Ga naar inhoud

vergoeding reanimatie-cursus


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals jullie wellicht weten heb ik onlangs een reanimatiecursus gedaan. Er werd verteld dat de zorgverzekering de kosten (een luttele €35) soms vergoed. Als oud militair ben ik verzekerd bij Unive, met het duurste pakket (5 sterren), hetgeen in mijn geval prettig is ivm een problematisch gebit. Tot mijn verbazing kwam ik de reanimatie-cursus niet tegen in het vergoedingen-overzicht en ook navraag bij Unive wees uit dat deze niet wordt vergoed. Ik lees dat de volgende zaken wel worden vergoed:

- alternatieve geneeskunde max €270 per jaar

- antroposofische geneeskunde: idem

- homeopathische en antroposofische medicijnen: 100%

- antroposofische therapieen: max € 700

Dit vind ik dan wel uitermate stuitend en schrijnend. Een vrijwillige deelname aan een cursus bedoeld om medeburgers te redden en derhalve van grote maatschappelijke waarde, wordt niet vergoed en allerlei prietpraat waaraan geen enkele empirische evidentie ten grondslag ligt en welke veelal in strijd is met de meest elementaire wetenschappelijke principes (bv homeopathie) wel.

Heb dit ook wel bij de verzekering aangekaart en men stuurt het door. Ben dus benieuwd of ik daar nog wat van hoor. Verder de zaak ook gelemd aan de Vereniging tegen de Kwakzalverij, waarvan ik lid ben. Hopelijk kan mijn informatie ooit gebruikt worden in een artikel oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de 1 wel, de ander niet. Maar mijn punt is dat het altijd zou moeten, zeker als men allerlei kwak-behandelingen wel vergoedt. Eigenlijk vind ik het al van de zotte dat je in deze maatschappij moet betalen voor het volgen van een cursus in levensreddende handelingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij het IZA verzekerd en heb de mogelijkheid tot diverse paketten, maar altijd zit er weer die vedraaide homeopathie bij,

die ik juist niet wil.

Ik maak daar nooit gebruik van en wil daar dus ook niet extra voor betalen, maar dat lukt dus niet.

Grappig Rosinfield dat je lid bent van de vereniging tegen de kwakzalverij, bij mij staat vooraan in de boekenkast "Kwakzalvers op Kaliloog" geschreven door jullie voorzitter Cees Renckens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist Hobbel, daar gaat het om. Het is zelfs aantoonbaar nonsens, alleen zijn daar grote commerciele belangen mee gemoeid en daarom laat men het maar. Of men redeneert van "baar het niet dan schaadt het niet". Ik heb nog meer leuke boeken van Renckens, die schrijft erg leuk vind ik, ook in het tijdschrift van de vereniging. Vaak met een sarcastische humor welke niet door een ieder wordt geapprecieerd maar mij zeer bekoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach we zijn nog wel verder afgezakt... stoppen met roken wordt nu ook al vergoed...

Eigenlijk zou ik zelf moeten kunnen kiezen waar ik me voor verzeker. Is het nu zo moeilijk om zo'n verzekering modulair op te bouwen?

Voorbeeld:

Een verzekering bestaat uit een aantal verplichte modules bijv. eerste hulp, huisartsbezoek en chirurgische ingrepen.

Vervolgens heb je losse modules:

- Tandartshulp

- fysiotherapie

- geestelijke hulp

- botbreuken

etc etc.

Dan kan ik als klant dus zeggen van:

ik sport, dus fysiotherapie en botbreuken wil ik graag verzekerd hebben. In al die 25 jaar ( bijna 26) dat ik leef heb ik nog geen gaatje gehad, dus laatdie tandarts maar zitten. Geestelijk spoor ik weliswaar niet maar ik heb er geen last van (:P) dus laat de psychologische hulp ook maar zitten etc etc.

Als ik nu naar het basispakket en aanvullende verzekeringen kijk zitten in het basispakket dingen waar ik niet verzekerd voor wil zijn: stoppen met roken ( ik rook niet), bepaalde plastisch chirurgische operaties ( borstvergroting hoef ik niet) en zitten er in het aanvullende pakket dingen die ik wel wil: fysiotherapie met alle behandelingen vergoed.

Zo kun je de zorgkosten veel beter op de individuele patient afstemmen ( of kan hij dat zelf) zullen de zorgkosten omlaag kunnen ( voor zowel overheid als mens) en krijg je niet van dit soort discussies meer.

Ik denk dat als je een paar experts op het gbeied van zorgverzekeringen bij elkaar zet dat er best een aardig voorstel op tafel komt voor een goede modulaire indeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja lion ik begrijp je reactie maar zoals meerdere sociale zekerheden is het zo op gebouwd dat de één wat meer betaald voor de ander !

Maw jouw premie die lager zal zijn dan van anderen omdat je jonger bent is toch zo opgebouwd dat je meebetaald voor anderen ! ( de grote pot zullen we maar zeggen)

Ik heb ook jaren betaald en nooit gebruik gemaakt van ziekenfonds op paar kleine bedrijfs ongelukjes na

Maar 2 jaar terug donderde ik zomaar van een luchtbehandelingskast af, alleen me linker been wou daar blijven en deed dat dan ook met gevolg een gebroken knieknop en een gescheurde knieband over de lengte ( zeg maar gespleten)

En alles is in zoverre genezen dat ik weer loop maar loop nog na 2 jaar steeds bij de fisio hiervoor !

En op dat moment wordt je dus chronisch ziek verklaard en blijft je fisio niet bij 13 behandelingen per jaar.

Maar min of meer onbeperkt, en dat wordt toch bekostigd uit die grote pot waar wij allen aan mee betalen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou ik zelf moeten kunnen kiezen waar ik me voor verzeker. Is het nu zo moeilijk om zo'n verzekering modulair op te bouwen?

Voorbeeld:

Een verzekering bestaat uit een aantal verplichte modules bijv. eerste hulp, huisartsbezoek en chirurgische ingrepen.

Vervolgens heb je losse modules:

- Tandartshulp

- fysiotherapie

- geestelijke hulp

- botbreuken

etc etc.

Die maatschappijen zijn er wel hoor, maar de premie is dan weer niet echt aantrekkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe