Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 03/28/20 in Berichten

  1. Afijn vandaag was dus de dag van Lowerink ....... oftewel verlagen en achteruitrij camera plaatsen.. 06.00 uur de wekker en wassen / aankleden / kamer 100 en 2 bakken koffie en 07.00 rijden maar richting Breda. Gister wel even gecheckt of Corné en Mark geen ziekte verschijnselen hadden en of er geen garage sluiting zou zijn !? Maar dit al was geen enkel probleem en zoals Mark al vertelde , heb de loods alleen dus je kunt 50mtr verder gaan staan als je dat zou willen. Affijn even voor 8.30 uur kwam ik dan aan en was Mark al druk bezig met de wagen van Corné die blijkbaar om 05.00 uur al was opgestaan en al 3 kwartier bij Mark was. En een klein uurtje later waren alle KW veren en dempers bij Corné dus verwijderd en de standaard Skoda set zat er weer onder bij de wagen van zijn vrouw. Dus even afgerekend met corné en die kon daarna weer terug naar huis.. Hierna is de mijne de brug opgereden en in een mum van tijd was de oude schokbrekerset eraf en was hij bepaalde onderdelen aan het overzetten zodat de nieuwe set gemonteerd kon worden. En heb de tijd niet bijgehouden maar een kleine 2 uur later was het geheel omgezet en kwamen we er achter dat de achterzijde voor het mooie nog een 1 cm lager kon. Dus weer even op de brug en de veren afgesteld zodat hij nog een cm lager stond. Met als resultaat .................... En hierna was het de camera monteren........... En dit liep over het algemeen toch wel redelijk goed, al moest er meer los aan plaatwerk in de kofferruimte dan Mark verwacht had. Vooral de slang voor het sproeien zat op een in zijn ogen vreemde plek, de slang zat mee gebundeld voor deel in de kabelbundel en de slang was dan ook net lang genoeg om bij de C stijl te komen waar een koppeling zat en hij de uiteindelijke koppeling kon maken voor de camera. Nadat de slang in zijn geheel was aangesloten hebben we eerst even getest op eventuele lekkage's en hierna kon een deel van de bekleding weer dicht gemaakt worden. Hierna moest de coax en de drie stroomdraden nog verder naar voren getrokken worden , maar met de trekveer erbij was ook dit redelijk snel gedaan. En toen moesten de draden en coax kabel nog aangesloten worden op de hoofdunit, en die was in eerste instantie niet te vinden op de plek waar mark hem verwachte. Na het handschoenenbakje uiteindelijk verwijderd te hebben kwam deze unit toch te voorschijn en konden de 2 pennen met draad van de coax in de blauwe connector bijgeprikt worden. Hierna de massa en de vaste en geschakelde plus nog aansluiten en met VCDS programmeren.... Ennnnnnnn toen deed hij het niet, net als zijn universeelmeter..... die je dan juist nodig hebt.... Maar gelukkig vonden we uiteindelijk in de werkplaats nog een meetpen waar we mee konden meten, en hierna bleek dat we geen goede massa hadden en hierdoor geen beeld. Na dit verholpen te hebben hadden we ......... nog geen beeld.. Na met een hulpdraadje rechtstreek van de accu af wat uitgeprobeerd te hebben hadden we opeens wel beeld, maw de camera en bedrading is zo en zo goed ! Dus na nog wat gezoek en gesoldeerd te hebben door Mark deed de camera het naar behoren ! Hierna nog even met VCDS de achterlichten laten aanzetten met dagrij verlichting en nog gekeken om de comfortknippers van 3 naar 4 te zetten, maar helaas dit is bij deze Skoda dus niet mogelijk.... Na verder alles weer aan bekleding en kunststof delen terug gezet te hebben was de wagen weer aan één stuk, en kon ik afrekenen met Mark en even naar Oosterhout rijden waar de wielen nog uitgelijnd moesten worden wat in het totaal pakket van Mark zit. Daar aangekomen kon hij meteen de brug op en kon ik in de wachtkamer even aan de koffie en via het glazen raam kijken hoe deze werd uitgelijnd. Deze persoon was met een klein half uurtje klaar en kon ik de rit starten richting huis... En doordat deze route er één is die ik wel vaker rij had ik een mooi vergelijk met de oude setting.... en tsja ik riep altijd wel dat de bestaande schokdempers/veren niet slecht waren maar nu met deze set erop word het rijden in bochten bijna saai .... In oude situatie moest je echt wel de bocht insturen en blijven sturen en bijsturen en werd je de zijkant van de stoel ingedrukt. Maar nu was het sturen en de wagen ligt meteen als blok in de bocht en word niet meer in de zijkant van stoel gedrukt zoals voorheen. Ja kan niet anders zeggen dan dat het stuurgedrag een stuk verbeterd is ! Ik zal nog even kijken of mark de foto's wil sturen die hij maakt in oude en nieuwe situatie en zodra ik die heb dan post ik die er ook nog bij !!
    3 punten
  2. Kijk deze 2 dingen zijn belangrijkst in het gehele verhaal. En als je begint en je twijfelt dan gewoon vragen aan deze en gene ! Weten die het ook niet dan is er nog internet waar je veel info vandaan kunt halen. Dan zorgen dat je de juiste spullen binnen haalt en als dit binnen is dan in je hoofd het eerst tien keer maken zittend voor het object ! Dan zie je ook wel eens bepaalde problemen naar voren komen die je dan kunt bekijken en daarna uteindelijk beginnen... En ja na de eerste keer en het resultaat , dan zie je ook van als ik nu dat en dat ZO had gedaan dan hed het net even beter geweest ! Maar goed dat weet je dan voor een volgende keer.....
    2 punten
  3. Menno, ik heb één van je foto's gepakt, en even bewerkt voor een eerste idee hoe je het aan zou moeten pakken (ik kom er morgen nog wel op terug). Allereerst probeer om met wasbenzine of met terpentine de verf op de lip zo veel mogelijk weg te krijgen, dit kun je denk ik het beste doen met een wattenstaafje dat je in het oplosmiddel doopt en dan langs de extra verf (eventueel het lakwerk even afplakken met tape die geen vloeistof doorlaat), de plekken die je dan aan moet pakken zijn bijvoorbeeld binnen de paarse kringen hieronder: De volgende stap is het afsnijden met een scherp mes (bijv. stanleymes) van de losse krullen van de lip, hieronder met rood aangegeven als ik het goed heb gezien op foto: Dan met een vijl allereerst de grof beschadigde stukken aanpakken (geel gemarkeerd), en daarna met een klein vijltje (vergelijkbaar met een nagelvijl) de groen gemarkeerde stukken. Als dat er allemaal redelijk uitziet, dan het blauw gemarkeerde deel aanpakken met het melamine sponsje. En dan als laatste de hele lip 1 of 2 keer behandelen met Revive. Je zult zien dat de zichtbaarheid van de schade nog veel minder wordt. Het gelakte deel en de overmaat aan verf verder naar boven, daar kom ik later op terug. En zoals je al gemerkt hebt, dergelijke klussen nooit overhaasten, maar gewoon je tijd nemen.
    1 punt
  4. Ja alles in één prijs !! dus wagen met mevr. 😂 Maar is volgens mij een leasewagen
    1 punt
  5. Wat schade ? links toch ? of toch rechts ? 5x ??? en bij mezelf ? met een huurwoning ? ben de gek ! Nee hoor, op zaak een 2 keer een keukenwandje tegelen en dan gewoon de badkamer doen bij de familie..... zo simpel is t
    1 punt
  6. Uh jah...... 5 keer een badkamer zetten bij een ander, en pas daarna bij jezelf, dat is dan het idee? Als ik al die tijd in m'n eigen werk steek dan kan dat toch beter uit. Niets zo efficiënt als specialisatie. Maar zelf iets leren en gaan kunnen is wel veel leuker, dat wel. Jezus, Menno, het is geen onderwerp voor macrofotografie! Maak eens gewoon een foto van de hele auto op 5 meter afstand. Als ik een portret van jou schiet dan doe ik toch ook niet alleen je linker neusvleugel! En als ik dat wel zou doen dan ziet de foto hierboven er vast heel wat beter uit. The bigger picture: Het ding rijdt er niet minder om. Het is prachtig weer. Lekker ritjes maken. De medewerker bij het tankstation zat toch altijd al achter glas. In deze tijd alleen bij tegenliggers EN bij inhalen de raampjes even dicht, en niemand maakt je wat.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe