Ga naar inhoud

columbus navigatie


skoda01
 Delen

Aanbevolen berichten

wie heeft ervaring in upgrade navigatie columbus na 1-7-2014 met een sd kaartje

er is een gerucht dat dit ook met en usb stik van 32 GB kan, 

 

graag infi hierover

 

Fred

aangepast door skoda01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ter informatie

Navigatie upgrade Skoda Octavia  werkte bij mij niet

Let op !!! Het door gestreepte hieronder werkte bij mij dus  niet!!!

Auto:  Octavia  combi          datum toelating op kenteken:    na 26-5-2014

Navigatie:  columbus

Site:www.navigation.com

Overzetten op SD Card. Zie uit ervaring

Let op!

Als je via de download manager op deze site , je bestand laat uitpakken op je SD kaart dan worden de bestanden in een aparte verkeerde directory gezet. Dan kan  de auto navigatie de bestanden dus niet vinden. Ofwel geen bestanden zichtbaar

!!!!!!!!Ook met 7-zip naar de SD card gebeurt het zelfde.

Bovenstaande werkte bij mij dus niet

-------------------------------------------------------------------------------------------

Uit ervaring:

Site:www.navigation.com

Vervolg: kies Skoda, find updates, en voer het registratienummer van het kenteken in

Met uitgepakte programmatje downloader,   download de 22GB, wat wel 6 uur duurt.

Let op   zet dit in een aparte directory!!!

P98_....................................zip

 

Het zijn wel 39 landen!!!!

Als deze om een reden het download systeem stopt, gaat deze na starten weer verder waar deze is gebleven.

Zolang er XXX.zip.tmp er staan is nog niet alles opgehaald

--formateer de sd card 32GB Class10 met Fat32

--Haal het uitpakprogrammatje op 7-zip en instaleer deze.

Pak het bestand hiermee in  uit in een aparte directory op de pc,  wat ook enkele uurtjes kost.

 

Hierna kopieren we deze 4 bestanden naar de 32GB SD kaart. Dit kost ook ook weer tijd

Mib1, Mib2, metainfo en P98_N.................................mds

Plaats het kaartje in de auto, zoek: update file en start deze ………. En het importeren  zal starten. Dit kost max een uurtje. Mocht je de auto uitzetten, gaat deze na het starten weer verder.

Dit schrijven geeft geen garantie dat dit bij u ook werkt, maar is tot stand gekomen na vele uurtjes miskleunen.

 

upgraden bent u zelf verantwoordelijk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

beste lezers,                                                       26-5-2015

 

Na mijn vorige ervaring, vandaag de nieuwe versie update 2015/2016 opgehaald.

De (lange) tijden zijn gelijk zoals hierboven beschreven.

 

Het uitpakken volgens de procedure normaal kunnen uitvoeren, en meteen uitgepakt op het SD kaartje, en zonder problemen

in de auto kunnen kunne verwerken. Versie 2015/2016 werkt prima 

 

dit ter info 

 

FRED

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbaas me erover dat het gehele download en update proces zo lang duurt.

En ga er dan even van uit dat je hiermee oost en west europa update ?

 

Als ik me zenec 2011d moet updaten dan kost het downloaden naar USB in dit geval een 10 minuten omdat hij kijkt welke bestanden alleen vernieuwd zijn en die dus update.

En het overschrijven van de USB naar de Unit kost dan een half tot driekwart uur..

Dus wat er allemaal bij het updaten van een columbus / admundsun gebeurt waardoor het bijna een dagtaak is geworden is mij een raadsel en derhalve ben ik er wel benieuwd naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn kaarten leveranciers die alles in 1 bestand proppen, en de wijzigingen niet in een apart bestandje bijhouden cq. bijvoegen.

In dat geval wordt de hele bende overschreven............en..dat.........duuuuurt.....heeeeel.....laaaang!

Andere (lees: misschien slimmere of klantvriendelijkere) leveranciers compartimenteren de kaarten en geven ook een 'log' mee van de veranderingen,

dan komen alleen de wijzigingen in aanmerking voor overschrijven.

Dit laatste werkt goed zolang de data niet (veel) groter wordt (fragmentatie), anders moet er gedefragmenteerd worden, en ook dat kan lang duren, en is afhankelijk van de vrije ruimte op de schijf of SD card.

Ik denk dat dit laatste argument de reden is dat er veel van het herplaatsen van complete kaarten gebruik wordt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe