Ga naar inhoud

Advies gevraagd - Voorgloeisysteem lampje knippert


Mackeytk
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vanmorgen tijdens het starten viel mijn fabia 1.2 greenline (2010, 147.000km) direct weer uit. 

Hij gas in het scherm aan dat er een storing was aan het start/stop systeem. 

Daarna weer normaal gestart en zonder problemen naar mijn werk gereden.

Echter bleeft het lampje van het voorgloeisysteem knipperen. 

 

Nu ik de auto later weer start is het lampje uit, het knippert niet meer. 

 

Op dit forum lees ik dat het mogelijk de EGR kan zijn, een duur grapje. 

Omdat we de auto pas een week hebben en gekocht hebben met 3 maanden garantie zou ik graag van jullie willen weten: wat is jullie advies?

 

Kan het kwaad om door te rijden met dit knipperende lampje als het weer terug keert?

Ik zou gematigd blij zijn als de EGR kapot is mits deze vervangen wordt in de garantie. (hopen dat de garage er niet moeilijk ook gaat doen)

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het kwaad om met een kapotte EGR door te rijden eigenlijk?

Volgens mij kan dit geen kwaad, je uitstoot is wel wat hoger! Er zijn berijders die bewust hun EGR klep laten verwijderen! Want je auto wordt iets zuiniger dan...

http://www.roetfilter-verwijderen.com/egr-klep check deze link bijvoorbeeld! Google is your friend....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal geeft de manual aan wat de urgentie is van het lampje wat brand !

Maar bij ernstige storingen gaat de wagen ook in noodloop en mis je gewoon de helft of meer van je motorvermogen.

Maar mocht je vermoeden dat het de EGR is dan lekker gauw laten vervangen voor je garantie afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe