Ga naar inhoud

Mijn (voormalige) Skoda..


bjorn1201
 Delen

Aanbevolen berichten

Nadat ik vorig jaar juli mijn Skoda Fabia greenline businessline in ontvangst mocht nemen, heb tot 4 maart 2013 met veel plezier in deze auto rondgereden.

Helaas, nadat ik op 4 maart in file verkeer rijden/stoppen/rijden achterop een volvo was geklapt, kwam na 1 maand wachten een minder aangenaam bericht: de Skoda is total-loss.

Dit betekende dat ik vanaf dat moment op zoek moest gaan naar een nieuwe auto, en die heb ik ook gevonden...

Maar: dit wordt alleen geen Skoda fabia, sterker nog:het wordt helemaal geen Skoda.

Ondanks dat ik met veel plezier met de fabia heb gereden, kreeg ik nu de mogelijkheid om voor niet heel veel meer geld een Ford focus wagon te kiezen.

Na flink plussen en minnen en zaken tegen elkaar afwegen, kwam ik tot de conclusie dat dit voor mij de meest interessante optie bleek te zijn.

Dus bij deze kan mijn "lidmaatschap" op het SFE ontbonden worden..

Wellicht dat ik het forum wel blijf volgen, aangezien er best wel interessante topics voorbij komen (met name bij techniek en aanverwante zaken)

 

Met vriendelijke groet, Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ontbonden is een groot woord.

Er zijn nog een paar leden overgestapt op andere merken, maar hebben wel hun ervaringen met hun model (len)

en ondanks dat ze nu een ander merk rijden ( helaas ) delen ze wel hun skoda ervaring met andere leden.

En eigenlijk hopen we dat je jouw kennis ervaringen in de toekomst toch wil delen met hem.

 

verder wens ik je veel rijplezier met je amerikaanse wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelend nieuws, maar blij dat je het er heelhuids vanaf gekomen bent en toch nog redelijk goed hebt kunnen oplossen. Alleen ja, geen skoda is dan toch een redelijke schade :P

Zoals Ed zegt maakt de wagen uiteindelijk niet veel uit, je blijft net zo welkom als anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

 

In dat geval zal ik zeker blijven, aangezien ik dit wel een erg prettig forum vind.

Ik zal binnenkort ook nog even foto's uploaden van de skoda..

Het ziet er allemaal heel lelijk uit, maar als je bedenkt dat er geen airbags zijn afgegaan en ook geen gordelspanners,dan zullen jullie je waarschijnlijk ook afvragen waarom de leasemaatschappij heeft besloten om toch voor T.L. te gaan.

 

En Ed, ik heb altijd al een (duitse)amerikaan willen hebben... ;)  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Ford is voor mij een amerikaanse wagen, waar ze dan uiteindelijk ook gemaakt worden.

Ooit een 20 jaar terug stond er nog in Amsterdam een fabriek waar ford's van de band kwamen.

 

En tsja TL in jouw geval met de lease is de Skoda voor de lease financieel TL

En zal hij meer opleveren aan onderdelen dan hem repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben met de Ford eens gaan test rijden en dat was best wel aangenaam maar nadien eens gaan rijden met superb en ja wat staat er hier op de oprit ??

Indien de superb ons niet zou hebben aangestaan ( wat onmogelijk is :P) was het een Ford focus wagon. Al heb ik nu voor een 2000€ meer de superb dus niet echt een groot prijsverschil tegenover de Ford deze was wel met bijna alle toeters en bellen aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De skoda superb is ook wel een erg mooie auto; qua interieurafmetingen bijna nog groter dan een 40 voets container, maar rijdt niet als een vrachtwagen ofzo..in mijn geval mag ik zo'n auto niet kiezen van de lease maatschappij, zelfs de octavia ligt buiten bereik.

Het toeval wil dat mijn lease maatschappij bijna alleen maar de ford (op het moment van kiezen) als 14 procent auto aanbood.

Afgezien dat ik wel een fan ben van het focus onderstel, vond ik het wel jammer dat er niet veel meer keuze was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe