Ga naar inhoud

Stoeprandschade Trinity velgen


Flipn
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste medeSkodafielen,

 

Deze morgen heb ik mijn winterbanden omgeruild voor mijn zomersetje. De mooie 17" Trinity velgen zorgen ervoor dat mijn Monte Carlo er op slag weer fantastisch uit ziet..

 

Maar helaas, na een korte rit ging ik te enthousiast parkeren en je raadt het al: zware stoeprandschade :angry: niet gewoon een kleine kras, maar diep en lang  :(

Mijn hersenen bleken nog niet helemaal mee met het idee dat ik er weer moet op letten.. zucht

 

Nu mijn vraag, heeft iemand al hetzelfde voorgehad met de zwarte (donkergrijze) Trinity velgen op de Monte Carlo?

En heeft iemand dit toevallig al laten herstellen? Een nieuwe velg kost ca. 150€. Herstellen kost waarschijnlijk minder, maar ik ben bang voor een kleurverschil..

 

in bijlage een foto van de schade. Ook het rubber heeft wat schade, maar is oppervlakkig.

 

DSCN3048_zpse17077a8.jpg

 

groet!

aangepast door Flipn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eens op internet rond kijkt zijn er best wel bedrijven die deze schade kunnen repareren. Ik weet alleen niet tegen welke condities.

Deze beschadigingen komen snel voor bij grote wielen. En ik vind dat een auto mij dienen moet en niet andersom. Dus daarom zal ik de keuze om met grote wielen rond te rijden niet maken. Dat los van het feit of ik het mooi vind of niet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel 17 inch valt wel mee met grote.

Heb zelf ook 17" op de Yeti met zomer LM velgen.

En er zijn wel firma's die het kunnen repareren maar dan zal het ook nog gespoten moeten en vermoed zo dat de prijs totaal nog wel eens kan tegenvallen dan ....

Maar als je nu aan nieuwe banden toebent op bepaalt moment dan banden nemen met velgrand beschermer, kwa kosten nihil duurder maar beschermt je zeker tegen een boel schade.

Denk dat als ik die velgrand beschermers niet zou gehad hebben dat ik dan ook al op enkele plekken schade zou gehad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat als ik die velgrand beschermers niet zou gehad hebben dat ik dan ook al op enkele plekken schade zou gehad hebben.

 

Precies, hier hetzelfde...

 

Kan me voorstellen dat je sowieso je velg misschien rechts achter laat zetten? (weet niet waar hij nu zit). Verder geen ervaring met het herstel, zeker niet zwarte velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De banden die er nu op zitten, zijn er ook met velgrandbescherming. Maar zoals je kan zien, heeft zelfs die bescherming de strijd verloren. Deze zit nu trouwens rechtsvoor.

 

Mja, gewoon wat te wild voorwaarts ingeparkeerd... Niet van mijn gewoonte, maar bon, ik zal er nu in elk geval weer meer op letten :)

 

Binnenkort eens wat offertes aanvragen; heb ondertussen enkele bedrijven in de buurt gevonden en zal ook eens informeren bij de dealer. Mochten ze toevallig een schadegevalletje binnenkrijgen met de zelfde velgen; dat zou helemaal top zijn. Dan kunnen we het nog onderhands foefelen met een tweedehandsvelg.

 

In elk geval bedankt voor jullie reply's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe