Ga naar inhoud

Links achter slijt de band onregelmatig aan de binnen kant.


ivango
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo

Na het horen van een  resonerend geluid ben ik op zoek gegaan wat de oorzaak kon zijn.

Na enig zoeken heb ik vast gesteld dat mijn linker achterband aan de binnen zijde onregelmatig afslijt. (de binnenzijde 6cm blokken van een quarttrack 3,het ene blok is 2-3 mm meer weg dan het blok er naast)

Is er iemand die ook deze problemen heeft ,en hoe zijn ze opgelost.

m.v.g ivango

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad er is sprake van een gecupte band  rechts achter.

Links is er niets aan de hand.

De banden spanning word door mij regelmatig gecontroleerd en aangepast aan de belading.

Wat mij opviel was dat een van de bouten in de bevestiging achter het wiel scheef in de bus zit. 

Kan dit de oorzaak zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er inderdaad op dat de velg verkeerd is gemonteerd, en daar kan de oorzaak van het cuppen liggen. Overigens wordt aangeraden om regelmatig voor- en achterbanden te wisselen, juist om cuppen te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft niets te maken met de wiel bouten ,hier is niets mis mee .

Achter de remschijf zit zo iets als een  Stabilisator lagerbus ,de bout die hier doorgaat zit niet  haaks door de bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe