Ga naar inhoud

Module onthoud niet VagCom


M1K3rSz
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

heb een vraagje!

Heb sinds kort een vagcom kabel uit hongkong laten komen en op me windhoos netbookje vagcom versie 409.1 fully registred

maar als ik wat verander zoals anti hijack ofzo onhoud me onboard computer het niet!!!

Daarintegen kan/mag ik wel foutcodes uitlezen en clearen!

Iemand oplossingen?

bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als ik wat verander zoals anti hijack ofzo onhoud me onboard computer het niet!!!

Klinkt me bekend in de oren !

Had ook een cloneversie en kon instellingen veranderen en dan zei de software dat het gelukt was maar uiteindelijk was de verandering ook niet doorgezet ik de onboard comp.

Terwijl andere leden hier met enzelfde clonekabel wel bij mij veranderingen konden doen.

Van ellende een officieele kabel aangeschaft en met de toen bijgeleverde versie had ik nog dezelfde probs

Maar toen de leverancier aangeschreven met wat printscreens en kreeg toen per mail een aangepaste VCDS versie ( software)

En na die overschreven te hebben over de geinstalleerde versie had ik verder geen problemen meer

Wat de reden uiteindelijk is ?

Maar met je clone kun je geen kant op en is de enigste oplossing om hem terug te sturen of met ze mailen dat dat ding niet werkt en dat je een andere verwacht

Maar misschien dat er andere leden hier nog een oplossing weten !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lost natuurlijk je probleem niet op met je kloonkabel. Maar goed, dat is het risico van de kloonkabel, soms doet ie het en soms doet ie het gewoon niet goed en hem dan werkend krijgen is vrijwel onmogelijk.

Ed heeft het al aangegeven, bij zijn kloonkabel heeft hij hetzelfde probleem gehad en Witte Yeti et moi konden live zien dat zijn software vrolijk gemeld had dat het gelukt was en er niets veranderd was. Omdat er op dat moment wel vergelijkingsmateriaal aanwezig was dat wel werkte kwamen we al snel tot de conclusie dat de bolide van Ed niet de oorzaak was van het niet werken. Want dat kan ook nog eens een conclusie zijn: mij auto is kapot... Een beetje l*llig als je bij de dealer voor de deur staat met de mededeling dat module x kapot is terwijl jij met een kapot illegaal kabeltje hebt lopen prutsen "onder de motorkap".

Er zijn trouwens wel kloonkabels die werken, alleen is de goede werking moeilijk te controleren en heb je geen verhaal / service. Los daarvan heb je bij de kloontjes nauwelijks updates (deze was fully registered??). Het prijsverschil met een orgineel is echter behoorlijk, dus het is een scenario om een aantal keren een kloon aan te schaffen. Ik heb zelf trouwens een echte gekocht nadat ik met een werkende kloon overtuigd ben geraakt van het product ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat het geheel wagen/kabel/computer afhankelijk is.

De kabel die Ed heeft had ik namelijk ook (zeg maar exact dezelfde), geen enkel probleem op de Fabia GL (even los van ontbrekende modules ivm de oudere vcds versie). Werkte ook prima op een Yeti en een Golfje die ik een keer voor de deur had staan. Maar Ed zijn kabel deed het ook weer niet op iemand anders zijn (werkende) laptop...

Dus blijft ook voor mij een raadsel waarom het bij de een wel werkt en bij de ander weer niet. Heb het zelfs op Windows 7 gebruikt (dan wel even als Administrator draaien voor de zekerheid).

Hier al enige tijd ook een echte (Engels), werkt gewoon altijd en altijd direct de nieuwste versie/modules :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Affijn je gaat dus naar de Meeting

Wel ik zal mijn clonekabel met de software die erbij hoort meenemen en dan kun je eens kijken of deze wel werkt op jouw Fabia

En indien het dan wel werkt en je wil deze clone hebben dan komen we er verder ook wel uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen het allemaal wel zien op de meeting, fijn iniedergeval dat er gereageerd wordt ;)

Als jullie me op de meeting kunnen overtuigen denk ik dat ik dan toch ook maar eens voor een echte versie ga kijken!!

Iemand nog een site waar je het beste(lees goedkoopste) kan verkrijgen?

Kan ik mezelf alvast voorbereiden en het zachtjes vertellen aan me vrouw :disgust1: :gestoord: :59:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik mezelf alvast voorbereiden en het zachtjes vertellen aan me vrouw

Kun je der beter niet eerst zachtjes voorbereiden en dan zachtjes vertellen

Zelf ben je volgens mij al volledig voorbereid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan jouw de keuze of je een Nederlandse of een Engelse wil. Ik kon de Engelse een stuk goedkoper krijgen, zo heb ik altijd de nieuwste versie (direct via de ross tech website) en als ik zoek op internet komt het vaak overeen met de Engelse versie. Maar, dat is gewoon voorkeur, hoe dan ook kost het een flinke bak centen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan jouw de keuze of je een Nederlandse of een Engelse wil. Ik kon de Engelse een stuk goedkoper krijgen, zo heb ik altijd de nieuwste versie (direct via de ross tech website) en als ik zoek op internet komt het vaak overeen met de Engelse versie. Maar, dat is gewoon voorkeur, hoe dan ook kost het een flinke bak centen!

Yes Engels is no enkel probleem for me!!

Mijn Engels is verry goed LOL :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe