-
Aantal items
232 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
13
MacManiac78 won de laatste dag op 27 juni 2016
MacManiac78 had de meest gelikete inhoud!
Over MacManiac78
- Verjaardag 06/10/1978
Profiel Informatie
-
M/V
Man
-
Woonplaats
Gouda
-
Beroep
Inspecteur
Auto
-
Merk
Anders dan Skoda
-
Tuning
Telekinetisch
-
Opties
In bezit van VCDS en VAS 5054a.
-
3rd Party Opties/Accessoires
Rubber mattenset, Set winterbanden op velgen.
Bury Carkit, LED verlichting interieur / exterieur -
Instellingen
Coming-Home op dimlicht, Comfort wiping (achterwisser), Comfort Wiping [snelheidafhankelijk] (voorwisser), anti-car-jacking, auto-unlock, Comfort blinking (4x)...
-
Radio- / Navigatiesysteem
Swing
-
Zomervelg / -band
15" Antares + 185/60/15 Dunlop SP Sport
-
Wintervelg / -band
15" staal + 185/60/15 Michelin Alpin A4 (RI)
Contact Methodes
-
Website URL
http://skodaforum.eu
MacManiac78's prestaties
-
MacManiac78 startte met het volgen van Antares velgen en Wintergrill passend op FABIA I & FABIA II
-
Skoda Fabia Wintergrill Onder en boven. HEKO €10,- NIET voorzien van montageset, want dit werkte niet. Ik heb beide met kabelbinders aan de zomergrill bevestigd, dit was vele malen makkelijker. Zie foto
-
Voor het gemak, inclusief foto's. https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2091017009 Antares velgen Steek: 5 * 100 Naafgat: 57.1 Breedte: 6J 15 inch Velgen komen met Continental banden 195 - 55 - R15 Deze foto slechts ter referentie.
-
Ik weet nog goed dat in het begin de 1.2TDI een softwareupdate kreeg. De auto reed meteen voelbaar anders. Dit was toen al EGR gerelateerd wist de dealer me te vertellen. Achteraf denk je dan "Was dit omdat ook toen al de EGR's met bosjes vervangen moesten worden en dit toen alles nog onder de fabrieksgarantie viel?" Die auto's hadden na uitkomst van deze sjoemelzooi meteen een veel lagere waarde. Daar hoor je inderdaad niets over.
-
Morgen 14-07-2021 om 15:00 uur, uitspraak SjoemelSoftware te volgen via: https://streams.nfgd.nl/uitspraak-stichting-car-claim-tegen-volkswagen-ea
-
Te koop, hoesje, case... voor afstandbediening
MacManiac78 reageerde op MacManiac78's topic in Koop & Verkoop
Tool voor het verwijderen en zetten van de pinnetjes heb ik ook, maar die is niet noodzakelijk. Het wisselen van de case is prima te doen zonder deze tool. -
Ik heb nog afstandbediening (AB) cases liggen.Deze zijn geschikt voor de AB's van VAG, waar de LED in de RECHTERBOVENHOEK zit. (Dus niet geschikt voor de AB's met de led in het midden rechts.)De eigen print en sleutelbaard kan in de case worden overgezet.Klap de sleutel open en zie daar de 2 metalen borgpennen. Deze moeten de case ingeslagen worden. Dit gaat het best met een spijker waarvan de punt afgeslepen is.Zodra die borgpennen de case ingeslagen zijn, moeten de twee helften met tangen van elkaar worden verwijderd. (Ga er niet met schroevendraaiers in rommelen, want dan beschadig je de printplaat en mag je bij de dealer een geheel nieuwe sleutel kopen!)Veertje spannen, helften op elkaar klikken, pinnetjes weer in de sleutel "timmeren" en je sleutel is weer als nieuw.€ 10,- per stuk
-
Ik heb nog afstandbediening (AB) cases liggen. Deze zijn geschikt voor de AB's van VAG, waar de LED in de RECHTERBOVENHOEK zit. (Dus niet geschikt voor de AB's met de led in het midden rechts.) De eigen print en sleutelbaard kan in de case worden overgezet. Klap de sleutel open en zie daar de 2 metalen borgpennen. Deze moeten de case ingeslagen worden. Dit gaat het best met een spijker waarvan de punt afgeslepen is. Zodra die borgpennen de case ingeslagen zijn, moeten de twee helften met tangen van elkaar worden verwijderd. (Ga er niet met schroevendraaiers in rommelen, want dan beschadig je de printplaat en mag je bij de dealer een geheel nieuwe sleutel kopen!) Veertje spannen, helften op elkaar klikken, pinnetjes weer in de sleutel "timmeren" en je sleutel is weer als nieuw. 😉 € 10,- per stuk
-
Vanmiddag na een rit van 40 kilometer viel me ineens het gele lampje van de roetcat in het cluster op, dus thuis VCDS erop en.... GEEN STORING Toch maar een geforceerde regeneratie uitgevoerd, maar helaas het lampje blijft branden. Nu heb ik al wel van de wisseldruksensor gelezen, maar deze zou een storingscode moeten geven. Laatst viel me wel op dat de auto met regelmaat stationair rond de 1000 rpm liep, wat vaak duidt op regeneratie. Dit lampje kan ik niet verklaren.... Maar erger nog.... VCDS ook niet. Iemand een idee?
- 1 antwoord
-
- wel lampje?
- geen storing
-
(en 2 meer)
Getagd met:
-
Oplossing is gevonden! Het bleek een KROM fuseestuk te zijn. Hierdoor sleten de banden onregelmatig, waardoor de boel ging trillen. Nu blijkt er een ander "kleinigheidje" te zitten in de uitlijning. Bij een bandenboer met een .... Hawk... laser uitlijn systeem. (Schijnt de beste te zijn?) blijken er meer dan 8 type Skoda Fabia 2011 uitlijnmogelijkheden beschikbaar te zijn. Greenline staat namelijk NIET in de computer genoemd en ook de 75pk of 1.2 TDI is de computer niet bekend. (Ook niet na een update van diens software die al enige tijd niet bleek te zijn uitgevoerd.) Wie kan mij de juiste afstelling laten weten?
-
Ik gok zelf op een verkeerd bitje. Ik zal morgen even een logje maken.
-
Beste mensen, Wie kan me helpen? Als ik sein werk grootlicht wel, als ik het grootlicht in de stand continu aan zet, werken zij niet. Zekeringen zijn allemaal doorgemeten.
-
Helaas ... deze staart is heel lang... Rechter aandrijfas laten vervangen.... geen verschil. Ik denk er nu aan de linker naaf en mogelijk ook aandrijfas te laten vervangen. Trilling is nu de rechter as RECHT is, erger geworden. Volgens de garage staat er nu meer druk op, omdat de kromme (korter geworden as) vervangen is.
-
fabia Storing / Sensor of dure reparatie?
MacManiac78 reageerde op MacManiac78's topic in Elektronica
Het probleem heeft zichzelf opgelost..... bijzonder genoeg. -
Die ontluchtingsnippel zit er niet voor niets. Benzine wordt bij verwarming gasvormig en gas kan je samenpersen. Diesel neemt bij verwarmen toe in volume (het zet uit). Diesel kent pas een dampfase bij hele hoge temperatuur en druk. Diesel wordt WARM doordat de vloeistof onder hoge druk de motor ingaat. Het overtollige gaat weer terug naar de tank. Zonder de "overmaat" in je tank kan de diesel je tank door warmte (zonlicht) uit elkaar drukken. Dan ligt je extra brandstof (en de rest) over de gehele weg. Om deze reden is ELKE dieseltank uitgevoerd met de luchtkamer.