Jump to content

Homokineet al stuk na 53dkm?


Recommended Posts

Posted

Ola,

Vandaag had ik even haast om op tijd thuis te komen. In een bocht naar rechts met gasgeven zou ik toch zweren dat ik de linker homokineet hoorde knoepen in de bocht? M'n Superb heeft alleen pas 54 dkm gereden dat lijkt me wel heel erg snel voor een homokineet?

Overigens viel me ook al op dat bij het rijden over een drempel de stabilisatorstangrubbers kraken.

Nu dacht ik laatst een soortgelijk verhaal te hebben gelezen van ook een Superb, maar ik weet ff niet meer of dat hier was of bij de buren. (plaatjes zoeken gaat me beter af dan items schijnbaar :P )

Nou ja over een week of 7 mag ie weer naar Tiel voor het onderhoud, dan kunnen ze er mooi naar kijken..

Posted

Zoals CH aangeeft, kan je best even de hoes nakijken. Is hij mooi droog of zit er vet op? Heb ook al eens gezien dat het vet echt rondgegooid werd, dat zie je ook rondom de hoes en niet direct op de hoes. Normaal gezien kan die homokineet nooit zo snel kapot gaan als alles in orde is. Als hij al kraakt, is het kwaad al een beetje geschied natuurlijk, al kan hij met een nieuwe hoes misschien nog een tijd mee.

Posted

Ik zal eens een mailtje doen richting de Waal in Tiel met de vraag of ze de auto al eerder willen zien inderdaad..

@Bone, ik zal inderdaad even een snelle blik werpen op het rubber en de modderkuip (of het geen vetkuip is geworden). De auto is net ee njaar oud en met deze km-stand mag het natuurlijk nog niet stuk zijn.

Posted

Tenzij die ashoes is beschadigd door steenslag, over iets heen rijden o.i.d. Die oorzaak uitgezonderd zou er inderdaad geen sprake mogen zijn van een versleten homikineet, na 1 jaar en 53K km.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe