Ga naar inhoud

Pioneer AVIC-F9210BT


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Een navigatie- en multimediasysteem speciaal ontworpen voor de VAG groep (afgeleide van de F920BT), deze past dus ook perfect in de Skoda.

Op advies van een collega eens gekeken naar een alternatief voor de Swing, Bluetooth voorbereiding en MDI. De bluetooth module van Skoda heeft slechts beperkte ondersteuning voor de nieuwere smartphones, om problemen nu en in de toekomst te voorkomen kies ik liever voor een op Parrot gebaseerde oplossing. Grappig is dat ik eigenlijk helemaal niet op zoek was naar een navigatiesysteem, ik heb tenslotte een vrij nieuwe tomtom 940 met HD Traffic liggen. Toch was ik vrij snel verkocht door de prijzen van swing/bluetooth/mdi en Pioneer naast elkaar te leggen en de mogelijkheden te bekijken.

avicf9210bt_main_zoom.jpg

Zelf laat ik deze direct door de dealer inbouwen, prijzen varieren tussen de 1099 en 1400 euro. De originele Radio Swing ruil ik in, bij mijn dealer krijg ik er 200 euro voor (niet veel trouwens), een andere wilde er 300 voor geven (natuurlijk mits bij hem besteld..)

Ook heb ik er 2 kabeltjes bij besteld, een iPod/iPhone kabel en een Video kabel (3 van die tulip stekkertjes) waarop je eigenlijk alle 'scart-apparatuur' kan aansluiten. Dus ook je Wii, fotocamera of een DVB-T antenne!

Lichtjes aan

avicf9210bt_redillum_zoom.gif

navigation_1_2_zoom.jpg

Rijbaan hulp

junctionview_navgate_1_2_zoom.jpg

Zowel audio als video direct af te spelen vanaf SD, CD, DVD of USB

sd_playlist_1_2_zoom.jpg

Ingebouwd in een Touran, past goed bij het overige interieur en is (hopelijk) minder diefstal gevoelig dan die bling-bling dingen (zoals die F20BT)

avicf9210bt_touran_zoom.jpg

De diverse aansluitingen, o.a. voor GPS antenne en audio/video in (t.b.v. achteruitrij camera bijv.)

avicf9210bt_backpannel_zoom.jpg

Meer info: http://www.pioneer.nl/nl/products/25/111/241/AVIC-F9210BT/index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

En, hoe bevalt het Pioneer systeem?

Heeft u heel misschien tijd om een korte review van het systeem te schrijven, ik kan er geen vinden op internet.

Ik mis ook de MDI in de auto en wil graag handsfree.

Wellicht is dat systeem voor mij ook een optie.

Zou u het nog steeds kopen zou u nu weer voor de keuze staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ridder als je goed had gelezen dan was je er achter gekomen dat PC freak geen Pioneer heeft in de wagen maar zijn first Sony met tomtom erin

Kijk maar eens in zijn fotoboek hier op forum

Zelf heb ik in de RR een JVC NX 7000 gehad , maar nu in de Yeti zit een Kenwood DNX 9260 BT

En de laatste bevalt mij een stuk beter dan de JVC en wel omdat het navigatie deel van Garmin is en ook support wordt door Garmin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad voor de Sony XNV L66BT gegaan, hoofdreden is eigenlijk dat deze alles kan wat de overige systemen ook kunnen maar dan wel TomTom navigatie (met Live services) aanbiedt.

Afneembaar scherm is nog niet nodig geweest, in die zin dat de Sony dermate onbekend is dat men hem schijnbaar niet zo aantrekkelijk vind :) (klopt af)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe