Ga naar inhoud

Brandstofmeter op 0 terwijl de tank vol zit!?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Afgelopen maandag zoals altijd op naar het werk. Na enige kilometers reed ik de snelweg op en nog voor ik goed en wel op de 100 zat merkte ik opeens op dat mijn brandstofmeter terug begon te lopen. Zeg maar net zo snel als hijnormaal oploopt als je de auto start.

Dus, ik was toch wel erg benieuwd wat er aan de hand was. Ben er dus direct weer afgegaan en de carpoolplaats opgedraait.

Auto uit, contact gemaakt. Geen sjoege, hij gaat dan net van zijn uiterste mechanische 0 naar 0 van de meter. Doet dus wel wat maar geeft niet de juiste waarde. Dus, auto uit, op slot, 30 sec gewacht. Nog niks... Nog even de zekering aangedrukt, de tankdop los gehaald.. Maakte allemaal niks uit.

Gebeld met de waal, dinsdag zou ik even langskomen.

Maandag op weg naar huis, de meter deed het weer bij het starten. Ook de hele weg naar huis!

Dinsdagmorgen, begin goed maar bijna in Amersfoort aangekomen begaf hij het toch een paar km voor de eindbestemming. 's middags op weg naar de dealer niks aan de hand natuurlijk...

Aangekomen bij de waal is de auto uitgelezen. Er stond een melding van maandag 7:31 in, dat kan kloppen natuurlijk. Was iets van brandstofmeter weerstand out of range. En schijnbaar maakt hij er dan 0 van :)

De melding is opgeslagen en verwijderd uit mij auto. Als hij terugkomt zal de brandstofvlotter oid vervangen worden. Voorwaarde is wel dat de melding meer dan 1x is geregistreerd (procedure). Logisch, dus gaan we hetde komende dagen/weken goed inde gaten houden. Tot op heden trouwensnog geen probleem geconstateerd, laten we hopen dat het dus eenmalig is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

1,5 week later en verder geen problemen gehad. Probleem is dus afgemeld bij de dealer.

Heb inmiddels ook in VCDS gevonden waar je de stand van de meter (graden) en inhoud van de tank (%) kan uitlezen. Ook handig is de test mogelijkheid van het metertje zelf (alsmede alle andere meters, het display, lampen, toeter, etc.)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Tsja logisch op zondag ........

zondag is een rustdag , dus ook voor je brandstof meter

En zijn dan toch hoofdzakelijk zondagrijders op de weg , dus max snelheid is dan 80 dus meest zuinigst rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed heel zuinig, met een lege tank heb ik honderden kilometers gereden :P

Melding is opnieuw gevonden en gewist, gelukkig deed het probleem is bij vertrek al weer voor dus kon de dealer het probleem ook 'live' meemaken. Reset, opnieuw contact en hopsa, 19 litertjes in de tank (volgens hun vcds achtige ding).

Ze gaan de meldingen doorgeven aan de technische afdeling van PON of Skoda zelf en die geven dan aan wat er vervangen mag worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het doormeten van de bekabeling (welke in orde is) mocht De Waal van PON de vlotter van de brandstofmeter vervangen.

Tot op heden doet hij het nog, maar eerst maar eens een maandje proberen (na de eerste reset duurde het ook 4 weken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe