgen 7 oktober in, en geld tot zaterdag 9 oktober 17:00. Ze hebben 2 Yaris-en staan rond dezelfde prijs.

aangepast door PC-fre@k
Snel beslissen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nog gekker. Ik zet net (toch) voor 9,95 de auto op autotrack, je weet nooit. Ik heb nog niet eens de e-mail met code (minder dan 5 min) en ik krijg al telefoon, iemand (garage) wil de space wagon kopen... Er stonden nog niet eens foto's op, ongelooflijk! Enige belangrijke was dat hij transparante koplampen had (heeft hij - E2 serie), airco moest werken en de deur die beschadigd is wilde hij even weten hoe of wat.

1150 geplaatst op autotrack, telefonisch 900 geboden, 1000 tegenbod van mij, 950..., is 965 geworden. Elke euro telt ;)

Komt morgen langs, ben dan zelf werken dus mijn vader neemt me even waar. Wel grappig, gewoon in nog geen 20 minuten een deal (nog even afwachten natuurlijk)

Vanaf nu treinen dus en die GL kan niet snel genoeg komen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het je nog gekker vertellen, ik werd vanmorgen om 7:05 uit mn bed gebeld... Voor de Space Wagon, legde uit dat er al iemand zou komen... BAM 1100 euro, kom hem binnen een uur halen.

Tjah, ik dacht ook weg is weg. Die andere garage had behoorlijk wat afgedongen en zou pas om 10.00 komen. Was ook niet helemaal duidelijk of hij hem wel wilde nemen, hij vroeg naar de schade, airco, type verlichting. En beter 2 gegadigden dan 1. Ofwel, in 20 sec toch maar besloten de 2e bieder gewoon te laten komen en indien nodig de eerste af te bellen.

8:15 ging de telefoon, ga het niet redden wordt 45 minuten later.. (file A12)

8:30 1e bieder gebeld, was niet blij maar meldde hem dat het zijn eigen fout is als je zoveel af dingt. Hij is een zakenman geen particulier (hij was tenslotte wel eerder, maarja). Uiteindelijk begreep hij het een soort van.

9:00 trailer staat om de hoek, korte inspectie op deuken, motor starten, onder motorkap kijken, airco testen. Ja is goed.. (hij draaide koud op LPG, amper 200 toeren, schudden aan alle kanten. ik:"is normaal als hij koud is op gas.." :P)

9:30 alles incl. RDW vrijwaring afgehandeld, netjes 1100 uitgeteld. Gecontroleerd en was direct overgeschreven :)

10:15 2e bieder staat toch voor de deur (zijn Pakistaanse collega's tenminste), teleurgesteld natuurlijk want ik had juist gebeld zodat ze niet voor niks zouden komen...

Ofwel, de auto die 100 euro waard was volgens Gecu Culemborg heeft me 1100 euro opgeleverd.

Hij gaat nu naar Afrika waar Japanse auto's zeer gewild zijn, een 2e leven! (eigenlijk een 5e of zo, na o.a. defecte koppeling en even later waterpomp)

Nu wel 2 maanden zonder, vind ik ook niet zo heel erg eigenlijk. Ben nu van de verzekering (€27 p/m) en MRB (€110 p/m) af. Koop nu gewoon een maandkaart, reiskostenvergoeding is zo goed als dekkend. We hebben nog een Opel Zafira voor de deur staan (van mn pa) dus in geval van nood is er altijd een auto.

Nu alleen nog 90 dagen waaaccchttteeen :yawn:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou natuurlijk op marktplaats één of andere overdekte brommer(Alto, Cuore, Vivio etc.) kunnen scoren voor weinig. Voor een paar honderd euri's heb je er al één met een APK tot net na de winter. Met een beetje mazzel verdien je zelfs de verstookte brandstof nog weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe