Ga naar inhoud

12V naar USB


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Door de Europese wetgeving moeten alle oplaadbare telefoons met een USB lader uitgevoerd worden.

Resume is dat ik nu een Camera , Ipad2 en een mobiel al met een USB lader heb !

Op zich wel handig die standaard die er aankomt

Ook de onderdelenhandel voor auto's speelt listig in op dit fenomeen en met gevolg dat ik vandaag bij Halfords ff binnenliep en

een 12V naar USB plug zag hangen

En moet zeggen dat deze in de 12V aansluiting geheel niet opvalt zo klein en vlak maar heb net wel de camera ermee opgeladen en werkt dus gewoon zoals hij het behoort te doen !

post-27-0-50401400-1310653323_thumb.jpg

post-27-0-35031400-1310653326_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie oplossing Ed, had deze ook al bij Halfords gezien. En mooier dan die beker die ik bij Conrad vandaan heb.

Wat ik mij afvraag, maakt het niet uit als je je camera of telefoon via die usb oplaadt ivm de stroomsterkte?

Op alle laders staat meestal de laadstroom aangegeven , maar via usb is dat natuurlijk universeel.

Met andere woorden kan het geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB is in principe een standaard met specificaties

Dus maw als je toestel wat nu ook met usb geladen kan worden dan moet het op deze wijze ook geladen kunnen worden

En misschien is de laadstroom iets lager, maar zo wat dan is hij een kwartier of een half uur langer bezig met laden !

Als ik hem gebruik dan is het toch al op langere ritten dus dan ligt dat apparaat wat moet laden mij niet echt in de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zit er standaard een USB aansluiting aan mijn Sony Navigatie systeem, iPhone/iPad opladen is geen probleem. En aangezien hij direct (nog voor hij data verzonden heeft) begint met laden, gok ik zomaar dat de rest ook wel werkt. Wil het alleen wel beperken tot 1 usb apparaat, zekering van zo'n 10 euro ding is wat makkelijker vervangen dan achterin de Sony :P

Verder mooi ding voor 10 euro, alleen jammer dat er dan niet 2 poortjes op zitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe