Ga naar inhoud

2din navigatie


pyrostyle
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben waarschijnlijk van plan om mijn radio er uit te halen als ik mijn auto aangeschaft heb.

Nu zal dat in alle waarschijnlijkheid een universele 2 din navigatie apparaat worden.

Mijn vraag is wat er in een skoda fabia 1 geplaatst kan worden.

Er zijn allerlei 7 inch schermen te koop; past dit ook ??

de inbouwmaten kan ik zo niet vinden

Chinavasion-CVGX-C14-2GEN-1.jpg.thumb-240x240.jpg?v0

groetjes pyro

aangepast door pyrostyle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het belangrijkste 1 of 2-din. Vervolgens hoe diep het gat is, als dit de lengte van een normale radio is kan er eigenlijk alles in.

Uiteraard komen er dan ook dingen kijken als kabels (ISO aansluiting?), Facia Plate om de rand rondom je systeem mooi aan te laten sluiten, wegwerken van kabels t.b.v. GPS, Microfoon (carkit), etc.

Maar wat voor systeem had je in gedachte? Welke prijsklasse? (er staan hier in dit forum namelijk al een paar goede voorbeelden met alle info erop en eraan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie moet het passen, 2 din is een gestandaardiseerde maatvoering

Maar de kans is wel aanwezig dat je een hulpframe erbij nodig hebt om uiteindelijk het 2 dins apparaat erin te kunnen krijgen.

Voorbeeld: in me RR (roomster ) had ik een JVC NX 7000 zitten en die propte ik er min of meer zo in zonder een extra hulpframe

Maar bij me huidige Yeti had ik wel een hulpframe nodig die ik op bestaande schroefpunten kon vastschroeven en hierna het stalen frame van het 2 dins apparaat ( in dit geval de Kenwood DNX 9260 BT kon monteren en hierna me 2 dins navi / radio en carkit.

Tevens in beide gevallen moest ik ook nog een nieuw afdekscherm aanschaffen zodat na montage me dashboard visueel er weer netjes uitzag

Nu denk je van wat gaan die afdekschermen en die hulpframe's me kosten ? wel wees gerust het is tientjes werk en zijn echt de kosten niet

En vanwege diefstalgevoeligheid raad ik je aan om een 2 dins navi/radio/BT carkit te nemen met afneembaar scherm !

En zeker geen skoda systeem in de vorm van de columbus of admundson want deze zijn zeer diefstalgevoelig omdat het D Gilde deze in notime eruit heeft geschroefd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe