Ga naar inhoud

Aanduiding reële snelheid in NAV Columbus?


Superb V6
 Delen

Aanbevolen berichten

Gegroet allen,

ik heb een kleine vraag:

Ik heb jarenlang tot volle tevredenheid mijn TomTom Go300 gebruikt in mijn Golf Variant.

Eén van de mogelijkheden was om daarmee de echte (reële) snelheid van mijn wagen,gemeten

via GPS dus, weer te geven op de Tomtom.

Zo kon ik vergelijken met mijn snelheidsmeter.

Graag zou ik dit nu ook kunnen in mijn gloednieuwe Superb Combi op de Columbus.

Maar ik slaag er niet in om de gemeten snelheid op het display te krijgen :(

Ongetwijfeld is er onder jullie wel een slimme mens die mij de "truc" verklappen kan...?

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even bij de buren opgezocht, maar helaas lijkt het niet een standaard functie.

Het is schijnbaar wel mogelijk om de informatie te bekijken, maar niet echt praktisch.

Done. Door close, key in, [<-][->] and then hold setup seems to work well most times, then you can find accurate speed on the gps and work out the offset on the speedometer, in my case about 7-10%, a lot more than my old Citroën.

http://briskoda.net/forums/topic/103487-true-speed-display-with-columbus-gps/page__view__findpost__p__1291341

Als je de discussie zou lezen zeggen sommigen dat dit bewust gedaan is omdat men anders weer zou klagen dat die twee snelheden afwijken terwijl het allemaal standaard van Skoda komt en op elkaar is aangesloten. Is wat voor te zeggen natuurlijk..

Ben benieuwd of bovenstaand de GPS info toont en of je er vervolgens wat aan hebt. Geen garanties uiteraard, eigen risico.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het service menu voor je Columbus is vrijgeschakeld, kun je inderdaad de CAN-bus snelheid aflezen, maar of dit overeenkomt met de GPS snelheid durf ik je zo niet te zeggen. Hij ligt in elk geval lager dan de aangegeven snelheid op de teller...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe