-
Aantal items
27 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
2
Mackeytk won de laatste dag op 18 juni 2017
Mackeytk had de meest gelikete inhoud!
Over Mackeytk
- Verjaardag 07/02/1983
Profiel Informatie
-
M/V
Man
Auto
-
Merk
Skoda
-
Type
Fabia combi
-
Uitvoering
Greenline
-
Motor
1.2 TDI
-
Transmissie
Hand-5
-
Kleur
Zwart
-
Bouwjaar
2010
-
Eigenaar sinds
14-08-2014
-
Kilometerstand
147000
-
Opties
Navigatie, climatronic, cruise control etc
-
Radio- / Navigatiesysteem
Admundsen
-
Spritmonitor gebruikersnaam
mackeytk
-
Spritmonitor ID
659765
Mackeytk's prestaties
Newbie (1/14)
4
Reputatie
-
Helaas kan ik geen download vinden met een exploded view. Tenminste niet van het draaimechanisme van de steun zelf. Iemand misschien een idee waar deze op te duikelen is?
-
Ik waardeer altijd alle berichten waar ik zelf wat aan heb, ongeacht het jaartal van de discussie
-
Ik had bijna hetzelde echter hield mijn fabia niet in en reed hij jiet zuinig. Maar wel dezelfde lampjes en geen stop en go. Bij mij viel het uiteindelijk mee: 2 sensoren vervangen die niet zo duur waren (€27 en €47) Verslagje van de garage was: Storing verhelpen (lijkt na uitlezen een defecte turbo druksensor): Storingsgeheugen uitgelezen met testkast en diagnose gesteld => Foutmelding vuldruk en inlaattemperatuur. Vuldruksensor uit- en ingebouwd en foutcodes gereset. Inlaattemperatuurstoring komt meteen terug => Ook temperatuursensor vervangen. Wie weet heeft iemand er nog wat aan...
-
Hi allemaal, Vandaag weer iets raars in mijn Fabia greenline van 2010: ik deed de armsteun omhoog dmv het indrukken van de knop voorop de armsteun. De knop lwam deze keer niet meer terug waardoor nu de armsteun omhoog staat en niet meer terug naar beneden wil. De knop zit nog ingedrukt en zit muurvast. Ik zie aan de zijkant als ik de doppen eraf haal een heel mechanisme zitten, ik ben hier nog maar even afgebleven. Iemand hier ervaring mee? Hoe krijg ik die armsteun weer naar beneden? Alvast bedankt voor de hulp!
-
Nou het is dan eindelijk opgelost, de kachel was de oorzaak en is vervangen. We hadden de intentie om dit zelf te doen maar na 2 avonden stoeien met het dashboard heb ik het toch maar aan de garage overgelaten ivm tijdgebrek. De kachelmotor was vastgelopen, dit schijnt vaker voor te komen. Hij had ook al 185.000km gelopen... De garage wilde in eerste instantie de kachelweerstand ook vervangen maar hier schijn je later nog wel gemakkelijk bij te kunnen dus deze heb ik niet laten vervangen. De kachel zit gemonteerd achter het dashboard kastje. Het verschrikkelijke is dat je het dashboardkastje dus niet zomaar kunt demonteren en eruit halen. Het kastje zit achter het dashboard eromheen. Deze zit weer achter de radio etc etc. Uiteindelijk moet het hele dashboard eruit...het stuur kan nog net blijven zitten. Ik ben blij dat mijn kachel het weer doet, zeker gezien de nachtvorst van de afgelopen dagen. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties!!
-
Met wat handige hulp gaan we er zelf aan beginnen over twee weken. Overigens werkt bij mij ook de hoogste stand (climat control) niet meer. De motor die koeling verzorgt draait bijna niet meer als ik de garage mag geloven. Dit schijnt vaker voor te komen bij skoda of deze modellen. Na deze klus zal ik verslag uitbrengen.
-
Ik ben zonet door de garage gebeld met de teleurstellende mededeling dat de kachelmotor (€250,40) en de kachelweerstand (€115,50) vervangen moet worden. Daarvoor schijnt het hele dashboard gedemonteerd moeten worden. Totaal dik €700 aan kosten,... Nu twijfel ik alsnog of ik hier zelf aan moet beginnen of....
-
Bedankt voor de reactie en de link! Dit moet hetzelfde zijn. Vandaag even met de garage gebeld en keam met ditzelfde verhaal. Ik ga het maar laten repareren want zo handig ben ik nou ook weer niet. En rijden met regen zoals vandaag en zonder aanjager is een drama! Later meer....
-
Het gaat om de climat control...bedrading is altijd goed geweest dus het is vast een defect....dat wordt een bezoekje aan de garage ben ik bang...
-
Sinds 2 dagen werkt de ventilator niet meer. De auto geeft niets aan, de climat control lijkt te werken alleen de 'blazer' doet het niet meer,...ook niet op de hoogste stand. Uiteindelijk komt er wel iets van warmte uit waardoor de condens na lange tijd wel van de ramen gaat. Maar wel erg vervelend dit. Aan de zekering ligt het niet, iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik las iets over een voorschakelweerstand bij eenzelfde probleem. Hoe kan ik het beste te werk gaan met storing zoeken? Is dit probleem te zien bij het uitlezen van de auto? Betreft een Skoda Fabia combi Greenline van oktober 2010.
-
Het indrukken van de dagteller-knop (0,0) in combinatie met sleutel op contact etc werk niet. Iemand een idee?
-
Bedankt voor de duidelijke reactie MacManiac78, dat verklaart een hoop! Ik ga eens testjes doen wanneer de start/stop dan niet uit valt.
-
Wellicht eerder besproken maar ik kan geen goed werkend antwoord vinden; hoe reset ik de service melding? Ik heb de olie en oliefilter zelf vervangen en wil uiteraard de service melding resetten. Betreft een skoda fabia combi van 2010. Bedankt voor de antwoorden!
-
Als ik met mijn Fabia greenline van 2010 voor een brug of stoplicht sta en gebruikt de start/stop dan werkt dit prima. Echter zo af en toe dan lijd deze een eigen leven. Dan gaat de motor zonder enige reden vanzelf weer aan. De ene keer na een halve minuut, de andere keer na een dikke minuut. Uiteraard raak ik dan niets aan. Meestal schrik ik mij kapot hiervan.... Vervelend maar verder niets aan de hand, maar is dit een bekend probleem of doe ik iets verkeerd? Gr, Marcel
-
Dan zit er geen lichtsensor op of deze werkt niet. Dan maar handmatig verstellen....