Ga naar inhoud

Autobahnblinken aanpassen aantal keer knipperen


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Intro

Hieronder volgt een handleding hoe je het aantal keren autobahnblinken kan aanpassen.

Uitleg

Als je de richtingaanwijzer zacht naar beneden (links) of boven (rechts) drukt en dan loslaat gaat de richtingaanwijzer 3x knipperen.

Voorwaarden

Er is gebruik gemaakt van een kloon kabel met VCDS versie 10.6.0

Getest op

Yeti 1.2 TSI Active+ van Witte Yeti

Waarschuwing

Alle wijzigingen die je aan je auto aanbrengt zijn voor jouw eigen risico, ik noch Skoda Forum Europe is verantwoordelijk voor fouten in dit document en de eventuele schade als gevolg.

Twijfel je? Voer dit dan NIET uit! Maak altijd een backup van de oude instelling (screenshot bijvoorbeeld) en verzamel wat je in de tussentijd allemaal hebt gewijzigd voor het geval je later problemen krijgt.

Stappenplan

Start de software nadat je het contact hebt aangezet en de kabel hebt aangesloten.

post-2-0-58184400-1305654784_thumb.jpg

Kies dan de optie < Select >

post-2-0-10338100-1305654785_thumb.jpg

Kies nu < 09-Cent. Elect. >

post-2-0-23839300-1305654783_thumb.jpg

Kies nu < Adaptation – 10 >

post-2-0-66928100-1305654783_thumb.jpg

Klik nu op het zwarte driehoekje rechtsboven.

Kies dan uit de lijst Confort Turn Signales (Cycles)

Nu krijg je de waarden te zien van de huidige instelling (zie afbeelding)

Bij New value kan je nu een andere waarde invullen (range 1…5) en dan save je deze nieuwe waarde

VAGCOM handleiding voor het aanpassen van autobahnblinken Skoda Yeti.pdf

aangepast door PC-fre@k
Reden voor Bewerking Topic titel aangepast, is niet alleen een instelling welke werkt op een Yeti. Ook de titel aangepast zodat deze pakkender is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cool, heel erg nette, duidelijke handleiding. Top!

Ik verhuis hem alleen even naar de goede plek, de VCDS Tutorials. Geen idee of je hem trouwens per ongeluk hier hebt geplaatst of dat het gewoon niet lukte om daar aan te maken? (kan ook natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo, klopt dus ;)

Dan kunnen wij namelijk even kijken of aan de eisen voldaan is. Goede titel, duidelijke uitleg, eventueel zelfs de instelling controleren. Klopt bij jou allemaal aardig eigenlijk en dat 1 dag na het openzetten van de tutorials 'afdeling'. Hoewel de PDF's er erg netjes uitzien bedenk ik me alleen wel dat dit absoluut geen google waarde heeft. Google leest de PDF's wel maar zal vermoedelijk een veel lagere waardering geven aan je informatie en dus mogelijk helemaal niet naar voren komen met dit resultaat. Misschien een tip voor de volgende dus, of gewoon posten (je kan meerdere screenshots invoegen tussen de tekst) of in ieder geval kort de uitleg in het topic plaatsen. Dat is ook waarom je waarschijnlijk in eerste instantie een foutmelding kreeg omdat je geen tekst had. Verder niks op aan te merken dus.

Ook deze is voor meerdere auto's hoewel er uiteraard per type gekeken moet worden of de instellingen identiek is waarna het evt. aangevuld kan worden.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Aanvulling in deze:

Bij mijn Yeti 1,4TSI had ik de instellingen ook veranderd van 3 keer naar 4 keer knipperen

En VCDS accepteerde alles en gaf ook aan dat het bij weer een keer van software opstarten hij op 4 keer knipperen stond

alleen bij hendel aanraken bleef hij maar 3x knipperen

Indien je dit ook hebt dan VAG kabel loskoppelen, kontakt weer aanzetten en dan in je maxidot naar MDF gaan en dan menu vision en daar naar regel factory settings reset

Nadat je dit hebt uitgevoerd waar geen van je instellingen veranderd zal wel opeens je knipperlicht 4x knipperen

Vraag me niet waarom ? maar het werkt wel op die manier !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe