Ga naar inhoud

Bert stelt zich voor


Bert
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben Bert, 33 jaar uit IJsselstein. Ik ben officieel nog even getrouwd en heb twee zoons (van 3 en 1) die gemiddeld de halve week bij mij zijn. Wegens de lopende echtscheiding beschik ik al enkele maanden niet meer over een eigen auto (meegenomen door mijn vrouw) en dat bood de mogelijkheid om te switchen naar een nieuwe auto.

Omdat mijn vrouw naar de aan de andere kant van het land is teruggekeerd maak ik nu opeens veel meer kilometers dan voorheen. Voor mijn werk hoef ik namelijk nauwelijks te reizen: ik werk namelijk vanuit huis voor een Amerikaans bedrijf (kantoorlocatie: San Francisco). De meeste kilometers dit jaar ga ik dan ook verstoken op mijn wekelijkse 2*150 km op en neer naar mijn vrouw.

Na behoorlijk inlezen en een paar bezoekjes aan de dealer (inclusief proefrit) heb ik uiteindelijk op 31 december de Fabia Combi GL besteld. (Mooie combinatie van mijn wensen aan een auto en een behoorlijke reductie van de kosten per km)

Ik ging uit van een lange besteltermijn en heb geprobeerd een voorloopauto te regelen om niet langer afhankelijk te zijn van de auto van mijn ouders. Dat zat er helaas niet in maar de dealer had gelukkig een openstaande bestelling die voor mij ingevuld mocht worden. De originele planning van productie in week 8 is intussen een week vervroegd, dus ik hoop begin/half maart (week 9-10) in de Skoda te kunnen gaan rijden.

Voorlopig rijd ik nog even in een Peugeot 207 1.6. (Tot september 2010 reed ik in een 207 SW 1.6. En van 2002 tot 2008 in een 206 1.4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Bert, hopelijk wordt de komende periode beter als waar je nu door heen bent gegaan! Sterkte inderdaad.

Auto's zijn wel een leuke afleiding maar kinderen zorgen daar gelukkig ook wel voor. Ik heb 2 jongens van bijna 5 en 9 jaar dus weet wat je nog te wachten staat mbt wat ze nog allemaal gaan uitspoken. :D :mad3: :doh2: :notworthy: :wub2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bert, Laat je greenline je bevrijden uit deze rotte tijd. Hoop voor je dat de scheiding snel geregeld is, dan kunnen jullie allebei verder.

Geniet van de kids en zie de nieuwe auto als een mooie nieuwe start met de jongens.

Vast veel plezier ermee. Keep :)ing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe altijd nieuwe auto's gereden. Eerst met mijn ouders en toen ik ging werken (in 2002) had ik de optie: lease auto of zelf een auto gaan rijden. Hierbij kwam het er +- op neer dat ik die lease auto dan uit mijn bruto salaris zou moeten betalen (a la carte systeem)

Ook toen heb ik een rekensom gemaakt en heb ik gekozen te investeren in een eigen auto: een Peugeot 206.

(Mijn ouders reden al jaren Peugeot en in de plaats waar wij woonden waren maar 2 dealers).

Toen mijn oudste zoon geboren werd in 2008, werd de 3-deurs 206 onhandig en zijn we geswitched naar de 207SW die toen net even leverbaar was.

(en de rest staat dus in de opening post)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De aflevering staat intussen gepland op vrijdag 18 maart om 16:00.

Vorige week is hij bij de dealer binnengekomen (productie week 7; week 8 bij Pon), dus nu gaat hij 'door de werkplaats'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Intussen rijd ik al weer een klein maandje met veel plezier in mijn GL rond.

Vorige week 1 op 27,8 gemiddeld op de 2*150 km rit. Vandaag 1 op 26,3 daggemiddelde (Een ritje naast die tocht). Overall gemiddelde over een kleine 2000 km is nu 1 op 23,3.

In plaats van eens per week tanken, nu eens per twee weken tanken... en dan vandaag nog minder dan 45 euro kwijt voor deze twee weken. (Ik hoorde iets van EUR 1,80 op de radio...)

Ik heb intussen ook een nieuwe fiets, dus dat scheelt ten opzichte van de eerste weken GL rijden in de korte ritjes. Ik hoop dat het overall gemiddelde daardoor ook nog wat gaat verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw Bert , je hebt een goede investering gedaan waar je volgens mij tot op heden geen spijt van hebt !

Zou leuk zijn als je je brandstof verbruik in spiritmotor bijhoudt en je gegevens in je profiel instelt zodat we life je verbruik kunnen vergelijken met andere GL rijders !

Wel we hoeven niet te zeggen dat je er van moet blijven genieten, want krijg sterk de indruk dat je dat wel doet van de Fab GL !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Kleine update. De Fabia GL heeft intussen een goede 12000 km op de teller en bevalt nog steeds uitstekend.

Toen ik de Fabia bestelde ging ik voorzichtigheidshalve uit van een verbruik van 1 op 23, maar volgens de BC rijd ik structureel veel zuiniger. Ik ben benieuwd hoe de Fabia het in de wintermaanden qua verbruik doet, want dat waren de getallen die ik hoorde in de periode dat ik mijn Fabia bestelde.

Tot nu toe is het record op de 2*150km rit is 1:28.8 volgens de BC.

Het 'verhaal' dat de Fabia soepeler wordt na een tienduizend kilometer kan ik bevestigen. Waar ik vroeger snel naar zijn 2 terug moest kan ik nu gewoon in zijn 3 over de rotonde. Ook op de snelweg is dat verschil goed merkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bert, klinkt goed! En het was ook te verwachten dat hij zuiniger zou gaan rijden maar je weet het nooit.

Als je nauwkeurig wil weten wat het verbruik is dan kan je de spritmonitor gebruiken.

Hier kun je je verbruik invullen en dan krijg je een exact verbruik.

De BC is altijd iets te positief afgesteld in de VAG autos.

Succes.

Tot nu toe is het record op de 2*150km rit is 1:28.8 volgens de BC.

Wat was je snelheid toen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe