Ga naar inhoud

mObridge, iPhone 4 i.c.m. TomTom en Swing


seagull
 Delen

Aanbevolen berichten

Achteraf is de mObridge bluetooth carkit ingebouwd. Op zich werkt het prima samen met de iPhone. Vandaag echter voor mij iets nieuws op een lange rit uitgetest. De iPhone 4 is voorzien van TomTom-navigatie, dus zou ik verwachten, dat de navigatie=aanwijzingen gewoon via de speakers te horen zou zijn. Niets is minder waar. Ik moest kiezen voor BT-audio (dus ook de muziek activeren op de iPhone), daarna kreeg ik de muziek en of navigatie-aanwijzingen via de speakers. Zet ik de radio gewoon op de radiozenders dan komt er geen geluid van de iPhone oftewel geen navigatie-aanwijzingen meer door. Ongetwijfeld zijn er meerdere skoda-rijders, die met een losse navigatie werken en misschien zelfs wel met dezelfde samenstelling. Dus graag jullie reacties?

Tussen haakjes de handleiding van de mObridge zegt hier verder niets over.

Voor alle duidelijkheid ik heb deze vorm van navigatie ook geprobeerd met de MDI-aansluiting en daar doet zich hetzelfde verschijnsel voor.

Ik zou het logisch vinden, dat als je zo'n samenstelling hebt je de navigatie-aanwijzingen ook gewoon via een onderbreking van de radiozender zou kunnen horen. Met een mObridge en MDI (heel wat centjes samen) heb ik nu dus nog niet alles naar wens.

Gezien mijn ervaringen met de MDI-inbouw (voor de eerste keer, dat de dealer dat achteraf moest inbouwen) zou mogelijk met de programmering van de mObridge ook nog iets fout kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in één woord vervelend dus.

Nu heb ik niet de samenstelling die jij boven beschrijft zelf ( zelf een Kenwood 9260 )

Maar als ik je tekst zo lees dan krijg ik de indruk dat je je probleem moet scheiden in 2 delen

Ten eerste je navigatie meldingen in combinatie met de muziek die op de Iphone staan, die instellingen moet je mijn inziens instellen op de Iphone zelf.

Dan het signaal wat uiteindelijk naar je radio wordt gezonden combineren met een radiozender, dit zou mogelijk moeten wezen normaal gezien in de instellingen van de radio of de bridge

Maar hoe dit moet gebeuren is voor mij ook een vraag !

Zou toch eens met de dealer of het inbouwstation gaan praten of het mogelijk is wat je wilt of dat het uiteindelijk toch niet mogelijk is !

Denk dat degene die de Mobridge ingebouwd hebben tevens ook een apart navi hebben in vorm van TT of Garmin of de Columbus of Admundson hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is volgens mij vaak het geval. Losse TT waarbij de navigatie info via de interne speaker verloopt. Die hoor je dus dwars door de radio heen (tegelijk dus).

Vind dit ook niet echt het probleem van de auto. De iphone moet zorgen dat hij de nav-info als 'telefoongesprek' verstuurd, kan hij dat niet dan is dat een beperking van de telefoon en niet van de auto. Die doet tenslotte precies wat de bedoeling is als die in BT-audio modus staat.

Ik weet bijvoorbeeld van de N97 met een Parrot systeem dat elke klik of geluidje van de telefoon via BT op de speakers te horen is. De iphone op hetzelfde systeem doet dat volgens mij niet (klacht van mijn broertje i.v.m. muziek afspelen).

Zelf gelukkig geen last van, mijn tomtom zit 'in' de radio gebouwd en onderbreekt dus wel de radio (overstemt eigenlijk, je hoort hem er nog zachtjes achter).

Ik kan het dus helaas niet leuker maken, je zou eens moeten uitzoeken of je iets aan de iPhone kant kan aanpassen (al dan niet via een jailbreak? je zou toch zeggen dat zoiets moet kunnen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe