-
Aantal items
68 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Dagen gewonnen
1
SkodaFrank won de laatste dag op 28 juni 2012
SkodaFrank had de meest gelikete inhoud!
Profiel Informatie
-
M/V
Geheim
Auto
-
Merk
Skoda
-
Type
New Octavia Combi
-
Uitvoering
Ambienté
-
Motor
1,6 CRDTI
-
Kleur
Cappucino Beige
-
Bouwjaar
2010-12
-
Eigenaar sinds
02-2012
-
Kilometerstand
29000
-
Opties
Verwijderbare trekhaak.
-
Radio- / Navigatiesysteem
Standaard radio cd
-
Zomervelg / -band
Orig alu 205/55/16 Bridgestone Turanza ER300
-
Wintervelg / -band
Dunlop op orig VAG stalen velgen
SkodaFrank's prestaties
Newbie (1/14)
3
Reputatie
-
Hi iedereen Onze Octavia heeft nu "maar" 115000km op de klok en werd ingeschreven eind 2010 (facelift model 2011 Deze prachtige wagen ga ik toch inruilen voor een benzine wagen (Seat Arona 1,0/ 115pk/DSG) Maar enkele staan al te springen om mijn Octavia te kopen en vragen me wanneer de distributieriem moet vervangen worden... Ik heb vernomen tijdens het laatste bezoek aan de garage op 190000km....? Lijkt me veel maar toch graag een second opinion van jullie
-
Het resultaat..EGR klep vervangen en terwijl onze Octavia toch op de "brug" stond....defecte demper-rubbers van achterste schokdempers en achterste remblokken (na 107dkm) vervangen Kosten 911€ alles incl. Doch enkele dagen later toen ik bezig was met het veranderen zomer naar winterbanden....de stofkap van de rechter cardan....naast de spanklem "gescheurd" Vermoedelijk stuk getrokken met het verwijderen van de cardan.....want "zo" scheurt deze rubber maar niet door Maar ja...wat doet je dan als klant....nog eens 126€ voor een nieuwe stofkap incl. werk Alles werd uitgevoerd bij een onafhankelijke VAG garage en onafgezien van dit voorval toch best tevreden van deze mensen Volgende grote kosten zullen banden worden in 2018...
-
De vraag is of zulke mastodonten nog in steden terecht kunnen....
-
VCDS voor Octavia Combi III Greenline Businessline?
SkodaFrank reageerde op wgjvvenrooij's topic in VCDS, VAG Can Pro, VAS
Hi Antera Dat is geleden van 2012 dat ik met onze toen nog jonge 2é hands Octavia break vanuit Antwerpen bij U bent geweest Je hebt toen héél wat comfort instellingen geactiveerd waarvan ik nog steeds tevreden ben Eergisteren en na 107dkm ging mijn Octavia in noodloop met als gevolg de EGR....die deze week nog vervangen wordt ja....800€ incl. al het werk En blijkbaar geen sinecure om te vervangen Mocht je dat intussen ook kunnen oplossen om de EGR uit te schakelen/weg te schrijven...dan lees ik het hier wel Groeten Frank -
Hi Roadrunner Dat was enkele jaren geleden al mijn bedoeling maar, ik liet me toen vertellen dat dit bij VAG voertuigen niet zo een uitgesproken probleem was Eergisteren was het dus "te" laat nadat de auto in zijn noodloop ging Moest ik iemand vinden die de "nieuwe" EGR meteen kan uitschakelen... Wij hebben een nieuwe camper (op Fiat basis en Euro 6 ) en..de EGR klep wordt in 2018 weggeschreven
-
Na 107000km gisteren een knipperend lampje van het voorgloei-systeem en een Octavia die amper nog vooruit kwam op de snelweg Vandaag bij een onafhankelijk VAG garage geweest en meteen werd de pc aangesloten Meerdere foutmeldingen verschenen op het scherm en aan de hand van de codes kon de technieker on zéér goed toelichten wat er precies aan de hand was Méér dan waarschijnlijk de EGR-klep en dat kost inderdaad wél geld maar voor +/- 800€ inclusief alle werk heb ik geen andere Octavia En de technieker liet me weten dat er ook wat werk aan te pas komt om alles te doen zoals het moet Dit is de éérste keer sinds ik deze wagen kocht in 2012 als jonge 2é hands dat er een defect op treed dus.... Meteen kon de technieker me ook laten zien wat de verzadiging was van de DPF en deze gaf 28% verzadiging aan waar het max toelaatbaar is 70% Dus ben nog enkele jaren gerust tot +/- 200dkm met deze fantastische break En tegelijk kan onze 7 jaar oude Octavia ook nog eens verlost worden van de "sjoemel-software"
-
Hi EdK Bedoel je in de binnenruimte?... Dat zou goed zijn want de std verlichting is niet denderend (ook in de Octavia niet) Nu wat is het doorsnee verbruik van een 1,2Tsi DSG ? Past de 1,4Tsi beter in de Yeti want ik verneem van mijn dealer dat de 1,2Tsi méér dan genoeg koppel heeft Volgende week een offerte laten maken in de garage Mijn Octavia is nog als nieuw heeft natuurlijk wel lichte gebruikssporen die normaal zijn na 90dkm Ik hoop er nog een goed overname prijs voor te bekomen....
-
Ben hier al een paar jaar niet meer geweest....mijn Skoda Octavia is zo goed dat ik enkel maar schrijven = tevreden op alle niveau's Aangekocht in 2012 met 24dkm en intussen 90dkm op de klok Wat er intussen veranderd is dat m'n de Diesel's meer een méér aan het aanvallen is dat een vervuilende wagen is ondanks de meesten roetfilters hebben Daarom overweeg ik terug en wagen aan te schaffen met benzinemotor want vroeg of laat zullen we misschien niets meer krijgen als we hem inruilen omdat het een diesel is Mijn voorkeur gaat uit naar de Yeti 1,2TSI mét DSG Fiscaal ook voor ons interessant tegenover de 1,6 diesel Heb dit model eens "gepast" om het laatste autosalon in Brussel (er stond maar één wagen) Hogere zithoogte (makkelijker in en uitstappen) is een dikke plus tegenover de Octavia De rest van de boordplank is bijna hetzelfde als de Octavia De Octavia zit voor mij nog steeds zéér goed zelfs voor uren snelweg terwijl de zetel altijd op de hoogste stand staat De passagierszetel kan niet hoger en dat is een tekortkoming vooral voor mijn echtgenote Vandaar een Yeti met een 1,2L én een DSG weliswaar dan met een kleinere koffer maar, zoveel hebben we niet meer te laden Dus...verdere ervaringen met een 1,2TSI én DSG zijn welkom
-
Hi Skoda-vrienden, Na het vervangen van de condensor ben ik ff met vakantie vertrokken maar...hier ben ik terug met het resultaat. Herstelling heb ik laten uitvoeren bij Van Den Berg-Ansoms in Nieuwmoer (Belgie) én op een steenworp van de NL-grens. Volledig front moest er af anders kom je er niet bij. Condensor was onderaan lichtjes gescheurd door corrosie die onder de losgekomen verflaag zat. Nieuwe condensor is opvallend veranderd/verbeterd en is van het merk Keihin. Na een goed uurtje alles terug opgebouwd en elke schroef terug netjes op zijn plaats. Installatie terug vullen (duurt even) Monteur heeft tegelijk ook de pc aan de auto gehangen en alle nodige software updates laten draaien. Het "starten" van de airco liep niet zoals verwacht.(startte niet op...!) Eérste stap was alle bedrading van en naar de aircopomp uitmeten doch die bleek in orde. Na ff zoeken was "zou" de oorzaak een defekte pomp zijn (ik kreeg het dus al warm) Doch de jonge ervaren monteur Wim liet zich niet kennen en ging verder op zoek. Aangezien de airco de dag voordien nog werkte kon het onmogelijk zijn dat nu de pomp de geest had gegeven! Naar het bedieningspaneel en dat haalde hij er uit en ging dit "ff" wisselen met een gelijkaardige uit een andere Octavia facelift En, toen werkte het...dus bediedingpaneel defekt (kreeg het nog warmer) Ook dit onmogelijk want het werkte wél een dag eerder. Dus, had ik helemaal geen keuze meer en....de prijs voor een nieuw bedieningspaneel (hou je vast) was €750 en was ook niet voorradig. Een dikke streep door mijn rekening want de kosten voor de condensor werden wél gedragen door Skoda. Doch petje af voor monteur Wim die toch alles uit de kast bleef halen met zijn kennis. Een totale reset van de stroomkring( via de batterij) En, toen zakte mijn temperatuur die van monteur Wim en die in de auto, alles werkte zoals het moest. Iedereen tevreden en alle lof voor het doorzettingsvermogen van monteur Wim Prijskaartje lag rond de €280 voor al het werk Ook al moet ik er ver voor rijden maar,Van Den berg-Ansoms is een zéér degelijk garage met zéér bekwame en vooral vriendelijke mensen Betalen moeten we overal doch je moet enkel zien wat er voor in de plaats krijgt Ik zeg altijd als de service goed is dan ben je de rekening snel vergeten Mvg Frank
-
@Rosinfield, Beschermrooster voor de koeler....zal ik eens vragen bij de dealer Wat ik wel ga aankopen is het plastic cover om in de winter voor de grille te zetten Motor sneller opgewarmd en minder impact van strooizout Alleen zoek ik hier nog andere met een Octavia "facelift" zodat we dit winter scherm samen kunnen aankopen om de hoge verzendkosten te drukken (dacht iets van +/- €25)
-
Hi Skoda vrienden Omschrijving condenser maar hier zijn ook vele NL Skoda-vrienden maar is eigenlijk de koeler voor het gas. Kosten aan de airco na 3 jaar is vrij snel ook al rijden we met een degelijk VAG product. Mijn Octavia (combi)rijd zoals mijn 5 Passat's die ik de afgelopen jaren versleten heb als bedrijfswagens Alle Passat's reed ik tot 180000 km maar...nooit één met een scheurtje in condensor. Onderdelen zijn inderdaad iets minder goed beschermd/afgewerkt dan deze voor een VW Het moet ergens zitten die lagere aanschafprijs... Ik vermoed slechte serie koelers want corrosie daar vond ik geen sporen van terug Belgische slechte wegen zitten daar voor een groot stuk in daar ben ik wél van overtuigd maar bewijzen aan wie? Toen ik m'n Octavia kocht heb ik meteen voor de "condensor" een alu-muggengaas geplaatst. Zonder klemmetjes of tyre raps geen last meer van steenslag of insecten. Zoals reeds vermeld, na de vervanging kom ik hier terug met mijn verhaal
-
Hi, Zal hier terugkomen met het bedrag dat ik zal moeten betalen als de verdamper van mijn airco vervangen is Mijn garage is Ansoms uit Nieuwmoer,vriendelijk én degelijk opgeleidde techniekers. Wat is duur? Duur is voor mij relatief anders moet je een Dacia kopen en geen product van VAG. Goedkoop kan meestal in autoland dure koop worden als je bij een "knutselaar" terecht komt....
-
Skoda-vrienden Mijn Octavia 1,6 Crdti combi (facelift) én 50000km heeft reeds te maken met een defekte verdamper van de airco Een geluid van de airco binnen in de wagen zette me aan de garage op te bellen Daar stelde de monteur vast dat er een minuscule scheur zat in de verdamper. Blijkt dat dit onderdeel vanaf een zeker produktienummer slecht beschermd was vooral tegen strooizout. Gelukkig ga ik op het juiste tijdstip naar de dealer en worden de kosten van de verdamper door Skoda gedragen Enkel de werkuren zijn voor mij wetende dat het volledige front van de wagen er af moet om deze te vervangen Heeft iemand met een Octavia hetzelfde voor gehad? Skoda-Frank
-
Hi Skoda-vrienden, Zéker langs Antera gaan....ben ook bij hem geweest ivm comfort aanpassingen op mijn Octavia Van Antwerpen naar Breda maar echt een aanrader! Toffe kerel met kennis van zaken in alle eenvoud. Groeten Skoda-Frank
-
1,6 Tdcr Octavia combi bj 2010 draait vierkant
SkodaFrank reageerde op SkodaFrank's topic in Techniek
Hi Skoda-vrienden, Dank voor de reacties Excuus om niet meteen terug te antwoorden. Het "vierkant" draaien is enkel opgetreden met temperaturen onder nul Bij elkaar 2 x dit probleem gehad 2é én laatste keer merkte ik op dat wanneer ik het gaspedaal een beetje indrukte de motor normaal ging lopen....? Er is dus een electronische storing opgetreden door de koude temperatuur.... Sindsdien geen storing meer vastgesteld. Doch eerstdaags afspraak maken met m'n dealer Ik rij de motor altijd op zijn bedrijfstemperatuur en gebruik elke 3000km de DPF-cleaner van Bardhall. Warm rijden van de motor vind ik essentieel om de levensduur van de roetfilter te bevorderen Gelukkig zit deze roetfilter op de 1,6 Crdti vlak achter de turbo om alzo snel op bedrijfstemperartuur te komen Maar toch het is inderdaad béter elke keer grote afstanden te rijden.. Hoeveel rijden er met een roetfilter en helemaal geen weet hebben dat ze de motor goed moeten warm rijden. Ik hou dit wél in het oog gebruik een dpf-cleaner maar, ik denk dat wanneer je met je Octavia als "taxi" gaat rijden je snel aan een nieuwe roetfilter bent. Na bezoek aan mijn dealer ben ik hier terug met de oorzaak Groeten en dank voor de reacties Skoda-Frank