Ga naar inhoud

Multi media ingang Amundsen


Henk Wijngaard
 Delen

Aanbevolen berichten

Er zit inderdaad een SD sleuf in. Naast de aux ingang die erop zit kun je eventueel via MDI bijna alles erop aansluiten wat lawaai maakt. Maar dan moet je wel MDI hebben natuurlijk.

Achterop het apparaat schijnt wel een stekkerverbinding te zitten waarmee je alsnog een USB erop kunt aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben maar even naar de dealer gereden en er zit inderdaad zowel een SD als een MDI op. Heb nu maar een SD kaartje gekocht. Ik ben nog niet zo bij met alle technische ontwikkeling en voor die MDI hebben ze verteld moet je dan weer een tussenstekkertje hebben voor je USB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1x een tussen-stekkertje per type verbinding ja. Dus eenmalig voor USB.

Natuurlijk kost MDI ook wat, maar het is net wat je handig vind. Als je denkt nooit meer of andere dingen aan te hoeven sluiten dan een SD kaart (dus geen iPod, Smartphone of weet ik veel) dan is het wellicht zonde van het geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een aantal verschillende stekkers voor MDI. De handigste is waarschijnlijk de USB waarmee je je standaard USB-stick gewoon aan de radio kunt aansluiten. Voor een (standaard) SD-kaart is dat niet nodig, die kun je direct in het Amundsen stoppen (met een adapter als je de mini of microversie hebt).

De MDI aansluiting kan ook handig zijn voor de iPod. De connector stop je direct in je iPod en kun dan gewoon "browsen" en hem via je stuur/ radio bedienen terwijl je ook op het scherm de informatie over het muzieknummer ziet.

De mini-USB kabel van de MDI is weer handig als je een harde schijf aan je radio wilt hangen. Let er daarbij wel even op dat je een model kiest dat niet teveel stroom trekt. Daarnaast mog je niet onbeperkt bestanden hebben anders kan je Amundsen ze niet meer aan.

De laatste in de versies is de aux connector. Dus eigenlijk gewoon de koptelefoonaansluiting doorlussen (handig voor je mobiel als mp3 speler). Dat brengt bij de Amundsen niet zoveel aangezien er op de amundsen zelf ook een aux ingang zit. Bij andere radios (bijvoorbeeld de Swing) komt de aux die er bij sommige modellen zit (armsteun) te vervallen als je MDI inbouwt. Dan heb je deze adapter nodig om hem te vervangen. Het nadeel is dan wel dat je met de aux aansluiting (Amundsen, MDI of de armsteun) je muziekcollectie niet "handsfree" kunt bedienen via het stuur of de radio.

Sommige versies van de Admundsen (+) worden overigens geleverd met bluetooth en dan kun je je mobieltje bijvoorbeeld zo koppelen ipv dat met de aux te doen. Die versie komen echter maar heel zelden voor ook al maakt de gebruiksaanwijzing van de Amundsen+ hier geen voorbehoud in en zou die dus altijd als meest complete versie worden uitgeleverd (ook inclusief DAB)....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De mini-USB is om de gemiddelde smartphone op aan te sluiten (alles behalve de Appletjes). De meeste harde schijven zullen via een gewone usb poort aangesloten worden. Wel zo handig om te weten want iedere kabel kost toch al snel 19,50 euro. Een 2,5" harde schijf werkt zonder hulpstroom over USB. Het is gemakkelijker om daar achter te komen dan de benodigde spanning voor je harde schijf.

Overigens las ik ergens (sorry, geen link) dat de standaard unit bij "de update van maart" wel bluetooth zou krijgen. In mijn ogen ook wel verplicht, voor de meerprijs van 420 euro voor bluetooth kun je al een volledig (b-merk) 2DIN 6"-7" navigatie met bluetooth krijgen. Niet meer van deze tijd dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik MDI had genomen zou ik volgens mij alleen de USB kabel nodig gehad hebben. Ik ben nog steeds in de veronderstelling dat je daar vervolgens mini-usb, micro-usb of iPhone kabel op aan kan sluiten. Of heb je dan in geval van o.a. de iPhone beperkte functionaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe