Vreemde is vaak met die testen dat met het zelfde merk en type maar alleen een andere bandenmaat de ene band er als goed uitkomt terwijl de andere band er dan weer minder uitkomt. En dan krijg ik weer zoiets van , hoe moet je hier dan mee omgaan ? Heb nu zelf de conti 830 als winterband er op zitten en die bevallen me prima. en al gereden met sneeuw , ijsachtige wegen , koud weer met regen en in alle drie de gevallen met de aangepaste snelheden was mijn gevoel kwa grip etc gewoon goed. Beste test was 4 jaar terug toen ik mijn Yeti kon ophalen en de sneeuw met bakken naar beneden kwam en ik vertrok met zomerbanden bij de dealer. Hierna naar werkplaats geglibberd op de zomerbanden met de winterbanden in de kofferbak. Na deze in werkplaats gewisseld te hebben en weer richting huis reed merkte ik gewoon de voordelen van deze winterband. Zoveel grip en de helling op bij de werkgever ging zonder enkele problemen terwijl er een audi het op zomerbanden probeerde en weer rechtsomkeert moest omdat hij er gewoon niet omhoog kwam. Heeft om moeten rijden via het industrie terrein om die helling te omzeilen.