Ga naar inhoud

CruiseControl weergave in Maxidot


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Intro

Hieronder volgt een handleding hoe de Cruise Control zichtbaar wordt in de Maxidot.

Uitleg

Zichtbaar maken van de CruiseControl in het Maxidot schermpje, waardoor je de ingestelde snelheid kunt zien.

Voorwaarden

Er is gebruik gemaakt van een kloon kabel met VCDS versie 10.6.0

Getest op

Yeti 1.2 TSI Active+ van Witte Yeti

Yeti 1.4 TSI Ambition van EdK WERKT NIET

Waarschuwing

Alle wijzigingen die je aan je auto aanbrengt zijn voor jouw eigen risico, ik noch Skoda Forum Europe is verantwoordelijk voor fouten in dit document en de eventuele schade als gevolg.

Twijfel je? Voer dit dan NIET uit! Maak altijd een backup van de oude instelling (screenshot bijvoorbeeld) en verzamel wat je in de tussentijd allemaal hebt gewijzigd voor het geval je later problemen krijgt.

Start de software nadat je het contact hebt aangezet en de kabel hebt aangesloten.

post-2-0-76010800-1305654223_thumb.jpg

Kies dan de optie < Select >

post-2-0-67442200-1305654687_thumb.jpg

Kies nu < 17-Instruments >

post-2-0-22334400-1305654686_thumb.jpg

Kies nu < Adaptation – 10 >

post-2-0-12090300-1305654687_thumb.jpg

Klik nu op het zwarte driehoekje rechtsboven.

Kies dan uit de lijst Cruise control display

Nu krijg je de waarden te zien van de huidige instelling (zie afbeelding)

Bij New value kies je nu active en daarna op Do It!

Als dit allemaal gelukt is, zie je voortaan in je Maxidot boven de kilometerstand een grijs CC figuurtje met daarnaast - - - -

Schakel je nu je CC in dan krijg je de ingestelde snelheid te zien op de plek van de streepjes.

VAGCOM handleiding voor het aanpassen van CruiseControl in Maxidot Skoda Yeti.pdf

aangepast door PC-fre@k
Topic titel aangepast, is niet alleen een instelling welke werkt op een Yeti. Ook de titel ingekort zodat deze pakkender is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb de ingestelde snelheid gecontroleerd met een navigator en deze komt overeen (handig met flitspalen), daarentegen geeft de kilometerteller een hogere snelheid aan.

Dat is wel enigszins vreemd, ik bedoel ik stel CC in aan de hand van wat ik zie op mijn teller, bijv 100km/u in. Dan zou mijn CC weergave dus 97km/u kunnen aangeven?

Enige nadeel aan de PDFjes is dat je het later niet weer even 1,2,3 aanpast.

CC in Maxidot werkt bijvoorbeeld niet op de Fabia II FL Combi Greenline (Scout schijnbaar weer wel), en ook niet op de Octavia II FL. Die eerste heb ik zelf meermaals geprobeerd, zowel met kloon als originele kabel/software 11.2 Zie ook:

Ik heb de topic titel overigens wat aangepast, het is niet fijn om dadelijk per instelling, per type, uitvoering, motor etc. een eigen topic te krijgen. In principe moet 1 topic voldoen en kan dan bij aanvullingen verderop in het topic de start post worden aangepast/aangevuld. Zo blijft het overzichtelijk en houden we de discussies bij elkaar.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog eens gecheckt, snelheid CC en navigator beide 103, dan geeft de kilometerteller zo tegen de 110 aan. De aanpassingen in de post vind ik prima. Is het handiger om de bestanden als word file te posten ipv PDF?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkt die trouwens niet, maar daar heb ik me al weken gelden bij neergelegd.. Als ik tijd heb zal ik eens kijken of de onderdelen/ modules wel kloppen of dat het aan de versie 10.6 ligt (de exe van 10.6.2 werkt bij mij niet..).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prefereer nog steeds een PDF file.

Ook jou even een PM gestuurd. Neem het even met Pim door om te zien wat het makkelijkst/best is... :)

Opvallend Sodela. PM me anders even met je kabel probleem, de labels worden vrijwel altijd aangevuld/bijgewerkt. Dat kan ook zijn waarom het nu niet werkt op mijn auto, die is nog 'nieuwer' en heeft pas sinds 11.2 fatsoenlijk ondersteuning zonder foutmeldingen. Misschien wachten tot 11.3 :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil het binnenkort nog eens proberen met mijn kabel. In eerste instantie lukte het niet, maar misschien is het zo dat je het schuifje van de CC op "off" moet zetten bij het programmeren?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik kwam het ook tegen in de instellingen, maar kreeg het uiteindelijk niet zichtbaar

Geld ook voor de knipperlichten wil ik van 3 naar 4 hebben dus ingesteld zoals hier staat op forum en hij accepteerd alles maar knippert nog steeds 3 keer

Interval koplampsproeiers is weer wel gelukt en sproeit nu om de 15 keer

Regensensor, tjsa vanmorgen regende het eindelijk maar doet het nog gewoon op de interval ondanks dat ik de instellingen heb veranderd hiervoor

Cornerlight, gedaan zoals staat aangegeven op dit en andere fora, resultaat nog steeds geen corner verlichting

Wel zou de Yeti 1,4 TSI van 2011 dan toch anders in mekaar zitten ?

Of heb ik dan toch een te oude kabel ?

Want als ik een scan doe in vcds dan ziet hij me wagen ook niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat laatste dan Ed, ik kreeg allerlei foutmeldingen bij gebruik van de kloon kabel (bij detecteren van auto modules). Lag in mijn geval aan de versie van VCDS, mijn auto/modules stonden niet in de label files.

Tijd voor een MG? :P (Mag je er de hele dag mee spelen ;) )

Van Witte Yeti aangepaste tekst verkregen via PM, deze ingevoegd bij start post. Inmiddels ook vermeld dat het bij jou (Ed) niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe