Ga naar inhoud

Kapotte asbak achterin de auto in het middenconsole


Maurice Niezen
 Delen

Aanbevolen berichten

Tijdens de afgelopen vakantie is mijn zoontje van achter uit de auto naar voren geklommen. Echter dat deed hij via de asbak. Daar is een eoa pinnetje afgebroeken en nu gaat de asbak niet meer dicht.

Dealer gebeld en die geeft aan dat hele console te moeten vervangen á 130 euro.

Zijn er hier ander e oplossingen voor? Zou ik dit onderdeel ergens tweedehands kunnen kopen? En zo ja waar?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, hele midden console :o

Is dat niet te regelen via de verzekering?

Daarnaast ben ik benieuwd welk deel er kapot is, is het een deel van een klepje of echt van het vaste deel van het middenconsole? Afhankelijk van waar het dus afgebroken is zou ik denken dat je het ook op de sloop (auto demontage) kan krijgen. Het zij het hele middenconsole, maar dan altijd goedkoper dan een nieuwe en je kan er gewoon het onderdeel afhalen en weer doorverkopen.

Ik zou eerdaags even in ETKA kunnen kijken of ik het onderdeel los tegenkom, maar dan vraag ik je toch wel even je profiel te vullen. Er staat nu niks in, en daarmee kan ik dus niks zoeken. Ga dus even hier heen: http://www.skodaforum.eu/index.php?app=core&module=usercp en vul tenminste alles over je auto in. Dat moeten wij ook invullen om te weten welke onderdelen er in je auto gaan. En als je toch bezig bent, geef jezelf even een avatar (afbeelding/foto die onder je naam komt).

Gok trouwens dat demonteren en weer inbouwen ook wel wat gaat kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan via de aansprakelijkheidsverzekering moeten --> Moet ik eens nagaan.

Ik dacht ooit al een keer die gegevens ingevuld te hebben maar dat was blijkbaar nog nog niet gebeurt. Bij deze wat meer info. Plaatje volgt nog wel.

Het lijkt erop dat de verbinding van het klepje aan de binnenkant (dus niet aan het klepje) afgebroken is. Daarom die hele console denk ik. Uit jouw woorden begrijp ik dat het niet zo eenvoudig is die console los te schroeven en de nieuwe erop te zetten?

groet,

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die console (officieel "Jumbobox geheten) is vrij eenvoudig te vervangen, heb er zelf één in mijn vorige Octavia II ingebouwd. Wel een middagje werk - als het geheel vervangen dient te worden (dus vanaf dashboard tot achteraan) - maar het zit allemaal vrij eenvoudig in elkaar met klikverbindingen en schroeven.

In jouw geval lijkt mij alleen vervanging van het achterste deel nodig - dat is er zo uit als je de asbak er uit haalt en de ventilatieroosters loswipt. Dan kun je bij een paar schroeven en is het achterdeel los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf dashboard? Volgens mij heb ik me dan niet goed uitgedrukt. Tussen de twee voorstoelen in zit zo een uitschuifbare armsteun. Wanneer ik dus achterin mijn auto zit kijk ik tegen die 'steun'aan . Daar zitten dan twee asbaskken en een of twee ventilator roostertjes. De onderste van die twee asbakken is nu dus kapot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto in deze haalt volgens mij een boel spraakverwarring weg

Dus ff goede foto maken misschien en in wordpad even een paar pijlen neerzetten in de foto en weer wegschrijven als jpg en posten hier

Weten we allen waar je het excact over hebt en moet het met ETKA erbij zeker goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf dashboard? Volgens mij heb ik me dan niet goed uitgedrukt. Tussen de twee voorstoelen in zit zo een uitschuifbare armsteun. Wanneer ik dus achterin mijn auto zit kijk ik tegen die 'steun'aan . Daar zitten dan twee asbaskken en een of twee ventilator roostertjes. De onderste van die twee asbakken is nu dus kapot.

Ik weet exact wat je bedoelt ;)

Ik wilde alleen maar aangeven dat zelfs als je de gehele middenconsole vervangt, tot aan het dash, het een heel eenvoudig klusje is ;)

Het achterste deel vervangen lijkt mij in jouw geval afdoende. Asbakjes er uit halen, ventilatierooster er uit wippen en dan is het achterste deel er zo uit (met 2 tot 4 schroeven).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal.

Op basis van de plaat uit ETKA kan ik zeggen dat in artikel 4a of 4 onderin 2 asbakjes van het type 6. De onderste van die twee is dus afgebroken. aan de bevestiging. Dus waarschijnlijk zou ik een nieuwe 4\4a nodig hebben en evt een asbakje.

Ik zal vanavond even een fotootje maken.

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe