Ga naar inhoud

Hufterproef deurbelplateau


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Af en toe zijn er nederlandse ondernemers die iets slims uitwerken:

Een hufterproef bedieningspaneel voor b.v. een intercom systeem.

Een model waar het LCD is vervangen door een projector en de knoppen door een 3D-camera welke geregistreert wanneer iemand de -virtuele- knoppen 'indrukt'.

Dat is voor vandalisme-gevoelige omgevingen zodat de bediening met 'virtuele knoppen' op een kale muur mogelijk is.

M.a.w. de bedieningsknoppen zijn plaatjes, geprojecteerd op een muur en het 'indrukken' van zo'n geprojecteerde knop wordt door een 3D-camera gedetecteerd. B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja men nemen een baksteen en gooie die omhoog en weg is de projectie

ziet leuk uit , maar of t gaat werken in praktijk !?

Zie er al een spinrag voor zitten bij die camera met spin erin, dag vrouwelijk bezoek !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als ik in de beamerstraal sta ?

Geen beeld ?

Wel zie dit niet toegepast worden in flats

Misschien in appartementen complexen met hoge huur en koopprijzen

Of kantoren

voor rest ? leuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het aan de maker gevraagd:

Het beeld op de video wordt geprojecteerd met de onderzijde op 150cm.

We projecteren op de video onder een hoek van bijna 40 graden (onze projector kan max. 40 graden keystone supporten)

Iemand van 180cm lengte gaat dan dus last krijgen als hij dichter dan zo'n 35cm voor de muur staat en praktisch is dat dus geen probleem.

Daarbij blijkt dat mensen dan schaduw gaan zien van de projectie en dan vanzelf terugdeinzen.

En ja, het is al besteld voor een bedrijfsverzamelgebouw. En kostentechnisch schijnt het niet zoveel uit te maken. Want een stevig paneel en beeldscherm kosten ook een lieve duit. Qua installatie is het een stuk eenvoudiger, slechts een simpel gaatje voor de camera/projector.

Het wordt geleverd door een bedrijf wat al jarenlang de fysieke uitvoeringen ook levert, dus ze hebben de nodige ervaring met dit soort zaken.

Maar ja, zo kun je alles de grond in boren. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grond inboren ?

Ik bekijk het vanuit mijn ervaringen ( de praktijk )

En dan zie ik iets technisch leuks maar wat verkocht word aan bedrijfs gebouwen maar particulieren appartementen en flats zie ik het niet gauw toegepast worden.

En die prijzen van normale beltablo's met camera ( hufterproof ) vallen ook best mee !

En tsja het verhaaltje van de leverancier.................. hoe noemde je dat ook weer ?? glajapos taal etc etc

Maar oké kan ik ook zonder problemen projecteren op gevel die pal op zuiden staat ? of moet ik dan een portaal maken waar de zon niet kan komen ?

Nee erik leuk stuk techniek maar zie het niet als een verkoop topper op de markt verschijnen !

Hoe hufter proof het misschien mag wezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kwam nog een andere toepassing naar boven (die men niet verwacht had):

Overigens zijn we inmiddels benaderd door een bedrijf dat machines maakt voor de voedselindustrie en problemen had met normale LCD-schermen en toetsen ivm het risico van bacterien en welke nu voor hun machines deze display-less-display techniek willen gaan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat dit nu dé deurbel van de toekomst is. Maar ik vind het wel een hele mooie vinding, omdat het duidt op out-of-the-box-denken. En het grappige is dat er vanzelf andere toepassing boven komen drijven, waarbij de voordelen heel wat evidenter zijn. Leuke vinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe