Ga naar inhoud

Draadloos uitlezen van CANBUS informatie


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Dit topic is ontstaan vanuit het originele topic over de VCDS kabel:

Ik heb nog nooit rijdend de boel aangesloten gehad, maar aangezien je ook grafiekjes kan maken zal er wel ergens een functie op zitten om het met een bepaald interval te loggen.

Volgens mij zijn er zelfs speciale draadloze modules om dat soort info uit te lezen (hier kan je dan weer niks mee aanpassen). Werkt o.a. op iPhones. Zal eens zoeken.

Wireless OBD Key: http://www.obdkey.com/wifi/index.asp

Niet hetzelfde als VCDS, maar dus wel geschikt om dingen uit te lezen. Draadloos, op je mobiele telefoon bijvoorbeeld. Draadloze oliemeter! 8-)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergrootglas

Is een stuk tekst niet goed te lezen, bijvoorbeeld omdat er een wel erg klein lettertype is gebruikt? Er kan op de locatie van de muis worden ingezoomd door de Windows-toets in te drukken in combinatie met het plusteken (+). Hoe vaker het plusteken wordt ingedrukt, hoe verder het vergrootglas inzoomt. Met de Windows-toets in combinatie met het minteken (-) kan weer worden uitgezoomd.

't is ff prutsen (als je nog stilstaat), maar als het goed is kan de olietemperatuur 17"-schermvullend worden weergegeven.

dan heb je nog ditwaarmee je de belangrijkste windowscommando's kunt geven, en dat bekom je met dit

Maar don't worry, de eerste 3000 km heb ik passagiers, en die mogen naast mp3's enqueen af en toe de olietemperatuur oplezen. Dus voor het inrijden ben ik zonder verder gepruts klaar. Kan ik later altijd nog kijken of ik een netboekhouderof laptophouderga aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC-fre@k:

DONDORS, draadloze oliemeter op je phone! Dat is nog eens COOL!!! Ja nee serieus, dat is echt wat het wezen moet.

Maar toch. Ik ga voor een netbook. Ook met een netbook is die draadloze OBD Key voor alleen aflezen wellicht beter, maar hij is ook wel wat duurder dan een Vagcomkloon. Verder heb ik niet zoveel met van die meeneem-telefoons. Nooit zin om gebeld te worden onderweg. En met smart-phones: ze passen in je broekzak, maar er zit geen fatsoenlijk toetsenbord op, en ondanks alle interfaces blijft het scherm domweg te klein. Dus dan maar in een tas, ik wil toch een toetsenbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij wel grappig voor een weekje, maar zonde van het geld voor een definitieve aanschaf. Zou het dan gebruiken op mijn iphone/ipad, die je overigens ook prima kan besturen met een fysiek draadloos toetsenbord.

Mocht je er voor gaan, filmpjes en/of demo zijn van harte welkom :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe