Ga naar inhoud

PIAIR1982

Members
  • Aantal items

    83
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    7

PIAIR1982 won de laatste dag op 1 mei

PIAIR1982 had de meest gelikete inhoud!

Over PIAIR1982

  • Verjaardag 12/23/1982

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Ede
  • Beroep
    Wagenparkbeheerder De Heus Voeders BV
  • Interesses
    Škoda, auto's, films, techniek, genieten van het leven.

Auto

  • Merk
    Škoda
  • Type
    Fabia² fl combi
  • Uitvoering
    Dynamic (Monte Carlo edition)
  • Motor
    1.2 TSI 63kW
  • Tuning
    130pk/210Nm (Vagtechniek)
  • Transmissie
    Hand-5
  • Kleur
    Black Magic
  • Bouwjaar
    2010-10
  • Eigenaar sinds
    2010-10
  • Kilometerstand
    239758
  • Opties
    Full options.
  • Accessoires
    Monte Carlo grille, Monte Carlo mistlampen, alu pedalen, instaplijsten, RS logo op stuur.
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    Xenon 6000K en veel led.
  • Instellingen
    Needle swipe en anti carjacking enabled
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Amundsen
  • Zomervelg / -band
    16 inch Elba + 215/45r16 goodyear
  • Wintervelg / -band
    15 inch lichtmetaal + 185/60r15 semperit speed 2
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    piair1982
  • Spritmonitor ID
    424308

Contact Methodes

  • Website URL
    http://www.skoda.nl

Recente bezoekers van dit profiel

2219 profielweergaven

PIAIR1982's prestaties

  1. Verbaasd ben ik ook hoor. Het was ook omdat bij 88.000 km het kale motorblok vervangen is vanwege een onder de zuigerveren gebroken zuiger in cilinder 3. En wat dit apparaat mij doorgaans per jaar kost, daar kan ik geen nieuwe voor rijden. Ja gadgets zijn leuk. Maar met gezin, puber, een huis en een hond stel je dan toch andere prioriteiten. Het blijft iig met een grote glimlach nog steeds rijden.😬
  2. Still going strong, 240 k op de klok. En intussen wel het nodige slijtage delen vervangen, inclusief zelf de vulling van de stoelzittingen gedaan en remschijven en blokken laatst. Kan er nog geen afscheid van nemen.
  3. Zo eventjes een herintroductie 🤣. Ik woon intussen in Ede en ben wagenparkbeheerder bij een groot diervoederbedrijf. Maar ik rijd nog steeds met mijn Fabia Combi van 2010. Still going strong.
  4. Die diffusor is alleen maar voor de hatchback. Andere reflectoren zijn er niet. Tenzij.... In China is de Fabia RS wel uitgevoerd met cateye reflectoren in de achterbumper. Helaas voor mij, alleen als hatchback.
  5. Zou de golf IV binnenspiegel dan geen optie zijn? Daar zit de sensor in de voet van de binnenspiegel en loopt via een grijs buisje de hemel bekleding in. Dat ziet er wel netjes uit. Of heeft die nu net niet de sensor die je er in wilt?
  6. Je kan de hele dashmodule vervangen. Ongeveer 800 euro. Moet de dealer doen omdat de start onderbreking ook via het dashboard loopt. Škoda-steile.cz of .com is de site waar ze verschillende complete dashboard aanbieden. (Benzine/diesel en RS)
  7. Wat is de status van dit verhaal? Heeft iemand dit al geprobeerd?
  8. PIAIR1982

    ETKA Online

    Jazeker hier istie. EdK je was me net voor. Overigens ben ik bezig om Etka 7.4 aan de praat te krijgen. Bij 7.3 heb ik de prijs updates tot 02-2013 actueel gekregen.
  9. Eigenlijk is de rapid een verlengde Fabia sedan. Ik had 'm breder verwacht. Verder vind il het interieur wel heel erg spartaans. Stoelen zijn ook niet naar mijn zin. Wellicht dat de dynamic sportstoelen beter zijn. Maar ik wacht wel op een gebruikte Octavia III combi RS.
  10. PIAIR1982

    olieverbruik

    Het zit rond de bougies en beetje bij klepdeksel. Gelukkig niet bij de koppakking. Overigens is het blok aan de onderzijde kurkdroog. Uitlaat is wel wat vettig. Maar volgens mij is dat bij elke auto zo.
  11. Vergis je niet dat er een juridische afdeling op de achtergrond zit. Pon wil zoveel mogelijk naar de dealer schuiven. Pas bij "echte" problemen wordt je auto door de dealer aangemeld bij pon voor verder onderzoek. Maar dan ben je al heel wat processen en procedures verder. Ik heb het olieverbruik ook aangekaart bij Pon. Ze verwijzen me doodleuk naar de dealer en melden dat 1 liter op 1000 km de grens is. Alles boven de 1000 km per liter is dus kennelijk "normaal".
  12. PIAIR1982

    olieverbruik

    Mee eens. Het laatste woord is er dus ook nog niet over gesproken. Wat wel opvalt is dat de fabriek 5W 40 adviseert maar de dealer zegt 5W 30. Zit er over te denken om de volgende beurt gewoon 10W 40 erin te doen, is vele malen goedkoper en met vaste onderhoudsinterval maakt het volgens mij geen fluit uit welke vol synthetische olie je in de motor giet.
  13. Ik heb de rapid sleutel naast de fabia sleutel gehouden en logo oud ligt ietsje hoger dan de nieuwe sleutel logo. Maar moet passen. Ik heb ze besteld bij de dealer. onderdeelnummer: 3T0837891A 3.99 euro per stuk . (exclusief korting )
  14. PIAIR1982

    olieverbruik

    Sinds een tijdje verbruikt mijn 1.2 TSI ook olie aan de vloot. Per 1500 km ongeveer een liter. Dit doet ie sinds 17.000 km, alleen is er telkens tussendoor iets gedaan waardoor het oliepeil weer goed staat. Beurt, ketting vervangen, en terugroepactie waarbij ook olie vervangen moest worden. Vanaf 27.000 km houdt ik het nu bij en kan om de 2 a 3 tankbeurten een goede halve liter olie bijvullen gemiddeld. De dealer zegt dat 1000 km per liter de grens is. Ik vind het onacceptabel. Daarom moet ik nu een oliestaatje bijhouden... Inmiddels is de auto wel uit de fabrieksgarantie.... Komt iemand deze problemen bekend voor? Motorblok zweet lichtjes rond de koppakking maar is verder droog.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe