Ga naar inhoud

nieuwe fabia


bjorn1201
 Delen

Aanbevolen berichten

Nee, dat gaat wat mij betreft niet op.inderdaad moet je rustig aan doen met remmen, dit doe ik zelf ook gewoon.na ca. 500 km/ 2 weken rijden is dat mooi op elkaar ingesleten. Maar dit moet je altijd doen met remmen.

Ik ben wat betreft de motor inderdaad wat minder rustig, maar mijn ervaring als monteur heeft mij geleerd dat dit geen slechte manier is.

Natuurlijk is wat er in het boekje staat ook niet verkeerd, maar het is niet zoals ik het zou doen.

En of het nu een lease auto of een privé auto zou zijn, dat is mij om het even, ik ben er net zo zuinig op.( en dat is echt wel heel zuinig!)

Overigens is er, mocht er iets gebeuren met de motor, niks te zien aan zo'n motor; tenzij je echt als een bezetene hebt gereden(vaak in de toerenbegrenzer, motor na zware belasting/hoge toerentallen gelijk uitzetten)maar meestal begint het dan met schade aan de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Bjorn,

Mooie auto man! Dat vindt ik natuurlijk ook niet voor niets, want het is namelijk precies dezelfde auto als waarin ik rij sinds maart van dit jaar, zelfde kleur, zelfde uitvoering.

Hij bevalt me prima, alleen helaas het eerste mankement aan de auto is er al, er komt een nieuwe motor in...

Nou klinkt dat erger dan het is, het gaat namelijk om het motortje van de achter ruitenwisser. Het begon bij het starten van de auto dat de achter ruitenwisser steeds 3 keer heen en weer ging, ik dacht toen nog misschien heeft het te maken met de achteruit versnelling in combinatie met de ruitenwisser schakelaar, maar hij bleef het maar doen, telkens na het starten. Op gegeven moment bleef de achter ruitenwisser zelfs maar heen en weer zwiepen en kreeg ik hem niet meer uit. Sleutel uit het contact was de enigste manier om de wisser te stoppen. Vervolgens in het instructie boekje opgezocht welke zekering van de achter ruitenwisser is, en deze verwijderd. Na een tijdje de zekering weer terug geplaatst en het probleem leek voorbij, maar dit van korte duur. Wederom na het starten keerde het zelfde probleem weer terug.

Met de zekering eruit naar de garage gereden en uiteraard toen ik bij de garage de zekering er weer instopte bleef de ruitenwisser braaf op zijn plek liggen en leek er niks aan de hand te zijn.

Bij het uitlezen van de auto werden er ook geen problemen gevonden. Gek genoeg bleef de ruitenwisser het nu een weekje of twee braaf doen, dus alleen wanneer ik hem toestemming gaf laat maar zeggen. Maar ja het probleem kwam weer terug, wat ook wel te verachten was eigenlijk.

Weer terug naar de garage en daar hebben ze het de tweede keer nu wel met eigen ogen kunnen zien dat ik het verhaal niet verzonnen had, want met de zekering er weer in ging de ruitenwisser weer vrolijk heen en weer zwiepen.

Mijn probleem werd nu iets serieuzer opgepakt, en omdat er nu een monteur was bij wie dit verhaal wel bekend voorkwam werd er even gebeld met een collega in een ander garage bedrijf.

Conclusie, ik moet ik nog even een afspraak maken om voor de derde keer langs te komen bij de garage en dan gaan ze er een nieuwe motor in zetten, een ruitenwisser motor dus wel te verstaan.

Verder bevalt de auto erg goed, inmiddels 8500 km op de klok staan, en inrijden heb ik volgens het boekje gedaan, ik kon er namelijk ook geen eenduidig antwoord op vinden wat anders het beste zou moeten zijn. Maar het lijkt inderdaad wel dat de auto nu wel losser begint te komen, sneller (als ik over snel mag spreken bij een Fabia GL) bij tussen sprintjes lijkt het wel, en ik weet niet of dat echt zo is, of dat dat tussen de oren zit.

Over het algemeen doe ik vrij goed mijn best om zuinig te rijden, ik vindt het gewoon leuk om op de maxidot te zien wat het verbruik en de actieradius afstand doen, en dit kan echt erg zuinig, maar dan wel op de lokale wegen hier in de achterhoek. Op de snelweg zakt het verbruik wel erg snel in. Ik zit nu over de eerste 8500km op een gemiddeld verbruik van 1 op 24, nog wat.

Nog even een opmerking over het wassen van de auto, ik wil hem natuurlijk erg graag schoonhouden, zwart is een mooie kleur om te wassen, maar het lijkt wel of de achterkant van de wagen echt het vuil opzoekt want deze wordt echt erg snel smerig, en niet alleen die van mijn Fabia als ik zo na de Fabia's om me heen kijk.

Veel plezier met je auto en ik ben benieuwd wanneer je mij in hebt gehaald met je kilometers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winfield waarom een nieuwe ruitenwisser motor ?

Die doet het toch gewoon wat die moet doen ?

Zou in mijn redenatie eerder de aansturing van de motor zijn.

Dus zou eens in de gaten houden of het met een nieuwe motor wel opgelost wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winfield

Ik heb voor deze skoda een kleine 5 maanden in de Seat versie gereden, en die begon naar verloop van tijd soepeler, mooier, en sneller te draaien. kortom, mijn ervaring is dat ze, als ze lekker ingereden zijn, behoorlijk goed rijden. Maarre, als jij al op 8500 staat, zal ik je niet erg snel inhalen..

aangepast door EdK
ff de ellenlange Quote ingekort
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik een deel wil quoten dan qoute ik de hele tekst en deleted dan de tekst die ik niet nodig heb

Of je selecteerd de tekst in een bericht en plakt die in je bericht en selecteerd die dan weer in het geheel en dan klik je op qoute icoon in de onderste balk

Link naar reactie
Delen op andere sites

bjorn1201: geeft niet hoor en bij vragen om uitleg kun je altijd bij de mods of admin's terecht per PB (persoonlijk bericht )

Voor ons zijn dingen normaal en hierdoor staan we er soms niet bij stil dat andere mensen (leden) wel problemen hebben met bepaalde dingen te doen of hoe te doen.

En dan staat vragen gewoon vrij en indien we kunnen helpen daarmee dan zullen we dat doen, en brengt het ons zelfs hierdoor op punten dat we zeggen van we moeten het versimpelen of een gebruiksaanwijzing er voor schrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe