Vandaag de Yeti ingeleverd bij de dealer en de Skoda Rapid Spaceback ambition businesline 1,2TSI 77Kw 5versnellings handbak meegenomen. En de eerste ervaring is zeer positief, trekt lekker en vlot op en lekker rustig kwa motorgeluid in de cabine Zit is uiteraard lager dan bij de Yeti en is dus ff wennen met uitstappen. Hoofdruimte met stoel in laagste stand is prima voor mij met me lengte, hou genoeg hoofdruimte over. En stoel staat zeker nog niet in achterste stand dus de passagier die achter bestuurder zit houd zeker nog genoeg beenruimte over. Eerste ervaringen met het bochtenwerk is gewoon goed en om Menno zijn rotondes als vergelijk te nemen, gooi de wagen met gemak eroverheen zonder het gevoel van gripverlies oid te ervaren. Stuur er eigenlijk omheen als wat ik met de Yeti gewend ben. Mbt lage achterzijde van het achterraam had ik op voorhand het idee dat het zicht beperkt zou zijn naar achter en last zou hebben van dode hoeken, maar ook hier heb ik weinig van ervaren. Spiegels zijn goed te stellen en hierdoor gewoon en goed zicht dus naar achter toe. Nadeel momenteel vind ik wel dat met de stand van de stoel je niet echt kunt bepalen waar de motorkap eindigt en wat dus ff wennen is met inparkeren. Maar ook dit is een kwestie van gewenning. De afwerking is gewoon netjes en goed met veel slimme skoda opbergvakjes zoals we van de andere modellen eigenlijk ook gewend zijn. Stuurwiel is er een met gewoon een goede grip en voelt net even beter aan dan het stuurwiel in de Yeti. Vorm van dashboard vond ik op foto's er minder uitzien maar nu in live te zien is dit een punt wat me best meevalt en verder gewoon netjes afgewerkt. Kofferbakruimte is zonder meer minder dan bij de Yeti en de RoomsteR maar zeker niet onder bemeten en buiten de vakanties om is de ruimte meer dan genoeg om zonder veel problemen al de spullen mee te nemen. Alleen na bij de RR en de Yeti de achterbank als een drietal stoelen gehad te hebben wens je eigenlijk dat ze dit concept simply clever bij alle wagens gaan toepassen maar helaas is dit dus niet het geval en is het een vaste achterbank die in verhouding van 1/3 en 2/3 is op te klappen. Maar ach dit is ook een kwestie van gewenning en leer je uiteindelijk mee leven voor de keren dat dit voorkomt. Tsja kort samengevat zou het voor mij zeker een vervanger kunnen zijn als de Yeti op bepaald moment de deur uit gaat en vervangen moet worden. De Yeti als vervanger voor de Yeti is geen optie vanwege zijn prijs maar is ook nu te groot voor de doeleinden waar ik hem voorheen heb aangeschaft. Een concurrent zou de RR in nieuwe stijl die nog moet komen nog een optie kunnen worden, mits de prijsstelling goed is en het een apart model blijft en niet een toeran look a like. Fabia 3 station... tsja als ik de prijzen hiervan zie dan is deze voor me gevoel zeker te duur ondanks dat de wagen er gelikt uitziet. Maar als ik er momenteel een samenstel dan kom ik op prijzen uit die bijna gelijk liggen aan de prijs van me Yeti van 4 jaar terug. Maar goed morgen nog wat kilomters rijden met de Rapid en aan eind van de dag mag ik hem weer ophalen .........mijn eigen Yeti