Ga naar inhoud

ŠKODA breidt ENYAQ iV-serie uit met sportieve SPORTLINE


Ons Skoda Nieuwsmeisje
 Delen

Aanbevolen berichten

rssImage-250d6b7f66d6d4909623d399e0569646.jpeg

  • Verlaagd sportchassis, 20 of 21 inch velgen en stijlvolle zwarte accenten
  • Keuze uit drie aandrijflijnvarianten, actieradius tot ruim 520 kilometer*

Voor ŠKODA staat de toevoeging SPORTLINE synoniem voor sportieve looks en een dynamisch rijgedrag. Dat geldt uiteraard ook voor de nieuwe volledig elektrische ENYAQ iV SPORTLINE. De elektromotor van de ŠKODA ENYAQ iV 60 SPORTLINE drijft de achterwielen aan, levert 132 kW en heeft een maximumkoppel van 310 Nm. De batterij heeft een capaciteit van 62 kWh (58 kWh netto) wat een actieradius van meer dan 400 kilometer* in de WLTP-cyclus mogelijk maakt. De ENYAQ iV 80 SPORTLINE is uitgerust met een grotere batterij van 82 kWh (77 kWh netto) en kan meer dan 520 kilometer* afleggen in de WLTP-cyclus. De motor levert 150 kW. Dezelfde accu zit ook in de ENYAQ iV 80 SPORTLINE. Samen met een tweede elektromotor beschikt deze SUV over vierwielaandrijving, heeft hij een vermogen van 195 kW en een maximumkoppel van 425 Nm. De maximale range van deze variant is 500 kilometer* in de WLTP-cyclus.

Uitstekende rijdynamiek met achter- of vierwielaandrijving en een sportonderstel

Ongeacht of hij is uitgerust met achter- of vierwielaandrijving beschikt de ŠKODA ENYAQ iV over een hoog maximumkoppel, dat onmiddellijk beschikbaar is als het gaspedaal wordt gevloerd. De elektrische SUV van ŠKODA biedt daardoor een uitstekende rijdynamiek. Dit komt extra tot uiting in de ENYAQ iV SPORTLINE dankzij het standaard sportchassis. Daarbij heeft ŠKODA het front met 15 millimeter en de achterkant met 10 millimeter verlaagd. De topsnelheid voor alle aandrijflijnvarianten is 160 km/u. Hoogwaardige designdetails benadrukken de sportieve looks van de ENYAQ iV SPORTLINE - zowel vanbinnen als vanbuiten. 

Sportieve zwarte afwerkingsdetails en full LED Matrix-koplampen

De ŠKODA ENYAQ iV SPORTLINE valt van buiten extra op door zijn glanzend zwarte afwerkingsdetails. De opvallende ŠKODA-grille, raamomlijsting, dakrails en diffusor in de achterbumper dragen hier allemaal aan bij, net als het ŠKODA-logo en de badges op de achterklep. De robuuste sideskirts zijn in carrosseriekleur gespoten. ŠKODA levert de ENYAQ iV SPORTLINE met een afwijkende neus en SPORTLINE-badges op de voorschermen. Gepolijste 20 inch Vega of 21 inch Betria lichtmetalen velgen versterken het stoere voorkomen van de SUV.

De ŠKODA ENYAQ iV SPORTLINE heeft standaard LED Matrix-koplampen. Elke Matrix-grootlichtmodule is voorzien van 24 LED’s, wat ervoor zorgt dat de bestuurder het grootlicht altijd aan kan laten staan zonder dat hij andere weggebruikers daarmee verblindt. De intelligente lichttechnologie schakelt automatisch afzonderlijke segmenten van de lichtstraal uit wanneer de camera op de voorruit voertuigen, personen en objecten detecteert die het licht weerkaatsen.

Design Selection SPORTLINE

Met de lancering van de ENYAQ iV introduceerde ŠKODA een nieuw interieurconcept: de Design Selections. De Design Selections zijn gericht op moderne leefomgevingen en vormen een aanvulling op de bestaande uitrustingslijnen. De kleuren en materialen zijn perfect op elkaar afgestemd. Voor de ENYAQ iV SPORTLINE hebben de interieurontwerpers van ŠKODA een eigen Design Selection samengesteld. De interieurbekleding en de hemel zijn overwegend zwart. Het dashboard is bekleed met zwart kunstleer met grijze contraststiksels en is afgewerkt met carbon-look afwerkingsdetails die ook terug te vinden zijn op de deurpanelen. De vloermatten met grijze bies matchen perfect bij de rest van het interieur.

De SPORTLINE Design Selection omvat ook exclusieve sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen. Deze zijn bekleed met Suedia microvezel en hebben grijze biezen. Het driespaaks multifunctionele lederen sportstuur met gebruiksvriendelijke knoppen en kartelwieltjes is standaard. Het leer van het sportstuur is voorzien van grijze contraststiksels; de onderste spaak heeft een badge met het SPORTLINE-logo. De pedaalcovers hebben een aluminium look en versterken de SPORTLINE Design Selection nog meer.

De ŠKODA ENYAQ iV SPORTLINE wordt vanaf dit voorjaar in Nederland bestelbaar. Prijzen en specificaties worden in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie bekendgemaakt.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Lees hier het volledige artikel

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, PC-fre@k zei:

Zover ik weet komt de 80X er ook gewoon in reguliere vorm, sportline is dus een optie. Net als je normaal Business Edition hebt bijv. 

@PC-fre@k Ik kreeg dit bericht van webcare: bedankt voor jouw vraag. De ENYAQ iV 80X zal later dit jaar beschikbaar komen en zal dan ook modeljaar 21 zijn. De exacte datum is nog niet bekend. Deze zal inderdaad onderdeel zijn van de SPORTLINE. De fabrikant heeft ons geïnformeerd dat de Crystal Lightning in de voorgrill (Licht plus pakket) nog even op zich laat wachten. De verwachte productiedatum voor auto's waarop deze optie gewenst is, is daarom uitgesteld naar september 2021.

aangepast door MdL77
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is hoe je dat antwoord moet interpreteren.

De iV 80X is (al even) bestelbaar in Noorwegen en daar wordt tot op heden met geen woord gerept over 'Sportline'. Daarom is mijn beleving dat die twee dingen los van elkaar staan. Zeker als je daarnaast bedenkt dat er ook nog een RS versie zou komen. Die iV RS is wel altijd een 80X onderwater.

Maar goed, we weten dat PON dingen sowieso al anders doet, dus dat zou bij de 80X/Sportline ook zo kunnen zijn.

Modeljaar 2022 gaat al in vanaf week 25 geloof ik (op basis van die Sound System berichtgeving), denk je echt dat de eerste sportline al voor die datum van de band rolt?

Daarnaast is er ook nog de GT, wat een hatchback variant is en daarmee echt een andere body heeft. Ook die moet nog van de band rollen (geen idee of die ook naar Europa komt - andere GT's kwamen alleen uit in China meen ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe