Ga naar inhoud

abnormale kosten yeti 1.8 tsi jaar 2010


anita
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand nog problemen met zijn yeti.

Wij hebben de wagen van maar 2010. 

Eerst waren we er heel tevreden over. 

De auto had alles wat we nodig hadden en reed goed.

Na 3,5  jaar kregen we ineens  problemen met de motor. 

Er is een nieuwe motor geplaatst. 

Daarvoor hebben we 4900 euro moeten betalen.

Ik vind het niet normaal dat een motor na 3,5 jaar en 63000 km stukgaat en dat wij ervoor moesten betalen. 

Het voertuig voldoet dan toch helemaal niet aan de normale verwachtingen.

Nu 2 jaar en 1/2 verder kregen we weer plots  problemen. 

Het controlelampje van de uitlaatgassen ging plots branden.

Het inlaatspuitstuk zou stuk zijn. Kosten reparatie 700 euro.

Het stopt blijkbaar niet.  

Met onze  vorige auto's reden wij 10 tot 12 jaar zonder grote problemen.

Met deze generatie van auto's kan dat blijkbaar niet meer.

Zijn er nog mensen met deze problemen of weet iemand waar ik deze problemen kan aankaarten.

Alvast bedankt

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Ik denk dat het verstandig is om je eerst even voor te stellen in het daarvoor bestemde gedeelte. Ik schat in dat er dan grotere kans op antwoorden is. 
Er zijn hier meerdere (ex) Yeti rijders. Maar relatief weinig met een 1.8 tsi. Met de mijne (1.2) heb ik ook wel wat problemen gehad, maar niet dermate ernstig.
Ik vraag me dan ook af wat er mis was met de motor, dat deze geheel moest worden vervangen. En verder is een vraag die wordt opgeroepen of je de auto nieuw hebt gekocht en zo niet bij welke km stand en of hij dan al dan niet volgens de regels is onderhouden.    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een aantal bekende problemen met de 1.8tsi, zoals de kettingspanner en de ketting zelf. Wat was bij jullie het probleem?

Autorijden is qua kosten natuurlijk ook een beetje een loterij: je kunt winnen en verliezen. Maar auto's worden wel steeds complexer, met grotere kans op problemen. En die kosten dan ook gelijk serieus geld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe