Ga naar inhoud

Flitspalen op Amundsen


Octavianus
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

M'n dealer vertelt me dat je op de Amundsen geen waarschuwingen kan krijgen voor flitspalen.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dergelijke waarschuwingen in een aantal landen niet zijn toegelaten, en dat deze functie daarom is uitgeschakeld.

Zou dat inhouden dat je ze ook terug kan inschakelen? En hoe doe je dat dan?

Ik vraag het me gewoon af. In m'n vorige wagen waarschuwde m'n TomTom voor flitspalen, maar het lijkt me een beetje overkill om te navigeren met de Amundsen, en dan ook nog de TomtTom op de middenconsloe te leggen om voor flitspalen te worden gewaarschuwd.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben geen laagvlieger, maar soms rij je al eens een zone 30 binnen zoder dat je er erg in hebt.

Op het scherm van de Amundsen verschijnt wel een aanduiding van de maximum snelheid, maar kan dit niet beter met een geluidje worden ondersteund? Ten slotte hoor je met je aandacht bij het verkeer te zijn, en niet bij dat schermpje...

Benieuwd naar jullie reacties,

Groeten,

Octavianus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat flitspalen op je GPS in sommige landen niet mag is al een tijdje bekend en moet ook één en ander van op forum staan.

Mbt het laden van POI's op de Amundsen en hoe dit in zijn werking gaat is mij niet bekend.

Ik weet dat met de columbus (duurdere broertje ) het mogelijk is met wat truukjes maar of dat ook voor de jouwe geld durf ik niet te zeggen

Heb hier eens de manual gedownload van de Amundsen en daar staat er in ieder geval niets overin.

Maar de Amundsen staat ook bekend onder de naam RNS 310 als ik het goed heb.

Dus snuffel eens op dit forum http://gpsunderground.com/forum/car-navi-system/car-gps-systems/volkswagen-seat-skoda/

Uiteraard geld voor alles dat je update's etc op eigen risico doet en dat niemand daar of hier medeverantwoordelijk zijn !

En mocht je met de link wat verder komen deel dat dan aub in het forum hier, zodat huidige en toekomstige leden er ook in mee kunnen delen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm,

Het lijkt me een hopeloze zaak te worden. Op GPS Underground zijn ze nogal zeker van hun zaak:

If you were to find a method of adding POI's to the database you would have to modify the SD Card.

At the same time that you modify the card, the unique card code is no longer valid and the card useless.

Another possibility is to alter the database in the CDR image. Problem is that after modification the resulting image and cd are no longer recognized as a valid copy to be installed onto the SD card.

So the answer is NO

Ik googelde ook nog even op +"RNS 310" +"speed cam" en las op http://www2.flitspaal.nl/pls/flits/fl_newforum.messages?p_thd_id=96553507 een bericht van iemand die de vraag rechtstreeks aan Tele Atlas (die de kaarten maakt) stelde. Zij vertellen ook dat het niet mogelijk is om flitspalen kenbaar te maken. Gek, want uiteindelijk leveren ze ook de kaarten voor TomTom...

Voorlopig ziet het er dus naar uit dat ik m'n oude TomTom bij de hand hou. Is trouwens altijd handig als je eens in een vreemde stad wil rondwandelen.

Iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties!

Cheers,

Octavianus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is nogal een verschil tussen teleatlas en tt of teleatlas en derde blijkbaar

had voor de kenwood een JVC NX7000 en maakte ook gebruik van teleatlas

ook geen ondersteuning van flitspalen, maar is uiteindelijk door derde wel een oplossing voor gekomen

en kaart ondersteuning was ook erbarmelijk, in de 3 jaar dat ik hem heb gehad is er maar één keer een kaart update geweest

Hoe het met de nieuwere modellen van JVC nu is weet ik niet, zou best verbeterd kunnen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe