Hoi, Zag hier mijn oude onderwerp staan en dacht ff updaten. Nieuwe info altijd leuk. Grote beurt weer even gedaan. Motor filter, bougies, interieurfilter, en de olie. Bij elkaar 63,- en 20.- olie uit Duitsland. Remmen checkje voor en achter en ff de trommels achter uitgeblazen. Na het oplichten van de kunststofkap eerst even met de compressor zand en troep rond de bobines goed met perslucht weg blazen. De Bobines voorzichtig even met de waterpomptang iets optrekken, dan de kleine schroeven draaier tussen de bobine en de stekker en deze er nu afwippen. Nu kan je de bobine voorzichtig verder omhoog trekken. Dan de bougie sleutel over de bougie plaatsen en lossen. (Ik doe dit 1 voor 1 zodat er nooit wat in de reeds opengedraaide bougies kan vallen.) Bougies plaatsen en op 28Nm vastzetten.(dit is de door Bosch opgegeven tork waarde, volgens Skoda mag dit voor de 1.4 30Nm zijn, maar dat hoeft, vast is vast) Ook nog even de vorig jaar geplaatste hulp veren set bekeken, ondanks alle zout en troep geen corrosie te vinden. Goede kwaliteit. Morgen de grote dag, ten minste voor mij ga de distributie riemen en micro riem vervangen als mede de waterpomp. Het onderhoudsinterval staat volgens Skoda op 120000km maar ik zit nu aan de 93000km en ze piept en knarst, naar lieve lust. De waterpomp geeft af en toe druppels lekkage, dus hoog tijd. De stand-tijd valt mij voor de originele Skoda onderdelen erg tegen. Eergister de complete distributie kit besteld op autopartswinkel.nl, vandaag binnen gekregen. Ziet er netjes uit die Gates set en mooie handleidingen erbij. Totaal 199.95 incl verzenden. Geschatte montage tijd 3 uur, zal wel wat langer worden, gezelligheid kent geen tijd