Wij vinden het kicken hoe Skoda de nieuwe Fabia tot rallymonster heeft omgetoverd. Het aerodynamisch geoptimaliseerde koetswerk (meteen ook een stuk breder dan de standaardcarrosserie), de enorme achtervleugel en luchthapper op het dak zijn weliswaar functioneel, maar vooral bruut om te zien. Dat de uitlaat naar het midden is verhuisd en de buitenspiegels zijn gekrompen draagt nog meer bij aan zijn stoere voorkomen. Om nog maar te zwijgen over de felgroene kleurstelling. FIA regels Onder de kap ligt een 1.6 liter turbomotor die wordt gekoppeld aan een sequentiële vijfbak. Niet dat Skoda daarin veel keuze had - de WRC 2-reglementen van de FIA dicteren die specificaties nu eenmaal. Net als het minimumgewicht overigens. Dat bedraagt 1.230 kg en je kan ervan op aan dat deze wedstrijdtelg nauwelijks enkele grammen meer weegt. De remmen en ophanging zijn uiteraard ook aangepast om straks op de rallywegen geen flater te slaan.