Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/20/15 in Berichten

  1. ... dik 50 minuten auto(top)sport: De Laferrari vs. de Porsche 918 vs. de McLaren P1... smullen!!
    1 punt
  2. ​ Aan de CO​2 uitstoot valt weinig te optimaliseren, behalve zuiniger rijden dan Per verbruikte liter brandstof ligt deze namelijk chemisch gezien, vast. Per kg volledig verbrande brandstofsoort hoort een vaste hoeveelheid geproduceerde kg CO​2 ​ Als je het brandstofverbruik weet, volgt daaruit automatisch de geproduceerde hoeveelheid CO​2 ​ ​ Bij benzinemotoren met nageschakelde 3 weg katalysator worden de eventueel onverbrande delen, alsnog omgezet naar CO​2, zodat de rekensom weer sluitend is. Bij diesels, die alleen een roetfilter en EGR hebben, geldt hetzelfde. De EGR dient alleen om de NO​x uitstoot te verlagen (als hij staat ingeschakeld, tenminste )​ ​ De eventuele onverbrande diesel (koolstof C) wordt in het roetfilter afgevangen en inderdaad, de CO​2 uitstoot wordt dan aan de uitlaat (tijdelijk) lager. De koolstof wordt op gezette tijden alsnog verbrand tot CO​2Waarmee per saldo alle verbruikte diesel ook weer via een eenvoudige vaste factor te herleiden is naar CO​2
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe