-
Aantal items
760 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
22
Busje won de laatste dag op 3 januari 2022
Busje had de meest gelikete inhoud!
Over Busje
- Verjaardag 11/28/1961
Profiel Informatie
-
M/V
Man
-
Woonplaats
Midden Limburg
-
Beroep
Lijndienstchauffeur Arriva Venlo
-
Interesses
-Alles wat met een verbrandingmotor werkt
-Zingen bij het koor
-Wandelen
-Auto-detailing
-Mijn Fiat 124 Sport Spider bouwjaar 1979
Auto
-
Merk
Skoda
-
Type
Rapid Spaceback
-
Uitvoering
Drive
-
Motor
1.0 TSI DSG
-
Transmissie
DSG
-
Kleur
Moon white metallic
-
Bouwjaar
2017-11
-
Eigenaar sinds
30-11-2017
-
Kilometerstand
+/- 80000
-
Opties
Style pakket, Tech pakket, Dab, Lm-velg 17"Savio antr., Reservewiel, Wealer 2+2 garantie.
-
Accessoires
Marterverschrikker
-
Zomervelg / -band
Savio velgen 17" 215/40 R17
-
Wintervelg / -band
15 inch staal 185/60R 15" Nokian WR D4 XL
-
Spritmonitor gebruikersnaam
Busje
Recente bezoekers van dit profiel
3079 profielweergaven
Busje's prestaties
-
Is er een eenvoudig manier om dit toplager kunnen controleren op eventuelen gebreken?
-
Bedankt voor de reacties, zal het bij de volgende beurt eens onder de aandacht van de garage brengen.
-
Een vraagje voor de afdeling moeilijke vragen, want geluid is altijd moeilijk. Bij het sturen in mijn Rapid hoor ik regelmatig een tik, het geluid lijkt erop alsof je op een blikje tikt, soms zacht dan weer iets harder. Als er op de een of andere manier spanning op de besturing komt doet het zich voor. Zoals over oneffenheden rijden, sturen naar links of rechts, optrekken, verkeersdermpels oprijden enz. Bij de garage waar ik kom zegt men dat het hoogwaarschijnlijk uit de stuurkolom komt, electrische stuurbekrachtiging. Zeker weet men dit niet. Zijn er op dit forum ervaringsdeskundige die iets soortgelijks hebben of hebben gehad, en wat hebben zij hiertegen gedaan? Het gaat om en Rapid van november 2017 1.0 TSI met DSG met ongeveer 81000 km ervaring.
-
5 veiligheidssterren voor FABIA in Euro NCAP-tests
Busje reageerde op Ons Skoda Nieuwsmeisje's topic in Autonieuws
Dit is verkooppraat. Auto's worden gebouwd met deze test in het achterhoofd, dan halen ze de maximale score. Als het voertuig op een andere manier bij een crash betrokken raakt als getest hoe ziet het er dan uit? Autorijden brengt altijd een bepaald risco met zich mee dat zul je moeten accepteren als je instapt, hoe veilig deze auto ook op papier is. -
Daar is niks aan gelogen, mijn Fiat 124 Spider bouwjaar 1979 staat in de garage. Als die buiten moet staan is het binnen de korste keer niks meer. Want die komt uit een tijd dat auto's oploste in water.😂🤣
-
Ondanks dat toch fijn dat we elkaar begrijpen🤣😂🤣😂 Mijn auto staat op de oprit voor de garage, dus dat probleem van een haspel uitrollen en weer oprollen is een stuk kleiner. Zijn maar een paar meters.Doe de loopdeur in de poort open en leg het in de garage.
-
https://www.google.com/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiNwuj2y9P0AhWat3cKHdH1A2wYABALGgJlZg&ae=2&sig=AOD64_1NELgiLj-5yw3zrKxtW5EzsrlVcQ&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwj0l972y9P0AhX_iv0HHWsYDJEQ9aACegQIARBl&adurl= In dit systeem zit ook een ventielatortje dat de koelvloeistof rond pompt. Meestal heb ik die mogelijkheid ook. Bij een vroege dienst (5:00 uur beginnen zit ik om 4:15 uur in de auto) is dat geen probleem is niemand op de weg heb je geen last van de zon die je via een gedeeltelijk beslagen voorruit verblind. Bij een dagdienst is dat anders (begin vanaf 8:00 uur) kom eigenlijk meteen op een rustige smalle weg buiten de bebouwde kom, waar dan mensen hun hond uitlaten die je niet of slecht ziet. Rij langzaam dat is dan een voordeel maar de situatie is niet ideaal.
-
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een koelvloeistof of motor verwarmer en zoja hoe bevalt dat? Ik wil even uitleggen wat ik precies bedoel. Dit is een verwarming (eigenlijk een alternatief voor een standverwarming) die je monteert in de verwarmingsleidingen van de kachel in je Skoda. Deze verwarming sluit je via een stekkertje in de gril aan op het electriciteitsnet van je woning. Een half uur voor je vertrekt schakel je deze in en wordt de koelvloeistof verwarmt tot ongeveer 65 graden. Als je dan vertrekt, niet de kabel vergeten uit te trekken, heb je een lekker warme auto en geen beslagen ramen meer. Een goede heb je vanaf zo'n € 100,-- Bij mijn volgende auto (volgend jaar), of dat weer een Skoda wordt weet ik niet, wil ik dit eens proberen, vandaar deze vraag.
-
Auto's zijn veel te duur tegenwoordig. Als je een nieuwe koopt dan is deze op 3 en heb je een populair model op 4 jaar de helft waard van wat die nieuw gekost heeft. In die tijd is de auto die wil aanschaffen alweer een stuk duurder geworden. Kom je in een situatie dat je alleen maar spaart voor een nieuwe auto. Mijn leven is niet alleen maar auto.
-
Zoals mijn naam al aangeeft ben ik buschauffeur. De afgelopen 20 jaar heb met de bus gemiddeld +/- 65000 km per jaar gereden, is dus 1.300.000 km. Met mijn personenauto in de 40 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ongeveer 500.000 km. Ga in februari 2029 met pensioen het lukt mij denk ik net niet om dan de 2.000.000 km aan te tikken.😂
-
Dank voor je reactie. Ik heb het eens goed bekenen voor het oliefilter moet de beschermplaat onder de motor verwijdert worden, dan gaat dat wel. De bougies hebben ieder een aparte bobine daardoor viel het mij in eerste instantie niet op. Nu vraag ik mij af, als je bougies vervangt moet je de nieuwe laten inlezen op de electronica van je voertuig? Eenvoudig onderhoud wil ik zelf doen. Zoals de ruitenwissers, luchtfilter, bougies, remschijven en blokken vervangen. Nieuwe olie en oliefilter plaatsen. Dit kost bij de garage handenvol geld, en ik doe het graag zelf. Het enige probleem is dat het onderhoud niet is uitgevoerd door een garage. Ik heb mijn auto wel goed onderhouden wat ik eventueel wel met rekeningen van de onderdelen kan onderbouwen. Als je het onderhoud op deze manier zelf uitvoert heeft dat dan gevolgen voor bijvoorbeeld je inruilprijs als je iets anders koopt ?
-
Bij de volgende beurt (60000 km) aan mijn Rapid moeten de bougies vervangen worden. Een klusje waar de garage € 85,-- voor telt. Die drie bougies kan ik gemakkelijk zelf vervangen, misschien een rare vraag, Waar vind ik deze onder de motorkap ? Ik heb al eens gekeken maar kan ze niet vinden, zitten die onder het luchtfilter ? Het gaat om een drie cilinder 1.0 TSI motor. Het tweede deel van mijn vraag het vervangen van het oliefiter. Dit oliefiter zit voor de motor met wat leidingen er om heen, hoe kom je hier goed bij ?
-
Gelukkig is die weer gerepareerd, je ziet er niks meer van, behalve het gat in de begroting € 484,-- voor een kleine beschadiging. In mij volgende leven wordt ik autospuiter.
-
Ik had ook zo'n decoupeerzaag. Heb het toen maar met de hand gezaagd.
-
Dat is helemaal waar. Maar als je die onderdelen maar een enkele keer nodig hebt ? Een recent voorbeeld. Zoals de meeste wel weten heb ik naast mijn Rapid een Fiat 124 Sport Spider (bj 1979). Hier heb ik nieuwe spiegels op gemonteerd gewoon met een boutje door de plaat en aan de andere kant een moertje. Dat is lastig als je de spiegel er voor bv spuitwerk vanaf wil halen of als de schroefjes wat los gaan zitten. Dan mag de bekleding er weer vanaf dat is een heel gedoe. Dus heb ik besloten om in de deur blindklinkmoeren te monteren. Een goede blindklinkmoerentang kost wel € 180,-- Voor die 4 moertjes wel erg veel geld. Dus een tang gekocht voor € 40,-- die doet het ook. Zo koop ik veel gereedschap bij de Lidl, voor wat het kost is de kwaliteit helemaal niet slecht. Zo heb ik een paar jaar geleden een doppendoos gekocht, het rateltje heeft nu zijn beste tijd gehad. Koop ik een nieuwe bij een automaterialen zaak probleem opgelost. (of niet) Dat kost wel meer, maar vraag mij af of de kwaliteit beter is.......................