Ga naar inhoud

Voorstellen wasmachineman


Wmm is er niet meer
 Delen

Aanbevolen berichten

Rijd nu al in mijn tweede Octavia sinds een maandje.

Mijn eerste was een 1.9 tdi combi in businessline.

Huidige is een 1.6 tdi dsg ook businessline met leer en nog veel meer andere opties.

Het is ook een beetje een rijdend kantoor dus een beetje meer luxe mag wel vind ik, haha!

Foto's staan hier in een album.

Tot ziens hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hier ben ik weer na 4 maanden. De auto rijdt erg fijn en is een stuk stiller dan de vorige. Dat komt omdat de motor moderner is nu en i.p.v. 5 versnellingen heb ik er nu 7! De kofferbak is iets kleiner maar nog steeds gigantisch met 560 liter! Op vakantie stamp ik hem helemaal vol met schepjes en autootjes voor de kids en dan nog ruimte zat voor zwembroek en tandenborstels...

Terugweg moet er altijd 20 liter olijfolie mee naar huis en een doosje rode en witte wijn uit Italie. Vaste prik natuurlijk als je toch 3 weken daar bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd gaat snel zo hè, je was er destijds wel als de kippen bij. :P User nummer 4, volgens mij zelfs eerste member! (de eerste 3 ben ik/is het forum zelf)

Wel toevallig trouwens. Mijn broer begon gister over een eventuele lease auto, heeft ook de Octavia overwogen met automaat (moet hij, i.v.m. epilepsie - los van de discussie of dat slim is, maargoed). Maarja, moet hij hem weer in één zin noemen met één of andere Peugeot 502.. :doh2:

Ook de Yeti vind hij wel interessant, alleen tjah. Bijtelling... En niet alles is met een automaat te krijgen begreep ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citeer: alleen tjah. Bijtelling...

Als ik dat lees dan heb ik altijd zoiets van wat wil je dan ? geheel privé ook gratis rijden ? en ik hoor het antwoord al bij velen, natuurlijk !!

Maar ondanks dat het heden ten dagen niet meer zo aantrekkelijk is als vloegel, blijf ik van mening dat het nog steeds goedkoper is dan zelf een wagen aanschaffen.

En met zelf aanschaffen bedoel ik dan wel excact dezelfde wagen, en dan durf ik ook te stellen dat menig leaserijder diezelfde wagen privé niet eens kan betalen en onderhouden zoals het bij de leasemaatschappij wordt gedaan !

Maar klagen vaak wel dat er zoveel bijtelling op zit, tsja kies dan ook een voordeligere wagen denk ik dan ! Je kunt bijna op de cent nawkeurig berekenen van te voren wat je aan bijtelling en verdere kosten gaat betalen.

En als we het over leasewagens hebben ( in algemeen) dan wordt er gesproken over de personenwagens, maar hoeveel service en gewone monteurs rijden er in een bestelwagen rond die volgeladen is met gereedschappen en materialen ?

Die monteurs hebben vaak niet eens medezeggenschap in het merk en model wagen maar krijgen die in hun mik gedouwd !

En als ze dan privé dat hok ook nog gebruiken moeten ze wel eerst een paar hoesen over de bekleding heen leggen anders zit moeders en kinderen aan het eind van de rit met een smoelwerk op onweer omdat hun kleding weer onder het werkvuil zitten !

Wel dit laatste is voor mij dus een reden geweest om geen bedrijfswagen te accepteren op basis van dat ik hem ook privé kan en mag gebruiken !

En rij dus lekker met me eigen wagen naar het bedrijf toe waar mijn bedrijfshok staat en vandaar ga ik ermee op pad naar de klanten.

Voordeel ? geen gezeur met de blauwe brieven brigade, knappe wagen privé onder me kont zonder gereedschappen en materialen, vergoeding per maand voor woon/werkverkeer.

En in de monteursbranche zie je dit steeds meer, al collega's die mij gevolgd zijn in deze.

En een jaar geleden stond er een artikel in de krant hier , interview met een directeur van een installatie bedrijf, die zei, vloegel trok ik een solicitant nog over de streep met een mobiel en bedrijfswagen van de zaak, maar heden ten dagen zien die mensen het meer als een last dan als een voordeel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je daar de kern raakt: leaseauto is altijd voordeliger.

Je hebt toch, neem ik aan, de keuze leaseauto of vergoeding eigen auto?

Je rijdt een hogere categorie auto dan je privé zou doen en je tankt gratis.

Bovendien, chippen kun je ook doen, want het tankpasje is geduldig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens Ed, maar dat is helaas wel waar mn broer aan kwam kakken. En hij maar roepen dat ik een Dacia moest kopen... Maarja, Dacia is er niet met DSG was gister zijn excuus :P

Als je zelf alles precies zo doet als bij de lease zal het zeker duurder zijn. Maar mijn pa bijv. die kreeg een Volvo V50 R-Design toegewezen (moest nog 1 jaar) à 25% bijtelling, daar was hij aan het eind van het jaar niet echt blij mee. Maar uiteindelijk gok ik wel dat we het geld er met gemak uit gehaald hebben, al het onderhoud is inbegrepen (o.a. remschijven voor vervangen), gratis winterbanden, diesel en schoonmaakgoedjes, je 'krijgt' er alles bij. En, we hebben er heeeeel veel kilometers mee gereden, 3 man met een rijbewijs :)

Geen idee hoe het zit met de vergoeding, denk eerder dat hij een beetje tegen de aanschafkosten aan zit te hikken en toch het onderste uit de kan wil hebben via de lease. (moet een beetje voorzichtig zijn, blijft toch een openbaar forum :P - ga er maar vanuit dat dit het probleem is van menig leaserijder die begint te zeuren over bijtelling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je prive echt alle kosten van je auto gaat bijhouden, verzekering, onderhoud, afschrijving, brandstof, belastingen, dan schrik je wat je auto kost.

Dan wil je geen auto meer rijden...

En een leaserijder wordt voor een gedeelte daarvan via de bijtelling ermee geconfronteerd.

Ja, dan valt het tegen, mar altijd minder dan prive.

Vergeet niet dat een leaserijder ook prive van die auto gebruik maakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En reken maar dat we goed gebruik van deze O2 maken privé natuurlijk! Ter info, ik betaal de bijtelling van 25% via mijn salaris Euro 270 netto per maand! Een O2 GL van 20% (ook een S2 GL, idem 20%) zou mij veel minder kosten maar dan mis ik wel de DSG en andere extra's....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer begon gister over een eventuele lease auto, heeft ook de Octavia overwogen met automaat (moet hij, i.v.m. epilepsie - los van de discussie of dat slim is, maargoed). Maarja, moet hij hem weer in één zin noemen met één of andere Peugeot 502.. :doh2:

Ook de Yeti vind hij wel interessant, alleen tjah. Bijtelling... En niet alles is met een automaat te krijgen begreep ik.

Moet dat niet een peug 508 zijn? Die is er wel met automaat en 20% bijtelling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, oeps...

Je hebt helemaal gelijk als ik zo eens op google kijk naar een plaatje van de 502. Gaat dus om de 508, lijkt er stukken meer op.

Trouwens, mijn broer is hier a.s. vrijdag. Zal ik hem eens wat plaatjes, info en posts van de Yeti en Octavia laten zien :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar misschien een heel gemene vraag hoor, maar mocht hij zo gek te krijgen zijn dat hij uiteindelijk voor een YETI of octavia gaat.

Dan zal hij ook lid gaan worden van een Skoda Forum, welke gaat dat dan worden ??

Of mag ik zulke dingen niet vragen in het vrije Nederland ?spam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij weet dat ik hier bij betrokken ben zal hij wellicht op .eu uitkomen. Als hij dat niet weet zal hij waarschijnlijk op .nl uitkomen omdat hier nog niet zoveel over de Yeti te vinden is. Tijd om daar wat aan te veranderen zou ik zeggen. Ik begin vrijdag al met de GL info B)

Heel subtiel hoor, octavia ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FredV

Mijn man kreeg ooit een baan "met auto van de zaak" aangeboden. Accepteren van die leaseauto (terwijl we een eigen auto hadden) was voorwaarde voor het bedrijf. Hij heeft ervoor bedankt. Leasen klinkt leuk en voordelig, maar als je onverhoopt werkloos zou worden wordt je je brutoloon verminderd met de 600 of 800 die er bij je baas op de balans voor staat, en je WW wordt dáár op gebaseerd. Tel uit je verlies. Bovendien, als je privé een slimme keuze maakt (goedkoop en wegenbelastingvrij) betaal je aan verzekering (bijv. Allrisk bij een Fabia Combi Greenline) niet meer dan 50 euro per maand, naast natuurlijk je brandstofkosten. Vind ik aardig goed te doen, met reiskostenvergoeding voor je kilometers.

Welk deel van jullie inkomen bestaat feitelijk uit geld voor de lease-auto, dat anders gewoon op je rekening terecht zou zijn gekomen? Hierbij moet natuurlijk wel worden aangetekend dat je het geld wel moet hèbben om privé een auto áán te schaffen. Heb wel de indruk dat leaserijders de kans niet krijgen om zo veel te sparen, juist omdàt ze al vast zitten aan het indirect betalen voor hun lease-auto's, of ze nu willen of niet? Feitelijk is dat hele systeem natuurlijk vooral bedoeld om als "bank" (want dat is een leasemaatschappij natuurlijk gewoon) te kunnen leven van alle rente die jij en je werkgever betalen... Natuurlijk in ruil voor altijd service, nooit zonder vervoer zitten, etc. Maar tegen welke prijs eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als je onverhoopt werkloos zou worden wordt je je brutoloon verminderd met de 600 of 800 die er bij je baas op de balans voor staat, en je WW wordt dáár op gebaseerd. Tel uit je verlies.

Dit heb je ook met andere maatregelen in de beloningssfeer, zoals spaarloon, fiets van de zaak, pc-priveprojecten etc.

Wat ik uit mijn omgeving ken, is dat in t algemeen men vaak een baan zoekt met auto van de zaak...Auto van de zaak is voor de jongelui ook vak status, nieuwe auto onder je kont, lekker pochen.

Bij het bedrijf waar ik werkte (toendertijd de grootste leasemaatschappij voor bedrijfswagens in NL) hadden we de keuze: of leaseauto of km-vergoeding.

Velen kozen voor de vergoeding, de jongeren voor de leasebak.

Leaseauto geldt in t algemeen ook als secundaire of tertiaire arbeidsvoorwaarde. Dus als een extra in positieve zin en niet als een negatieve inkomensbeloning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk een nooit eindigende - en daarom boeiende - discussie: leasen of niet? Het is in ieder geval een fabeltje dat leasen sowieso goedkoper is: je betaalt natuurlijk uiteindelijk zelf voor het voordeel dat leasen lijkt te hebben. Denken we nu echt dat de baas (of diens leasemaatschappij) jou zo aardig vindt dat je gratis geld krijgt? Wakker worden! Bij leasen blijft er altijd ergens iets aan een strijkstok hangen, en die strijkstok financier JIJ.

Inderdaad, het is vaak een soort status, die leasebak. Dat die status een prijs heeft daar komen de meesten van die jongeren later wel op, als ze ouder en wijzer worden. Sommigen worden wel ouder maar niet wijzer, en blijven tot in lengte van dagen in de baas z'n tijd surfen naar de autosites - je herkent ze wel, die collega's of ingehuurde externe consultants - want ze moeten weer een auto 'kiezen'. Tussen aanhalingstekens, want echte keuzevrijheid heb je bij leasing natuurlijk niet, al wil de statusgevoelige leaserijder dat niet geloven of horen.

Ik teken erbij aan dat in sommige gevallen leasing natuurlijk best wel voordelig kan zijn. In mijn eigen berekeningen ben ik dat echter nog niet tegengekomen...

Verwar i.h.k.v. salaris en bijtellingszaken ook niet de structurele kostenposten (zoals bijtellingen) met de incidentele (zoals aanschaf en projecten).

Mijn stelling: hou het geld structureel in eigen zak, behoud je keuzevrijheid en onafhankelijkheid, en doe niet mee aan lege meeloperij en statusvorming die gebaseerd is op... niets. Voor mij betekent dat: niet leasen, maar het is uiteraard aan iedereen zelf om te bepalen wat hiermee te doen! Het is een kwestie van besef en berekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is leasing het goedkoopst. Ik heb geen eigen bijdrage naar het bedrijf toe en betaal alleen de bijtelling (euro 270 netto) aan de fiscus.

Wij gebruiken de auto ook privé op vakanties.

Diesel is altijd voor rekening van de baas en betaal ik via de tankpas. Daarnaast krijg ik Freebees vanwege tanken die ik zelf weer kan uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe