Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 02/25/16 in Berichten

  1. VAG Can Pro, afgekort VCP is een USB interface, ontworpen voor programmeren, diagnosticerenen flashen van ECU's in VW, Audi, Seat en Skoda modellen van 1990 tot en met 2016. Overeenkomsten met VCDS Je kan vrij eenvoudig (en begeleid door beschrijvingen) instellingen aanpassen Wat maakt VCP uniek Unieke Geleide functies OCF (OneClickFunction) UDS ondersteuning ESP MK60EC1 offline codeer mogelijkheid MQB volledig ondersteunt (Golf VII, Octavia III etc) Parameter (ZDC) upload ondersteunt VIM oplossing voor Discover Pro en MMI-MQB (Video in Motion = vrijgeven DVD speler boven 1 km/u) PR Coder voor hercoderen van ECU's In de praktijk Aangezien ik zowel een VCDS als VCP kabel heb gebruik ik VCP enkel voor ZDC/VIM. In verband met de aanschafwaarde van een dergelijke kabel zijn er wel kosten verbonden aan het doorvoeren van aanpassingen Ondersteunde wagens Skoda Citigo 2011- Fabia II 5J 2007-2014 Fabia III NJ 2014- Octavia II 1Z 2004-2013 Octavia III 5E (MQB) 2013- Superb II B6 2008-2015 Superb III B8 2015- Yeti I 2009-2017 Volkswagen Crafter (engine, immo) Caddy model 2K 2005- Eos Gol (Brasil) Voyage (Brasil) Saveiro (Brasil) Golf V model 1K Golf VI model 5K Golf VII 5Q Golf Plus Jetta II model 1K Transporter / Multivan Multivan/Transporter GP model 7E (UDS) 2009- Passat B6 model 3C 2005- Passat CC Phaeton GP 2007- Polo model 6R 2009- Scirocco III Touran Tiguan Touareg GP 2007- UP ! Audi A1 8X 2011- A3 8P 2003- A3 8V MQB 2012- A4 model 8E B7 (engine, gear-box, airbag, ABS, park assistance) 2005- A4 model 8K B8 (UDS + TP2.0) 2008- A5 model 8K (UDS) 2007- A6 model 4F 2004- A6 model 4G 2011- A8 model 4E 2003- A8 model 4H 2010- Q3 (UDS) 2010- Q5 (UDS) 2008- Q7 (TP2.0 + UDS) 2006- S5 model 8K (R)S6 model 4F R8 (UDS) TT model 8J 2007- Mercedes Sprinter (VW Crafter) - (engine, immo) Seat Ibiza 6P (TP1.6+TP2.0) Altea 5P 2005- Leon 1P 2005- Leon 5F 2013- Toledo 5P 2004- Toledo III 2013- Exeo 2008- Mii 2011-
    2 punten
  2. Voor wie tijdens het rijden gebruik wil maken van de DVD-speler kan gebruik maken van de VCP kabel om via ZDC het VIM limiet van 1 km/uur naar 255 km/uur te zetten. Getest op Skoda Octavia III (met en zonder DAB+), Seat Leon III (met DAB+), Superb III (met DAB+) Benodigdheden VCP (onmogelijk met VCDS) ZDC: VIM bestand voor de Discovery Pro - Let op DAB verschil! Wat is VCP? Geschikt voor Discovery Pro (met en zonder DAB+) Columbus II (met en zonder DAB+) Seat Media System Navi Plus (met en zonder DAB+) Stappenplan Start VCP Ga naar "Guided Functions" Selecteer "Other" rechts onder Kies "Upload parameter data" (in oudere versies staat hier iets over ZDC bestanden) Zorg dat de auto aan is, maar niet gestart. Kies de juiste controller, 5F is voor het infotainment system Klik op "Open ZDC file" Browse naar het juiste bestand. Kies nu het juiste ZDC bestand voor deze auto. Met of zonder DAB maakt verschil! Eventueel is er ook default file voor de sufferds onder ons... (foute file = weg DAB+) Kies "Upload selected data" Selecteer het juiste model uit de lijst en klik op "Select and Close" Het kan voorkomen dat jouw auto er niet tussen staat, kies dan de auto die er het meeste op lijkt (eigen risico). Heb dit zelf ondervonden bij een Seat Leon III, werkt wel gewoon naar behoren Links onderaan zie je nu de status. Als alles geslaagd is herstart je navigatie direct. Bij de Seat Leon III klonken een aantal irritante klikjes in de speakers, niet van schrikken. Maak de wizard af en sluit VCP voor je de kabel er uit trekt en VIM test.
    1 punt
  3. Sinds eind januari ben ik de trotse eigenaar van een fraaie Octavia, een serieuze vooruitgang ten opzichte van onze vorige auto; een Hyundai Atos uit 2001. Toen deze na 190.000 kilometer een lekke koppakking kreeg, was het, ook door de komst van een kleine, noodzaak om een andere auto te gaan rijden. Na wat studie kwam de Octavia 1.2 Tsi als zuinig en voordelig uit de bus. Ook qua veiligheid gaan we er flink op vooruit, want na 15 cm hoedenplank in de Japanner, begon de kreukelzone in de vorm van mijn zoontje... Nu word je omgeven door massief staal en diverse airbags. Qua afschrijving is de Skoda uiteraard iets ongunstiger in vergelijking met mijn vorige vierwieler van 830 kilogram. Enfin, het lijkt wel een ruimteschip als je het elementaire dashboard van een Atos gewend bent. Tot nog toe zeer tevreden over de Octavia en over dit forum, waar ik direct al adviezen aangereikt kreeg i.v.m. mijn bluetooth mObridge probleem (zie forumtopic: 'geen geluid via speakers bij bellen via bluetooth'). Tot slot ben ik leerkracht basisonderwijs, evenals mijn vrouw, en daarnaast hebben we een zoontje die de hele achterbank tot zijn beschikking heeft...
    1 punt
  4. En wat m'n achtergrond betreft; ik heb me even voorgesteld op een ander gedeelte van deze site:
    1 punt
  5. Haha... Ja, het geld boeit me niet, het principe echter wel en ja, dan ben ik eigenwijs!
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe